• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

He allen, nog een gedupeerde hiero.

 

Nou hetzelfde verhaal, mail nooit gezien omdat het in de spam zat en opeens een factuut die uiteraad wel in mail terrecht komt. 

 

Ik heb alleen de fout gemaakt om wel die factuur te betalen. Ook omdat ik zo mijn twijfels heb over wie er nou gelijk heeft.

 

Ik heb de geluidsopname van mijn gesprek beluisterd en dan hoor je inderaad wel een aantal aspecten benoemd worden (door een jonge knul met inderdaad een soort Zeeuws dialect). Waarop ik dus heel stom "ja" op heb gezegd.

 

Maar aan de andere kant lijkt me dit ook niet helemaal legit. 

Iemand bewust een paar dagen later een spam mail sturen en dan bewust na 7 dagen ook niet om een bevestiging of iets vragen maar gewoon een factuur te sturen. 

Ook heeft de verkoper het nooit over lidmaatschap gehad, pas op het moment dat hij opneemt benoemd hij dit. Maar dit is mij pas achteraf te binnen geschoten.

 

Het verkoopgesprek ging kort samengevat zo:

- Vakantie met 35% korting

- Alleen een mail sturen

- Dan kunt u ff kijken

- Wilt u deze mail

En toen begon het gesprek dat hij opnam waarop je alleen maar ja en nee mocht zeggen.

 

Ik hoop dat wij gedupeerde/ met z'n alle nog wat voor elkaar weten te krijgen tegen MKB op Reis.

 

 

aangepast door RenzoC
Verbetering
Link naar reactie
  • 0

Opgeteld nu 7 mensen die dit verkoopgesprek ondergaan hebben. Eentje heeft al betaald en twee lijken tijdig opgezegd te hebben. De rest is aan te raden om niet te betalen, tot duidelijker is wat hier nou precies gaande is. Motief: de aanvaarding is wel opgenomen, maar het oorspronkelijke aanbod is niet opgenomen. Gebrek aan duidelijkheid leidt tot dwaling.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, RenzoC zei:

Ik hoop dat wij gedupeerde/ met z'n alle nog wat voor elkaar weten te krijgen tegen MKB op Reis.

 

Dat hoop ik ook voor je, maar gezien je reeds betaald hebt zit je wel in een lastiger pakket dan degene die dat niet gedaan hebben. 

 

Geld terug krijgen is een stuk lastiger dan geld niet betalen: In jouw geval zou je je geld kunnen terugeisen door domweg een aangetekende brief te sturen waarin je stelt dat de overeenkomst op dwaling berust of iets dergelijks, en daarom terugbetaling eist. Ik gok er even op dat ze niet zomaar zullen terugbetalen. Neemt niet weg dat het nuttig is om een dergelijke brief te schrijven: het maakt duidelijk dat je binnen redelijke termijn kenbaar hebt gemaakt wat de situatie is, en je die terugvordering voor een langere termijn als recht kunt behouden. 

 

De kosten om te procederen om je geld terug te krijgen zullen wellicht te hoog zijn voor dit bedrag, en bovendien is niet gegarandeerd dat je dat gaat winnen: je moet dan minstens uitleggen waarom je wel betaald hebt. Daarnaast heb je niet echt de zekerheid dat er 'iets te halen valt' ook al win je. 

 

Je kan ook afwachten hoe dit af loopt: mocht het tot een strafrechtzaak komen waarin deze mensen zich moeten verantwoorden voor oplichting, fraude of iets dergelijks, kun je je als gedupeerde bij dat proces voegen en vragen om toewijzing van terugbetaling van het bedrag. 

Link naar reactie
  • 0

Thx voor de snelle reacties,

 

Ik heb gewacht met betalen totdat ik een herinnering kreeg. Ik heb enorm lopen te twijfelen om te betalen maar juist door het opgenomen bandje denk ik dat ik niet in het recht sta om juist niet te betalen. Ook heb ik geen zin in een ingeschakelde deurwaarder. 

En zo heb ik tot de laatste minuut gewacht tot de verloping van die  betalingsherinnering. En toch besloten gewoon te betalen.

Het zou natuurlijk fijn zijn als ik het geld terug zal krijgen maar daar ga ik ook niet vanuit. Het is ook deels mijn eigen schuld en dat aanvaard ik.  Wel hoop ik een einde te kunnen maken met de praktijk van deze misleider/oplichter.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ook ik ben in een onbewaakt ogenblik benaderd door MKBopreis, en heb toegestemd om informatie te ontvangen van dit bedrijf. De eerste mail die ik kreeg bleek een factuur van 434,39 euro te zijn. 
Na een zoektocht in mijn mailbox kwam ik inderdaad ook een eerdere mail  in mijn spambox tegen, hierin werd aangegeven dat opzeggen moest gebeuren binnen 6 dagen. 
De factuur ontving ik na 8 dagen dus te laat om het "abonnement" te annuleren .

 

Na contact via mail en een telefoontje met een vrouwelijke medewerker bleek annuleren niet meer mogelijk en zouden ze mij een telefoon log toesturen ter bewijs dat ik had toegestemd met dit abonnement.  Deze heb ik nog niet ontvangen.

Ik ben van plan niet te betalen en wacht af wat er verder gaat gebeuren, erg vervelend als je als drukbezette ondernemer te maken krijgt met dit soort malafide bedrijven.

Zou ik meer informatie over dit bedrijf ontvangen laat ik dat via deze weg weten!

Link naar reactie
  • 0
Op 2-12-2019 om 21:33, Appie07 zei:

ik ben ook een gedupeerde..

 

Er belde een man, van MKBreizen en ze mochten een fixe korting aanbieden blablabla....NOOIT heeft hij in dat gesprek iets van een lidmaatschap gesproken van 359,- ex..

 

<knip>

 

Afwachten wat zij dan gaan doen?

Graag jullie reactie...

 

Ik zit in hetzelfde schuitje.... Naar mijn weten gezegd dat ze mij informatie mochten toesturen, maar dat ik niet geïnteresseerd ben in een lidmaatachap. Ben aan het wachten op het toesturen van de band (ze zullen het waarschijnlijk zo hebben gespeeld dat hier niets op te vinden valt). 

 

Heb jij dit inmiddels al achter de rug? Hoe is dit afgelopen...?

Link naar reactie
  • 0

Op dat bandje is waarschijnlijk te horen dat jij JA zegt op alle vragen en instemt met wat gezegd wordt. Het voorgaande verkoopgesprek is NIET te horen. Waarom jij positief reageert is niet duidelijk. Maar voor de rechter is dat een overeenkomst, tenzij jij duidelijk kan maken dat je misleid bent en ingestemd hebt als gevolg van dwaling.

 

Daarom maken we een dossier. Stuur je geluidsopname en ontvangen mails (zeker ook degene uit je spam-box) door naar TwablaHL@gmail.com.

 

Behalve betalingsherinneringen zijn geen andere acties van MKBopReis bekend.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

MKBopReis blijft actief met hun mailingen die in de spam belanden ondanks berichten die via Klachtenkompas zijn verstuurd.

Samen met het groeiend aantal gedupeerden op dit forum, ontstaat het beeld, dat dit geen fair spel is.

 

MKBopReis heeft ons nu, na twee herinneringen, een aanmaning via de mail verstuurd.

 

Als antwoord hebben wij de opname gevraagd van het telefoongesprek.

Link naar reactie
  • 0

Blehh zo na kerst ben ik ook erin getrapt. Alles klonkt eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar ze zeiden in het begin dat er een mail komt zodat je het rustig kan lezen. Maar op het moment van dat er wordt opgenomen praten ze 2-3x zo snel. Het verkoopgesprek heb ik helaas niet opgenomen

 

Direct na de telefoon ben ik eigenlijk onderzoek gaan starten naar dit bedrijf, en het blijkt zo dat er letterlijk niemand gebruik maakte van deze service waardoor ik gelijk dacht dat dit niet betrouwbaar was. Direct na het bellen, meteen met mkbopreis gebeld dat ik het wilde annuleren. 

 

Tijdens het gesprek (opgenomen) is alleen mijn telefoonnummer, achternaam en mailadres (hetzelfde mailadres dat ik gebruikt hebt bij het overeenkomst) naar voren gekomen en dat ze zei dat het hierbij geannuleerd is. Daarna heb ik een annuleringsmail ontvangen  met het volgende 

 

"Geachte heer [achternaam]

 

Wij hebben de inschrijving geannuleerd en zullen u geen bevestigingsmail toezenden. 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd 

Met vriendelijke groeten, 

 

Kirsten de Jong" 

 

Kort samengevat:

- Dus ik heb direct een uur naar het afsluiten van de overeenkomst gezegd dat ik het wil annuleren

- Ik heb de bevestigingsmail nog niet ontvangen

- Tijdens het gesprek en in de mail is alleen me telefoonnummer, achternaam en mailadres naar voren gekomen

 

Aangezien ik nogal een jonge ondernemer ben, was ik benieuwd of er niet meer in detail mijn eigen bedrijfsgegevens en wat voor abonnement in de mail moest. Dus mijn vraag is of mijn annulering geldig is met deze email

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, ctn_cqn zei:

Direct na het bellen, meteen met mkbopreis gebeld dat ik het wilde annuleren. 

 

Dat moet voldoende zijn. Ze gaan je niet dagvaarden, want dan laat jij die email aan de rechter zien.

 

Maar toen je meteen terug belde, kreeg je dezelfde persoon aan de lijn? Sprak hij/zij met een accent? Omschrijf het eens?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Helaas ben ook ik erin getrapt. Mooie verkoop praatjes waarbij ik in het gesprek de bevestiging heb gekregen nergens aan vast te zitten. Bij de samenvatting (die wordt opgenomen) wordt in razend tempo iets anders gezegd. Dit hoorde ik pas na het ontvangen en meerdere keren terug luisteren van de opnames. 
Ik heb via mail naar hun aangegeven dat deze opname onvolledig is en wens geen mail meer te ontvangen. Vervolgens krijg ik een mail (vol

spelfouten) met een coulanceregeling van 272 euro incl btw. Dit moet binnen 3 dagen overgemaakt zijn.  

Ik ben in twijfel. Aan de ene kant ben ik erin geluisd, ben ik boos en wil ik dit NIET betalen. Aan de andere kant heb ik zelf niet goed geluisterd en mondeling akkoord gegeven waardoor ik mij afvraag of ik een poot heb om op te staan. 
Kan iemand mij hierin adviseren? 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Rian86 zei:

Kan iemand mij hierin adviseren? 

 

Hetzelfde als eerdere gedupeerden. Die hebben ook allemaal JA gezegd in het bevestigingsgesprek.

 

Door misleiding in het voorafgaande verkoopgesprek en de bedriegelijke scheiding van aanbod (verkoopgesprek) en aanvaarding (bevestigingsgesprek) is er bij jou dwaling ontstaan en ontbind je de gesuggereerde overeenkomst. Niks betalen!

 

Mail en geluidsopnames doorgeven voor analyse. Vooral die mail volspelfouten is interessant.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eens met bovenstaande: er is geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen, en dus ook geen situatie waarbij je uit "coulance" iets zou moeten accepteren - tenzij het inhoudt dat je helemaal niets hoeft te betalen en het een kwijting van de overeenkomst behelst die zij wel (en jij niet) menen te hebben aangegaan. 

 

Deze club lijkt zich bijzonder bewust van haar verraderlijke acquisitiepraktijken, en lijkt ook geen gerechtelijke procedures te willen aangaan tegen gedupeerden die van ze af willen. 

 

Dat kan uiteraard veranderen, maar het lijkt er een beetje op dat deze club vooral niet gezien wil worden, en als je ergens zichtbaar bent is het in een rechtszaal ;) 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Eens met bovenstaande: er is geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen...

 

Kleine nuance. Dwaling is grond tot vernietiging, meen ik.

 

Dan beroep je je achteraf op een reden om een overeenkomst met terugwerkende kracht ongedaan te maken. Die was er dus een tijdje wel. Ook al meende jij van niet.

 

Er zijn soms ook redenen om een overeenkomst nietig te verklaren. Onbestaand. Maar dat lijkt me hier wat lastiger. Ze hebben immers een bandje waarop te horen is hoe ondernemers op alle vragen positief reageren. Alleen ontbreekt er essentiële info aan dat bandje.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Inmiddels komen er meer opnames ter beschikking voor ons dossier. We hebben nu ook een frisse damesstem met een ietwat oost-neerlandse tongval (Hengelo) die een samenvatting van het aanbod zo snel afraffelt dat het onverstaanbaar is. Daar durven ze niet mee naar de rechter, want als bewijs van instemming met een overeenkomst lijkt me dat niet afdoende. Eerder een bewijs van bewuste misleiding.

 

Uit de correspondentie is ook steeds meer af te leiden.

 

Ze hebben moeite met normaal Nederlands (dees en tees). En ze zijn berijd om uitzonderingen te maken. :thinking-face:

 

Ze stellen dat wettelijk niet toegestaan is het hele gesprek op te nemen, maar dat wet wel een voicelog vereist van de aanvaarding. Dat lijkt me nonsens. 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, TwaBla zei:

 

Kleine nuance. Dwaling is grond tot vernietiging, meen ik.

 

Dan beroep je je achteraf op een reden om een overeenkomst met terugwerkende kracht ongedaan te maken. Die was er dus een tijdje wel. Ook al meende jij van niet.

 

Dat is inderdaad een heel kleine nuance voor zover al van toepassing: Je hebt een situatie waarbij de ene partij wel meent dat er een wettige overeenkomst is, en de andere partij meent van niet. Dat kun je uiteraard door een kantonrechter laten toetsen, en daaruit blijkt achteraf of er ooit een wettige overeenkomst is geweest of niet. 

 

Wettelijk is er geen enkel bezwaar een gesprek op te nemen zolang je deelnemer bent aan dat gesprek - ongeacht of je degene bent die belt, gebeld wordt of voor mijn part een colporteur die aan de deur staat. 

 

Dat laatste biedt overigens wel mogelijkheden om eens aan te tonen  hoe dit hele circus werkt: naast elkaar een opname van het complete telefoongesprek door een gedupeerde ondernemer, van eerste woord tot verbreken van de verbinding, en daarnaast wel selectief stukje deze telemarketeers precies opslaan. 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Benm zei:

Dat is inderdaad een heel kleine nuance...

 

Niet zo klein, want het verschil tussen een nietige en vernietigbare overeenkomst is zo'n beetje les 1 in het overeenkomstenrecht.

 

Quote

Vernietigbaarheid en nietigheid zijn verwante noties in het recht. Bij vernietigbaarheid gaat het erom dat een rechtshandeling kan worden vernietigd door een van de partijen die bij de rechtshandeling zijn betrokken.

 

Het verschil tussen een nietige en een vernietigbare rechtshandeling is dat een nietige rechtshandeling wordt geacht nooit te hebben plaatsgevonden en derhalve geen rechtsgevolgen heeft, terwijl een vernietigbare rechtshandeling geldig rechtsgevolgen oproept, zolang zij niet vernietigd is. Het is mogelijk dat een vernietigbare rechtshandeling gewoon blijft bestaan, als bijvoorbeeld niemand het in de gaten heeft of alle partijen, om hen moverende redenen, het zo laten. De rechter mengt zich daar niet in.

 

Voor de rechter gaan waarschijnlijk al die ondernemers nat die ontkennen dat er een overeenkomst is ontstaan, zeker als er een bandje afgespeeld wordt waarop ze duidelijk JA zeggen op alle vragen. Vandaar het advies om voor vernietigbaarheid te gaan op grond van dwaling (doordat er misleidende informatie is verstrekt op een bedriegelijke manier...)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zojuist ook gebeld. Kreeg eerst het verhaal dat ik korting kon krijgen en dat er een informatiemail zou komen.

 

Toen kwam de samenvatting waarin deze mail ineens een bevestigingsmail werd en ik 7 dagen de tijd had om te annuleren. Anders kwam de rekening.

 

Meteen aangekaart dat het raar is dat we ineens van een informatiemail naar een bevestigingsmail gaan. Meneer probeerde hier nog omheen te praten maar heb duidelijk gemaakt dat er geen interesse was en de mail niet verstuurd hoefde te worden.

 

Ben nu wel benieuwd of ik nog iets ga horen of ik als verloren poging word gezien.

Link naar reactie
  • 0

Dank French, zo wordt geleidelijk duidelijk hoe de misleiding opgezet is.

 

In een derde geluidsopname horen we een dame met een indisch accent. Het lijkt erop dat met uitzendkrachten gewerkt wordt die instructie krijgen om snel te praten. Vroeger of later zit daar iemand tussen die het niet fijn vind om ondernemers op te lichten. Neem dan even contact op!

 

Kijken we naar het reisaanbod van MKBopReis dan is het een whitelabel affiliate-opzet via Travel Payouts van Go Travel Un Limited in Hong Kong. Het zou aardig zijn als iemand eens inlogt en ziet wat er gebeurt als er een booking begonnen wordt. De korting die MKBopReis zegt te geven, is immers veel hoger dan hun affiliatevergoeding. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, French zei:

Meneer probeerde hier nog omheen te praten maar heb duidelijk gemaakt dat er geen interesse was en de mail niet verstuurd hoefde te worden.

 

Ben nu wel benieuwd of ik nog iets ga horen of ik als verloren poging word gezien.

 

Vergeet niet de komende dagen je spambox te checken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

Helaas zijn ook wij erin geluisd. Er is op 20 december naar mijn man gebeld met inderdaad een mooi verhaaltje over korting op reizen. Omdat ons bedrijf gesloten was van 21 t/m 29 december hebben wij geen mail gekeken en op 30 december jl. zat er dus inderdaad al een factuur in de mail. Gemaild dat wij gesloten waren en dus niet in staat zijn geweest te annuleren. Helaas pindakaas, te laat. Aangegeven dat ik het niet vertrouw en dus niet ga betalen, kregen ook wij de opname toegezonden. Bijna niet te verstaan, zo snel is er gesproken. Ook dat per mail aangegeven en ook maar even gebeld naar hun. Daarna ook die coulance mail ontvangen vol met taalfouten.

Vervolgens een screenshot opgestuurd over die aangifte bij de politie en hier het zakennummer uitgehaald. Vervolgens kregen wij onderstaande mail.

 

U moet begrijpen dat we wettelijk gezien niet verplicht zijn om een coulance beleid aan te houden. Het doel van ons coulance beleid is om klanten die geen lid willen worden niet te moeten verplichten om gebruik te maken van het lidmaatschap.

 

Op het moment dat u akkoord ging met de mondelinge overeenkomst heeft u een volgens de wet goedgekeurde overeenkomst gesloten. Zodoende is het aan de ondernemer vrij om de voorwaarden van de overeenkomst uit te leven.

 

In de eerder door ons verzonden mail van 31 december 2019 hebben wij u de mondelinge overeenkomst verzonden. Hierin kunt u duidelijk horen dat wij u de mail binnen 7 dagen zouden versturen en dat u daarna nog 7 dagen bedenktijd had.

 

U bent zelf in gebreke gebleven door niet tijdig gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Wij kunnen hier niet aansprakelijk voor gesteld worden.

 

U verwijst in het screenshot naar een kwestie die los staat van uw lidmaatschap. Wij zullen niet inhoudelijk reageren hierop, echter gaat deze kwestie over een misverstand wat de twee handelsnamen betreft.

 

U moet ook begrijpen dat wij niet gediend zijn van valse beschuldigingen. Zodoende zullen we verdere contact stalken en de incasso procedure starten ingeval van uitstaande betaling.

 

 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Kirsten de Jong

 

Ook wij gaan NIET betalen.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

7 dagen of 7 werkdagen?

 

Gerekend vanaf 20 december plus 7 plus 7 dagen zit jij bij elk fatsoenlijk bedrijf met een dito coulance-beleid ook nog goed.

 

Gewoon voor de rechter laten komen en dan de belmejuffrouw en mailmejuffrouw als getuigen laten oproepen. Lukt ze niet.

 

Groet,

 

Highio


Edit: is dit een B2B of B2C-aanbieding (en dus geen ondernemersvraag)? Consumentenrecht biedt volgens mij minimaal 14 kalenderdagen bedenktijd. Betreft het strikt privé of zakelijke reisaanbiedingen? Voorzover er aantoonbaar aanbod is...

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het kan zomaar zijn, dat Kirsten een gefingeerd persoon is.

Je mag haar namelijk niet aan de telefoon krijgen, want zij is volgens de telefoniste van MKBopReis van de 'maildesk'.

 

Trouwens prachtig taalgebruik: 'Zodoende is het aan de ondernemer vrij om de voorwaarden van de overeenkomst uit te leven.'

 

Sinds hun oprichting moeten ze vast al heel veel mailtjes en telefoontjes hebben ontvangen, dus ze kunnen veel leren. Ik zie toch veel 'originele' antwoorden van Kirsten voorbij komen. Ik heb nog niet duidelijke 'copy-paste'-antwoorden gezien, maar ze kunnen putten uit een grote hoeveelheid aan correspondentie.

 

En @Highio: het is B2B, want zij bellen nummers van (net gestarte) ondernemers af, die ze via de KvK hebben gevonden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.