Jump to content
Rob_2017
Verberg

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
Posted (edited)
19 minuten geleden, Maxn zei:

Blijkt dat ook uit de geluidsopnames?

Wordt daarin de bedrijfsnaam van de ondernemer genoemd, of is er een andere indicatie dat dit het geval is?

 

Natuurlijk. De hele scam is gebaseerd op het gegeven dat een ondernemer geen consumentenbescherming geniet. Dus de inschrijving bij de KvK wordt behandeld en ook de bevoegdheid van degene aan de telefoon.

 

Je kan op een forum wel allerlei theorieën plaatsen over hoe de wet ook uitgelegd kan worden, maar justitie is hier helemaal niet mee bezig, de Fraudehelpdesk is niet geïnteresseerd en een rechter komt er voorlopig ook niet aan te pas. Dus tenzij er een gedupeerde is met diepe zakken die zegt "We brengen het zelf voor de rechter" heeft al die wetfietserij niet zoveel zin.

 

Straks gaat er weer iemand over reflexwerking beginnen. :thinking-face:

 

Edited by TwaBla

Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 minuten geleden, TwaBla zei:

Dus de inschrijving bij de KvK wordt behandeld en ook de bevoegdheid van degene aan de telefoon.

 

Ah, dat was me niet helemaal duidelijk.

(Gezien anderen het slechts over het vermelden van een bedrijfsnaam op een factuur hadden)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1
Posted (edited)

Dat geldt voor vrijwel elke scam die we de afgelopen jaren hebben zien voorbijkomen. Allemaal gebruik makend van het ontbreken van consumentenbescherming bij kleine (startende) ondernemers.

 

Ik schat dat we elk jaar twee tot drie nieuwe scams hebben die de laatste tijd vaak gebaseerd zijn op een niet opgenomen verkoopgesprek waarin van alles beloofd en gesuggereerd wordt (aanbod) en een afrondend bevestigingsgesprek (aanvaarding) dat wel opgenomen is.

 

Soms is de opzet zodanig dat er wel incasso plaatsvindt, deurwaarders aan te pas komen en uiteindelijk ook de rechter. Daar verstoppen de ondernemers zich niet en zijn de juridische aspecten dus van belang. In andere gevallen is de scam redelijk evident en volgt dan ook geen incasso, geen deurwaarding en geen dagvaarding voor de rechter. Het blijft bij bluf en blafbrieven.

 

Vooralsnog lijkt MKBopReis een bluf- en blaf-kwestie.

 

Alle gedupeerden wordt daarom aan te raden de vordering af te wijzen omdat er sprake is van misleiding:

 

  1. doordat er in het voorafgaande verkoopgesprek verkeerde informatie wordt verstrekt
  2. doordat er in het volgend bevestigingsgesprek onverstaanbaar gesproken wordt
  3. doordat aanbod en aanvaarding gescheiden zijn in het gesprek, waarbij alleen de aanvaarding opgenomen wordt.

 

Dat veroorzaakt dwaling, waardoor de overeenkomst vernietigd kan worden.

 

Als een jurist een betere samenvatting heeft, corrigeer deze aanbeveling gerust. :nerd-face:

 

 

Edited by TwaBla

Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Op 6-1-2020 om 15:19, TwaBla zei:

 

Dat laatste snap ik ook. Ik maak een digitale remix en vraag mij af of je uberhaupt kan horen of daarin geknipt en geplakt is. Het ging me er niet om dat een remix met alleen uitspraken van de aanbieder een authentieke indruk maakt. Maar je brengt me op een idee. Ik zal wat valse remixen proberen te maken, om aan te tonen hoe makkelijk dat is. Als het makkelijk is.

 

Makkelijk tot op welk bewijsniveau? Het punt waarop een kantonrechter niet kan onderscheiden of er wel of niet mee gerommeld is, of het punt waarbij pakweg het NFI met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal vaststellen dat een door jou gemanipuleerde helemaal niet gemanipuleerd is?

 

Dat laatste is vrijwel onmogelijk, maar we hebben het hier niet over een moordzaak waarbij extreme zekerheid noodzakelijk is om tot een uitspraak te komen. Als de vraag puur is of iets 'geloofwaardig klinkt' voor een leek dan is manipulatie geen enkel probleem. 

 

Expertise door een audiotechnicus kan waarschijnlijk al wel bepalen dat er 'waarschijnlijk' mee geknoeid is, of dat de kwaliteit zo belabberd is dat authenticiteit domweg niet meer te bepalen is. Zulke expertise is echter wel heel kostbaar om in te schakelen in een proces, en de vraag is welk van de partijen die kosten moet dragen. 

 

Anderzijds lijkt deze partij niet heel erg bereid daadwerkelijk te gaan procederen, mochten ze het wel doen en de opname's daadwerkelijk verdacht zijn dan zou het wellicht lonen deze te laten onderzoeken: als ze het flikken om bewijs te vervalsen in 1 zaak hebben ze wellicht ook een probleem met alle andere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
18 minuten geleden, Benm zei:

Makkelijk tot op welk bewijsniveau?

 

Gesteld en niet weersproken!

 

Streya heeft met hulp van DAS honderden ondernemers laten veroordelen door de kantonrechter om te betalen voor deelname aan een online offerte-platform waar ze niks aan hadden, op grond van vergelijkbare bandopnames. We kunnen vraagtekens bij de betrouwbaarheid van die opnames plaatsen (niet toelaatbaar als bewijs) door vergelijkbare opnames te laten horen die door ons zelf gemanipuleerd zijn. Gesteld en weersproken!

 

Maar zo ver komt het sowieso waarschijnlijk niet.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bij mij inderdaad ook hetzelfde, gebeld tussen de feestdagen,  tot de 3e de tijd gehad de 4e op de mail gekeken en toen was ik uiteraard te laat, een couleance regeling getroffen maar nog steeds in onzekerheid of ik moet betalen, ik ga eerst het bandgesprek opvragen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
16 uur geleden, TwaBla zei:

Natuurlijk. De hele scam is gebaseerd op het gegeven dat een ondernemer geen consumentenbescherming geniet. Dus de inschrijving bij de KvK wordt behandeld en ook de bevoegdheid van degene aan de telefoon.

 

Je kan op een forum wel allerlei theorieën plaatsen over hoe de wet ook uitgelegd kan worden, maar justitie is hier helemaal niet mee bezig, de Fraudehelpdesk is niet geïnteresseerd en een rechter komt er voorlopig ook niet aan te pas. Dus tenzij er een gedupeerde is met diepe zakken die zegt "We brengen het zelf voor de rechter" heeft al die wetfietserij niet zoveel zin.

 

De aanname dat er wel een overeenkomst is en de aanname dit geen consumentenovereenkomst is, zijn ook vormen van wetfietserij.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 uur geleden, Branko Collin zei:

De aanname dat er wel een overeenkomst is en de aanname dit geen consumentenovereenkomst is, zijn ook vormen van wetfietserij.

 

Ik doe graag mee hoor. :winking-face:

 

Maar soms bekruipt me het gevoel dat die discussies op dit forum amper bijdragen aan het voorkomen of stoppen van dit soort scams. Degenen die de wet zouden moeten uitvoeren doen immers niet mee. Dus uiteindelijk heeft iemand in theorie gelijk. Maar in praktijk gebeurt er niets.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 uur geleden, bob12345 zei:

...maar nog steeds in onzekerheid of ik moet betalen, ik ga eerst het bandgesprek opvragen 

 

Zoals gezegd: ze bluffen en blaffen, maar ze bijten niet. Dus nooit betalen!


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1

Het goede nieuws: MKBopReis is losgekoppeld door Travel Payout, omdat forumkabouters aan de bel gehangen hebben in Moskou/Hongkong.

 

De klantenservice van deze booking engine heeft onderzoek gedaan en vastgesteld dat MKBopReis niet voldoet aan de regels. Hun ervaring is toegevoegd aan ons dossier en kan zo nodig aan de rechter getoond worden.

 

Klik op de algemene voorwaarden van MKBopReis en  je krijgt Page not Found, want dat waren de voorwaarden van Travel Payout. Merk op dat ze onterecht nog wel het logo voeren: Powered by Travelpayout. Misleiding!

 

Het slechte nieuws: probeer eens een boeking te maken, dan zie je dat een aantal / enkele reisbestemmingen nu doorgeleid worden naar andere booking engines. Voorbeeld. Hoe dat precies werkt, hebben we nog niet door.

 


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Op 3-12-2019 om 01:52, TwaBla zei:

 

De ondernemer die bij de KvK bekend is, is begin twintig. Dat kan een katvanger zijn, maar misschien beantwoordt ze zelf de telefoon. Het verkoopgesprek wordt blijkbaar door een man gedaan.

 

Stuur een kopie van de opname naar TwablaHL@gmail.com dan gaan we vergelijken of er sprake is van aanbod en aanvaarding. In vergelijkbare zaken hebben we de rechter al kunnen overtuigen dat er sprake was van dwaling, misleiding of zelfs oplichting.

 

Maken we ook een dossier over MKBdiensten.com.

Ook wij zijn gedupeerd heb u een mail gestuurd met een kopie van de opname

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Goedenavond,

Ik werd vanmiddag gebeld. Jonge kerel die netjes sprak en een hele vlotte babbel had (stem ging omhoog aan het einde van de zin) . Ik ging akkoord met het ontvangen van de mail. Heb het bandje onderbroken omdat hij ineens over geld betalen begon. Dat voelde niet goed. Me toch om laten lullen.. en waarom!? Omdat hij zo makkelijk zei dat ik alles door reactie op de mail weer kon annuleren of dat ik ze kon bellen (geen nummer genoemd, maar staat wel een nummer op de website) en omdat hij begon over een rood lampje dat begon te knipperen omdat we te lang aan het bellen waren... 

Het voelde echt zo verkeerd en dus ben ik gaan zoeken op de website. Magertjes..

dan radar.. ik schrik me kapot. Dus toch het juiste onderbuikgevoel!  

Nu een mail gestuurd naar info@mkbopreis.nl zoals op de website vermeld staat. 

Ik heb daarin gezegd dat ik het per direct wil annuleren en dat ik de mail naar diverse partijen heb verstuurd zodat zij getuige zijn van mijn mailcontact naar hen.

Ik heb eronder gezet dat ik morgen een reactie terug verwacht. 

Op de website staat nog een telefoonnummer. Die bel ik morgen.

 

Ik heb mijn lesje als startend ondernemer weer geleerd.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
17 minuten geleden, WHBEDR zei:

Heb het bandje onderbroken omdat hij ineens over geld betalen begon. Dat voelde niet goed. Me toch om laten lullen.. en waarom!?

 

Zo te zien, heb je tijdig opgezegd.

 

Ben je na het onderbreken van de opname alsnog doorgegaan met het gesprek? Zijn ze weer overnieuw begonnen? Of was dat het einde van het gesprek?

 

Laat maar weten als je nog iets van ze hoort. Kijk ook in je spambox! En niet betalen, nooit betalen...


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@TwaBla Ja uiteindelijk toch doorgegaan omdat hij ineens over tijdnood begon.

Ik kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan, maar leermomentje is het zeker.

Heb gemaild naar info@mkbopreis.nl en kreeg vanmorgen al een mailtje terug:

 

“Beste heer/mevrouw,

Wij hebben de inschrijving geannuleerd en zullen u geen bevestigingsmail toezenden.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

Kirsten de Jong”

 

Ik heb er een foto van gemaakt en ook van mijn mail. Meer kan ik momenteel niet doen denk ik?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
48 minuten geleden, WHBEDR zei:

Meer kan ik momenteel niet doen denk ik?

 

Meer lijkt me niet nodig. Zij hebben al bevestigd dat er geen vordering is, want de eventueel te betwisten overeenkomst is tijdig opgezegd.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
19 minuten geleden, TwaBla zei:

 

 

Hey TwaBla je zegt blaffende honden bijten niet toch. bedoel je dan dat ik niet hoef te betalen? ik weet het niet helemaal. ik zie wel dat je flink actie onderneemt tegen hun kan ik miss iets geven/sturen wat je kan helpen? 

 

want ik heb al wel de offerte binnen gekregen.

 

met vriendelijke groet Teun 

Edited by teunnn

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
24 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Meer lijkt me niet nodig. Zij hebben al bevestigd dat er geen vordering is, want de eventueel te betwisten overeenkomst is tijdig opgezegd.

 

Dank je wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
30 minuten geleden, teunnn zei:

bedoel je dan dat ik niet hoef te betalen? <> kan ik miss iets geven/sturen wat je kan helpen? 

 

Dat was geen offerte maar een rekening. :flushed-face:

 

Niet betalen! Blader maar eens door alle voorgaande berichten, dan kom je vanzelf de woorden tegen waarmee je kan aangeven waarom je niet betaalt. En ook het mailadres waar je de geluidsopname naartoe kan sturen (TwablaHL@gmail.com). Volg de ontwikkeling van dit topic.

 

De kans dat ze serieuze incasso gaan inschakelen acht ik niet groot.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zie onderstaande mail. Hebben meerdere mensen al een 2e herinnering ontvangen? 



Wij attenderen u er nogmaals op dat de betalingstermijn van factuur 2019.01684 verstreken is. Wij hebben u op 07-01-2020 reeds een herinnering gestuurd, maar het verschuldigde bedrag is nog niet voldaan.

 

Wij verzoeken u dringend het verschuldigde bedrag van € 434,39 zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 5 werkdagen over te maken op rekening IBAN NL17ABNA0849413249 ter name van MKBDIENSTEN BV o.v.v. uw factuurnummer.

 

Indien uw betaling wederom uitblijft, zijn wij genoodzaakt het factuurbedrag te verhogen met de wettelijke rente en administratiekosten.

 

Mocht uw betaling reeds onderweg zijn, dan verzoek ik u deze herinnering als niet verzonden te beschouwen.

 

 

Alvast bedankt voor de afhandeling.

 

 

Hoogachtend,

 

 

B. de Boer

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
32 minuten geleden, Vandam zei:

Zie onderstaande mail. Hebben meerdere mensen al een 2e herinnering ontvangen? 



Wij attenderen u er nogmaals op dat de betalingstermijn van factuur 2019.01684 verstreken is. Wij hebben u op 07-01-2020 reeds een herinnering gestuurd, maar het verschuldigde bedrag is nog niet voldaan.

 

Wij verzoeken u dringend het verschuldigde bedrag van € 434,39 zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 5 werkdagen over te maken op rekening IBAN NL17ABNA0849413249 ter name van MKBDIENSTEN BV o.v.v. uw factuurnummer.

 

Indien uw betaling wederom uitblijft, zijn wij genoodzaakt het factuurbedrag te verhogen met de wettelijke rente en administratiekosten.

 

Mocht uw betaling reeds onderweg zijn, dan verzoek ik u deze herinnering als niet verzonden te beschouwen.

 

 

Alvast bedankt voor de afhandeling.

 

 

Hoogachtend,

 

 

B. de Boer

 

Nee nog steeds geen herinnering gekregen terwijl de betalingstermijn al 3 dagen is verlopen.

 

AnitaK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 uur geleden, AnitaK zei:

Nee nog steeds geen herinnering gekregen terwijl de betalingstermijn al 3 dagen is verlopen.

 

AnitaK.

 Ja ik heb vandaag dezelfde mail met betalingsherinnering gekregen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Onderstaande kwam ik tegen op het forum van  radar

 

"

Berichten: 1

Lid geworden op: 03 jan 2020 18:39

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Citeer

Ongelezen bericht door DEVENTER1969 » 07 jan 2020 23:25

Goedenavond,
We zijn begin December van het afgelopen jaar ook telefonisch benaderd door dit bedrijf.
Omdat ik op mijn woorden moet passen kan ik alleen mededelen dat we op een hele vervelende manier in een telefonisch onderhoud in een abonnement zijn getrapt.
Hier hebben we op gereclameerd bij MKB op reis via mail en telefonisch.
Lang verhaal kort, je komt terecht in een heel vervelend proces waarbij een hoop frustraties en irritaties loskomen.

Van het abonnement wilden we pertinent af met de bijbehorende factuur van € 434,39 inclusief BTW.
Daarop hebben we als bedrijf een schikking voorgesteld aan MKB op reis en zijn uiteindelijk terecht gekomen op de betaling van
de helft van de uiteindelijke factuur.
Deze schikking is op advies van onze financieel adviseur uitgevoerd omdat de mogelijkheid bestaat dat je anders mogelijk geconfronteerd kunt worden met hogere kosten indien e.e.a uitmondt in een rechtszaak of te maken krijgt met deurwaarders.
Uiteraard menen we dat deze gang van zaken riekt naar oplichting en fraude dus hebben we ook een zaak aangemaakt bij de fraudehelpdesk.nl, en gaan we een volgende week aangifte bij de politie doen tegen dit " bedrijf ".

De politie geeft duidelijk aan dat er zoveel mogelijk aangifte tegen dit bedrijf gedaan dient te worden om een zaak te beginnen.
Dus als je meent dat je onrecht is aangedaan dan is mijn advies om aangifte bij de politie te doen.
Het kost je even tijd echter besteed een uur ook al is het maar om andere ondernemers te beschermen.
Aangifte doen is de enigste manier om dit bedrijf te stoppen!
Doen we met z'n allen als gedupeerden niets dan kan dit bedrijf ongestoord verder gaan met hun praktijken.

Heb je aanvullende informatie nodig reageer dan op dit bericht en wij reageren zsm.

Verder willen wij als advies iedere ondernemer waarschuwen niet in te gaan op contact vanuit dit bedrijf.
Zoals wij het bekijken, en wat je ook verder in dit forum kunt lezen, zijn er forse risico's waarbij je de kans loopt om aan een abonnement vast te zitten waar je uiteindelijk niet om gevraagd hebt, "

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wij hebben gisteren het volgende onvangen.

 

Uit onze administratie blijkt, dat u ondanks eerdere verzoeken de openstaande vordering nog niet heeft betaald. Daarom sturen wij u deze aanmaning. U ontvangt deze aanmaning uitsluitend via mail.

 

 

Openstaand bedrag factuur :
                              € 434,39

Wettelijke rente:
€ 2,19

administratiekosten:
€ 45,00

Totaal nog te voldoen:
€ 481,58

 

Wij sommeren u het nog verschuldigde bedrag van € 481,58 binnen 7 dagen na dagtekening over te maken naar NL17ABNA0849413249 t.n.v. MKBDIENSTEN B.V. o.v.v. "Factuurnummer 2019.01500".

 

Mocht u nadere informatie met betrekking tot deze vordering willen raadplegen, dan kunt u telefonisch contact opnemen via 074 762 0800.

 

Het niet nakomen van de betalingsverplichting zal voor u betekenen dat er incassokosten van € 65,- bijberekend zal worden en eventuele gerechtskosten voor uw rekening komen.

 

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. "

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ze mogen geen administratiekosten toevoegen als ze een aanmaning sturen.

 

Wordt er een incassobureau ingeschakeld, dan mogen die incassokosten in rekening brengen van minimaal 40 euro en maximaal 15% van de hoofdsom.

 

13 minuten geleden, JSmit05 zei:

De politie geeft duidelijk aan dat er zoveel mogelijk aangifte tegen dit bedrijf gedaan dient te worden om een zaak te beginnen.
Dus als je meent dat je onrecht is aangedaan dan is mijn advies om aangifte bij de politie te doen.

 

Dat is wel interessant. Het lijkt om de politie in Deventer te gaan. Als iemand daar eens een telefoontje aan wil wagen, laat ons weten wat de politie zegt! Is er een dossiernummer?


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
19 minuten geleden, JSmit05 zei:

Zoals wij het bekijken, en wat je ook verder in dit forum kunt lezen, zijn er forse risico's waarbij je de kans loopt om aan een abonnement vast te zitten waar je uiteindelijk niet om gevraagd hebt, "

 

Dat is nou ook weer overdreven. Er zijn inmiddels meer dat 10 geluidsopnames waarin te horen is dat het abonnement niet stilzwijgend verlengd wordt. Het risico is dus goed te overzien. En gezien de klungelige opvolging acht ik dat risico (dat je gedwongen moet betalen) beperkt.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 176 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept