• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
(aangepast)
Op 5-12-2019 om 20:50, TwaBla zei:

We hebben inmiddels één geluidsopname. Dat was een mannelijke verkoper met een accent dat ik zou omschrijven als Vlaams-Marokkaans, misschien Zeeuws.

 

Zou het ook Turks kunnen zijn?

Als je op de Google play website naar de MKB reizen app kijkt, zie je op het 2e screenshot een tooltip met een Turks uitziende tekst.

 

App is verder in elkaar geklikt met een app builder waar niet zoveel technische kennis voor nodig is.

Tijdens het maken van de app, gebruikte de ontwikkelaar een Windows computer waarop deze was ingelogt met een gebruikersnaam die begint met DEKADE (want app bevat verwijzingen naar bestandsnamen als "C:\Users\DEKADE~1\AppData\Local\Temp\1565175892568_0.09263231111282433-0\youngandroidproject\..\src\com\appybuilder\test\Mkbreizen\Vakantie.yail")

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De vormgeving van het beeldmateriaal en het inhoudelijke aanbod komt op mij helemaal niet over als B2B, maar eerder als kinderlijk of vrouwelijk en als B2C.

 

Wat betekent dit juridisch?

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

al enige tijd volg ik hier de reacties aangezien ik er zelf ook ben in ingetrapt een dikke maand geleden. Nu toch maar eens tijd om mijn verhaal hier ook te delen. Ik zal ook de documenten welke nodig zijn doormailen aan het mailadres dat hier genoemd wordt.

 

Ook ik werd telefonisch benaderd. Had een vrouw aan de lijn met een buitenlands accent en ik hoorde kinderen op de achtergrond. Dit vond ik al vrij vreemd. Aangegeven dat ik graag de mail tegemoet zag zodat ik alles rustig kon nalezen. Toen ik dat had gezegd zei ze dat ze alles even wilde bevestigen en startte ze de bandopname. Hierin verdraaide ze een aantal dingen.

Deze mail heb ik vervolgens nooit ontvangen, zelfs niet in de spam!

Dikke week later kreeg ik een factuur in de mail. Deze kwam wel gelijk goed aan. Meteen terug gemaild dat ik dit niet ging betalen aangezien ik die andere mail niet had ontvangen. Ook aangegeven dat deze niet in de spam stond. Nadat ik de factuur had ontvangen ben ik eerst online gaan kijken wat MKB op Reis precies was. Ik kreeg toen gelijk al kriebels.

 

Ze hebben mij ook de bandopname opgestuurd maar ik vind mijn antwoorden vrij laat komen op haar vragen. Heb dus ook het gevoel dat hier mee gesjoemeld is.

 

Verschillende keren heen en weer gemaild, wij hebben ook in de mail vermeld dat als zij niet stoppen wij zelf naar de rechter toestappen. Ze blijven volhouden en sturen nu steeds hogere facturen. Maar ik betaal niet!

 

Alles wat jullie omschrijven klinkt mij allemaal zeer bekend in de oren. Ze hebben dus een aardige standaard werkwijze.

 

In ieder geval, ik sluit me graag bij jullie aan ;)

 

Groetjes Alice Kapitein

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Alice Kapitein zei:

Ze hebben mij ook de bandopname opgestuurd maar ik vind mijn antwoorden vrij laat komen op haar vragen. Heb dus ook het gevoel dat hier mee gesjoemeld is.

 

Ik maak de komende week een compilatie waarop alleen de mensen van MKBopReis te horen zijn. Is dan achteraf te horen of te zien dat het een re-mix is?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Er is overeenkomst tussen MKBopReis en het bedrijf Voordeelpartner (uit Deventer) dat eerder op dit forum herkend werd als scam.

 

Voordeelpartner is opgezet door een Turkse familie die net een stevige boete (opgeteld 400.000 euro) had gekregen van de ACM vanwege misleiding in de verkoop van reizen aan consumenten onder labels als DeReisplanner en NextFly. Er zat een tak in Deventer, maar die scam was begonnen in Hengelo/Enschede. Ze hebben ook nog een tijdje een cashback-scam geprobeerd waarbij consumenten bonnetjes moesten fotograferen en opsturen naar Oddie.nl, een redelijk hopeloze lidmaatschapclub. Ze hadden destijds hun eigen incassobureau KeyIncasso.

 

Overeenkomsten: reizen + lidmaatschap + Hengelo/Enschede + schrijfstijl

 

Quote

Naar aanleiding van uw schrijven zend ik u deze mail. Graag vragen wij uw aandacht voor de volgende punten:

 

Het zo best kunnen dat de algemene voorwaarden niet bereikbaar waren voor u vanwege een eventuele technische fout. Dit wil niet zeggen dat daardoor de afspraak die met u gemaakt is komt te vervallen gezien het hanteren van algemene voorwaarden niet wettelijk verplicht is.

 

Wij bieden in deze korte periode die door de overheid is gesteld voor de meldplicht een gratis consult aan. Tijdens deze consult kunnen wij vaststellen of er eventueel bij u sprake is van een meldplicht. Gezien dat ons product niet de gratis consult is maar het behalen van voordelen op Energie/Telecom/Zonnepanelen en Vakantie , kunt u zich niet op beroepen dat u eventueel geen meldplicht heeft. Gezien wij u met een zakelijke doel hebben benaderd gelden de consumenten regels niet voor u.

 

Een wettelijke bedenktijd is er niet voor bedrijven. Echter hanteren wij uit coulance een bedenktijd van 7 dagen dit vermelden wij in iedere gesprek en ook in de bevestigingsmail. Er zijn op het internet tientallen programma’s en instanties te vinden waar u het geluids fragment kunt laten controleren op echtheid.

 

Wij hebben de consult tijdelijk ingezet als zijnde een welkomstgeschenk. Deze kunnen al onze leden aanvragen via de mail.

Inderdaad was bedrijvenvoordeel ook een onderdeel van REK B.V. deze hebben ze helaas moeten laten vervallen omdat er een conflict is ontstaan met een andere B.V. waar de naam zeer op leek. Wat de inschrijving en de adressen betreft, kunt u gerust zijn het gaat hier om een groot bedrijf dat voornamelijk zijn activiteiten vanuit het buitenland regelt, gezien de kosten in het buitenland lager zijn is dit ons voorkeur geweest.

 

Wij willen u adviseren om een diepere duik te nemen wat betreft wetten en gerechtelijke procedure op het zakelijke gebied. Echter willen wij u wel de mogelijkheid geven om van deze overeenkomst af te kunnen zien. Dit kan door als u de gemaakte kosten voldoet van € 265,- exclusief BTW. Dit is uw goede recht. Echter zullen wij ook bij ons standpunt blijven.

 

 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

aangepast door TwaBla
link naar topic over Voordeelpartner

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0


Reisadviseur: "Ik heb gevraagd naar de voorwaarden, die krijg je dus pas als je toestemming geeft dat ze de mail sturen. Klanten moeten vooraf de voorwaarden kunnen inzien."

 

Conform BW 6, artikel 234:

Quote

De gebruiker heeft aan de wederpartij de in artikel 233 onder b bedoelde mogelijkheid geboden, indien hij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand heeft gesteld, de voorwaarden overeenkomstig de in artikel 230c voorziene wijze heeft verstrekt of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.

 

Highio: "Inhoudelijk zie ik niks, ik waag te betwijfelen of het besproken product of de voorgehouden dienst geen hoge consumentenfactor heeft."

 

Laten we het beestje bij zijn naam noemen; als het product aan een ZZP wordt verkocht, is er sprake van een consumentenovereenkomst, want een ZZP gaat niet op vakantie. En daarmee bedoel ik dat een vakantie nooit een zakenreis is (die enkele vakantierecensist en mysteryvakantieganger daargelaten).

 

TwaBla: "Wellicht kunnen gedupeerden zich melden bij de lokale politie, aangifte doen en vertellen dat er in Arnhem reeds een dossier ligt"

 

En zet gerust wat druk op de politie, want zoals we bij het dossier Invorderingsbedrijf hebben gezien, negeren zij aangiften doodleuk.

 

TwaBla: "35% korting op speciale ledenvakanties."

 

Als alle leden toegang hebben tot die korting en alleen leden kunnen gebruik maken van die korting, is het dan nog wel een korting? Volgens mij is dit een misleidende handelspraktijk. Het is mij niet helemaal duidelijk wat daarvoor de remedie is, maar het lijkt erop dat je een schadevergoeding kunt vorderen.

 

Reisadviseur: "Wat ik me van het gesprek gisteren kan herinneren dat ze mij 35% korting aanbieden op zakenreizen, privéreizen en ook op de reizen voor de familie."

 

Dit klinkt dan weer als een mogelijk (gedeeltelijke) zakelijke overeenkomst. Hoe zit het bij overeenkomsten voor diensten die gemengd kunnen worden gebruikt? Zijn dat altijd zakelijke overeenkomsten of altijd consumentenovereenkomsten?

 

(Voor degenen die het verschil niet kennen: in de EU genieten consumenten allerlei vormen van bescherming. Ondernemers zijn vogelvrij. ZZP's die een consumentenaankoop doen, genieten consumentenbescherming.)

 

TwaBla: "Ik maak de komende week een compilatie waarop alleen de mensen van MKBopReis te horen zijn. Is dan achteraf te horen of te zien dat het een re-mix is?"

 

Je kunt sjoemelen door de vragen de vervangen, de antwoorden te vervangen of een mix van allebei. Dus nee, alleen de vragen is niet voldoende om vast te stellen of er gesjoemeld is.

 

Een aanbieder kan ook legitieme redenen hebben om vragen uit verschillende opnamesessies te hebben, bijvoorbeeld omdat ze de vragen tijdens het gesprek uit een opname afspelen om zo te voorkomen dat de telefonist een fout maakt waardoor de overeenkomst ongeldig wordt.

 

Het enige waar je voor mijn gevoel met zekerheid van kunt zeggen dat de aanbieder gesjoemeld heeft, is als de antwoorden geknipt en geplakt zijn: "Is uw naam TwaBla?" "Ja" "Dit is ons aanbod:" [noemt aanbod] "gaat u hiermee akkoord?" "Nee" [knipt "Nee", plakt het eerdere "Ja"].

 

In het civiel recht lijkt me dat ook het knippen en plakken in de vragen doorslaggevend kan zijn, want dan moet de aanbieder maar eerst aantonen dat het knippen en plakken voorafgaand aan het gesprek heeft plaatsgevonden. Dus enig nut heeft een dergelijke geredigeerde opname nog wel. Maar om sjoemelen aan te tonen moet je volgens mij het volledige gesprek heb.

 

Een transcript kan overigens wel nuttig zijn om: a) vast te stellen of er überhaupt sprake is van een overeenkomst en zo ja, wat die overeenkomst omhelst, en b) te zien of iedereen dezelfde overeenkomst heeft.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Branko Collin zei:

Je kunt sjoemelen door de vragen de vervangen, de antwoorden te vervangen of een mix van allebei. Dus nee, alleen de vragen is niet voldoende om vast te stellen of er gesjoemeld is.

 

Dat laatste snap ik ook. Ik maak een digitale remix en vraag mij af of je uberhaupt kan horen of daarin geknipt en geplakt is. Het ging me er niet om dat een remix met alleen uitspraken van de aanbieder een authentieke indruk maakt. Maar je brengt me op een idee. Ik zal wat valse remixen proberen te maken, om aan te tonen hoe makkelijk dat is. Als het makkelijk is.

 

Mijn ervaring is dat veel ondernemers achteraf niet kunnen geloven dat ze zo makkelijk JA zeggen op al die vragen. :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zit mezelf even af te vragen over het volgende.

Is 'klopt' ook een rechtsgeldige bevestiging zoals 'ja'?

 

Ik ben namelijk ook door hun gecontacteerd op 05-09-2019, was wezen surfen en onderweg werd ik door ze gebeld.

Normaliter kap ik telefonische verkoop snel af kost me teveel tijd en gezeur en daar heb ik helemaal geen zin in, maar op 1 of andere manier (nog helemaal 'zen' van het surfen denk ik) heb ik dit gesprek laten begaan.

 

Het was in elk  geval een vrouw die ik aan de lijn had met een mooi verhaal waar ik verder in meeging dan ik normaal zou doen.

Ik was me er wel van bewust dat ik geen 'ja' moest zeggen op de diverse vragen en heb daar dan ook 'klopt' op gereageerd.
 

Ook zei wilde een mail sturen en hiervoor heb ik een mailadres die ik 'misbruik' voor spam, het verhaal liep op het einde ook wat vlugger dan in het begin en ik was gevat en vroeg uiteindelijk wat het mij zou gaan kosten. Toen kreeg ik een 'x' bedrag te horen en heb toen direct duidelijk gemaakt dat ik geen interesse had, geen mail wilde ontvangen en verder niet mee lastig gevallen wilde worden door hun.

 

Heb nooit een mail van ze gekregen, ook niet in de spam en dus ook niet een factuur of iets dergelijks.
Gelukkig maar als ik dit zo allemaal lees.
 

 

Maar nu vraag ik me even af in deze, stel ze zouden gaan knippen en plakken, is een 'klopt' dan net zo rechtsgeldig als 'ja'?

Sommige vragen zijn namelijk niet echt met 'klopt' te beantwoorden maar vaak willen ze je gegevens controleren en als je daar dan 'ja' op antwoord dan zouden ze dat zomaar ergens anders voor kunnen gebruiken.

Met 'klopt' kunnen ze veel minder mijn inziens.
 

Of is dit een verkeerde gedachtegang...

Link naar reactie
  • 0

Hi Rob,

 

Ik heb nog geen week geleden hetzelfde meegemaakt, ook met MKB op reis.

Ik ben erg benieuwd of je al wat te weten bent gekomen, want ik sta voor hetzelfde probleem.

Ik zou graag in contact willen komen met je.

 

Ik hoor graag van je.

 

Groeten,

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Weet niet of dat al aan de orde is geweest maar als al die eerste infomails in de spambox worden gezet dan moet er ergens in zo`n mail toch iets verstopt zitten wat het spamfilter oppikt?

Als dat gevonden kan worden en dat zit niet in de factuur mail zou je hier dan niet iets mee kunnen?

Kan dit dan aangevoerd worden dat dit bewust er in is gezet zodat de ontvanger deze mail 'mist' en 7 dagen later een factuur toegestuurd krijgt en dus vast zit aan een abonnement omdat hij niet binnen 7 dagen opgezegd heeft?

aangepast door Berto
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Berto zei:

Of is dit een verkeerde gedachtegang...

 

Doorgaans leiden dit soort scams niet tot toetsing bij de rechter. Maar waarom zou je de slimme jongen willen uithangen met als risico dat je een jaar bezig bent om jouw verdediging te baseren op het verschil tussen JA en KLOPT? Gewoon de telefoon neerleggen de volgende keer.

 

En ja, het klopt dat we in een ander geval dus wel te maken kregen met gehaaide juristen (van DAS en verwante ondernemingen als BOS Incasso) die honderden misgeleide ondernemers die Ja en Klopt hadden gezegd naar de kantonrechter brachten. We hebben in twee gevallen met enkele vrijwilligers achter de schermen van HL bijstand gegegeven en beide ondernemers zijn niet veroordeeld tot betaling.

 

Al die anderen wel. 

 

In de zaak van MKB op Reis versus Ja- en Klopt-zeggers verwacht ik geen rechtsgevolgen, dus gewoon niet betalen.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Oh ik schrik enorm als ik dit lees. Afgelopen vrijdag is mij hetzelfde overkomen. Zat in de auto vol met kinderen en werd gebeld of ik informatie wilde. Vertrouwde het niet helemaal maar was ook afgeleid.....en toen ik daarna ging zoeken kwam ik op dit forum. Overigens gaf deze man aan mijn nummer via de KVK te hebben. We zijn nu 3 dagen verder maar ik heb nog geen mail gehad, ook niet in mijn spam box. 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Berto zei:

Weet niet of dat al aan de orde is geweest maar als al die eerste infomails in de spambox worden gezet dan moet er ergens in zo`n mail toch iets verstopt zitten wat het spamfilter oppikt?

@Berto

 

De eerste mail die wij ontvingen bevatte een onderwerpregel met alleen maar hoofdletters en een uitroepteken:

WELKOM BIJ MKB OP REIS!

Dit zijn twee elementen waar aardig wat spamfilters op aanslaan.

 

Verder bevatte de mail links, die allemaal worden 'getracked', vijftien in totaal: afbeeldingen, buttons, mailadres en zelfs het telefoonnummer (https://mkbopreis.nl/track/e/l/...(en dan een cijferreeks)...). 

 

Bij een webprovider vond ik  nog het volgende:

'Er zijn diverse e-mailaanbieders die vrij streng op het SPF-record controleren. Het doel van een SPF-record is dat er wordt gecontroleerd dat je ook daadwerkelijk geautoriseerd bent om e-mail vanaf een bepaalde server te versturen. In dit SPF-record moet zowel het IPv4- als IPv6-adres zijn gedefinieerd.'

 

Ik weet alleen niet of men bewust foutief een SPF-record kan toepassen, zodat de mail bij ontvangers in de spam belandt.

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

 

Quote

Bij een webprovider vond ik  nog het volgende:

'Er zijn diverse e-mailaanbieders die vrij streng op het SPF-record controleren. Het doel van een SPF-record is dat er wordt gecontroleerd dat je ook daadwerkelijk geautoriseerd bent om e-mail vanaf een bepaalde server te versturen. In dit SPF-record moet zowel het IPv4- als IPv6-adres zijn gedefinieerd.'

 

Ik weet alleen niet of men bewust foutief een SPF-record kan toepassen, zodat de mail bij ontvangers in de spam belandt.

 

Eindigde het e-mail adres van de afzender van de e-mail met het eerder genoemde @mkbreizen.com, @mkbopreis.nl, @mkbopreis.com of iets anders?

Die drie domeinen hebben helemaal geen SPF records.

Van bewust foutief instellen is in dat geval dus geen sprake.

(Het gebruik van SPF records is verder optioneel. Dus ook dat ze deze niet hebben zegt helemaal niets).

 

Quote

Verder bevatte de mail links, die allemaal worden 'getracked'

 

Dat doe je doorgaans om te bewijzen dat een e-mail juist wel ontvangen en gelezen is.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, Maxn zei:

 

 

Eindigde het e-mail adres van de afzender van de e-mail met het eerder genoemde @mkbreizen.com, @mkbopreis.nl, @mkbopreis.com of iets anders?

Die drie domeinen hebben helemaal geen SPF records.

Van bewust foutief instellen is in dat geval dus geen sprake.

(Het gebruik van SPF records is verder optioneel. Dus ook dat ze deze niet hebben zegt helemaal niets).

 

 

Dat doe je doorgaans om te bewijzen dat een e-mail juist wel ontvangen en gelezen is.

Ja, de mail met onderwerpregel: “WELKOM BIJ MKB OP REIS!” en de factuur kwamen vanaf het e-mailadres dat eindigt @mkbopreis.nl.

Link naar reactie
  • 0

Beste! Ik ben ook gedupeerd. Precies hetzelfde verhaal als hierboven. Alleen had ik een vrouwelijke verkoper. Mail gestuurd dat ik hier niet van gediend ben en werd verwezen naar de mail in de spam box. Nu heb ik een mail gekregen dat ik niet aan betaling heb voldaan en dat ik nog 5 dagen tijd heb om te betalen. Wat kan ik het beste doen? 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum vanwege deze praktijken. Mijn vrouw is hier helaas ingestonken.

Bij ons is het halverwege november begonnen. Zij werd toen vlak voor ons  huwelijk benaderd.  Daarna zijn we op reis gegaan en hebben ni Zij geeft op freelance basis af en toe yogales. Zodoende is ze ook helemaal niet zakelijk ingesteld. Tijdens het eerste (niet opgenomen) gesprek is ook  nergens over haar kvk naam  gerept.  Alleen tijdens de opname.

 

Wij hebben nog niet betaald omdat ik het gewoonweg niet vertrouwde. Wel een aantal keer heen weer gemaild want telefonisch komt er ook geen duidelijkheid.

Na alle posts te hebben gelezen heb ik de bandopname nog eens beluisterd. Er word inderdaad heel vlug gesproken. Na 3 keer luisteren hoor ik het nog niet.

Ik vind dat er op de momenten dat mijn vrouw antwoord geeft er opeens verdacht veel rust in de opname zit. 

 

Ik heb ze net nog maar eens gemaild met de mededeling dat ik a. geen klant wil zijn. b. de opname niet duidelijk vind.  en c. waar de av zijn? Deze kan ik iig nergens vinden of krijgen.

 

Wat zijn eventuele  incassoregels met betrekking tot ondernemers? Kunnen die kosten heel snel oplopen ? Ik wil eigelijk niet betalen maar op nog meer dan die dikke 400 Euro zitten we ook niet te wachten. Jullie  advies is stellig niet betalen?

 

Groet, J

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

4 minuten geleden, JSmit05 zei:

Hallo allemaal,

 

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum vanwege deze praktijken. Mijn vrouw is hier helaas ingestonken.

Bij ons is het halverwege november begonnen. Zij werd toen vlak voor ons  huwelijk benaderd.  Daarna zijn we op reis gegaan en hebben ni Zij geeft op freelance basis af en toe yogales. Zodoende is ze ook helemaal niet zakelijk ingesteld. Tijdens het eerste (niet opgenomen) gesprek is ook  nergens over haar kvk naam  gerept.  Alleen tijdens de opname.

 

Wij hebben nog niet betaald omdat ik het gewoonweg niet vertrouwde. Wel een aantal keer heen weer gemaild want telefonisch komt er ook geen duidelijkheid.

Na alle posts te hebben gelezen heb ik de bandopname nog eens beluisterd. Er word inderdaad heel vlug gesproken. Na 3 keer luisteren hoor ik het nog niet.

Ik vind dat er op de momenten dat mijn vrouw antwoord geeft er opeens verdacht veel rust in de opname zit. 

 

Ik heb ze net nog maar eens gemaild met de mededeling dat ik a. geen klant wil zijn. b. de opname niet duidelijk vind.  en c. waar de av zijn? Deze kan ik iig nergens vinden of krijgen.

 

Wat zijn eventuele  incassoregels met betrekking tot ondernemers? Kunnen die kosten heel snel oplopen ? Ik wil eigelijk niet betalen maar op nog meer dan die dikke 400 Euro zitten we ook niet te wachten. Jullie  advies is stellig niet betalen?

 

Groet, J

 

 

 

 

 

ik zit een beetje met hetzelfde.. ik zit ook even met mijn handen in het haar.. 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vanmorgen gebeld door een juriste van de DAS Rechtsbijstand en zij vertelde dat het inderdaad veelvuldig voorkomt. Zij adviseerde mij ook om beslist niet te betalen en DAS gaat hiermee aan de slag om dit op te lossen voor ons. Zij gaan MKBopreis medewerkers zelf benaderen.

Dus is mijn advies: als je rechtsbijstand bent verzekerd, geef het zeker uit handen aan hun. Zij lossen het voor je op.

 

Groet, Anita

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, JSmit05 zei:

Wat zijn eventuele  incassoregels met betrekking tot ondernemers? Kunnen die kosten heel snel oplopen ? Ik wil eigelijk niet betalen maar op nog meer dan die dikke 400 Euro zitten we ook niet te wachten. Jullie  advies is stellig niet betalen?

 

De incassokosten zijn gering. Je gaat pas kosten maken als het voor de rechter komt, je verliest en de rechter bepaalt dat je de kosten van de tegenpartij moet betalen.

 

Maar als je goede tegenargumenten hebt (verweer) dan is de kans dat zij verliezen een stuk groter. 

 

Bovendien acht ik de kans dat ze aan incasso gaan doen en naar de rechter stappen gering. Het is zo'n evidente scam. Ze verkopen helemaal geen reizen met korting. Er is nog nooit iemand met MKBopReis op reis geweest. Hun business-model is gebaseerd op blufpraat en blafbrieven. 

 

Lees het topic door, stel je geluidsopnamen ter beschikking voor ons dossier en blijf de ontwikkelingen volgen.

 

Geen paniek!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.