• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
21 minuten geleden, Vandam zei:

De volgende mail is een reactie op de mededeling dat hun momenteel geen dienst aan kunnen bieden; 

 

Het is enkel voor niet leden niet mogelijk om een vakantie te boeken. Voor leden gelden de gemaakte afspraken. U kunt gebruik maken van de functie boeken door het formulier in te vullen vraagt u een offerte aan voor een eventuele vakantie.

 

Wij verwerken enkel aanvragen van leden die de factuur hebben voldaan.

 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Kirsten de Jong

 

 

Aangezien ik het factuur uiteraard niet voldaan heb, ben ik volgens de bovenstaande mail nog geen lid. Ze spreken zichzelf volledig tegen in deze mail in mijn ogen, want als je niet heb gereageerd op de eerste mail met daarin het “lidmaatschap” was je automatisch al lid. 

Ben ik toch wel heel nieuwsgierig met wat voor soort offerte ze aankomen als je een aanvraag indient. Of daar de reissom op staat minus de 35% korting (korting gespecificeerd) en uit welke 'boekingsmachine' deze komt.
Zelfs dan kunnen ze die 35% niet waarmaken.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo 

mijn man is er helaas ook ingetrapt , was druk aan het werk dus zei stuur de mail maar en dan kijkt mijn vrouw ernaar , helaas geen mail gehad alleen in de spam . Heb erheen gebeld en de vrouw aan de tel zei meteen ik stuur de bandopname . Daarop is maar een deel van het gesprek te horen . Heb een aangetekende brief gestuurd dat ik het geld niet ga betalen en niet akkoord ga met een lidmaatschap . Heb een jurist ingehuurd en die heeft de ook een mail gestuurd . Maar nu heb ik al 2 x een mail gehad dat mijn betalingstermijn is verstreken en dat ik binnen 5 dagen moet betalen! Dat ga ik natuurlijk niet doen want ze hebben ook niet gereageerd op mijn aangetekende brief maar wat kan ik nu het beste doen ? En wat kan ik nog verwachten en gaan hun nog meer stappen ondernemen ? 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anne, welkom op dit forum.

 

Advies is om eerste even de andere berichten te lezen, want anders moeten we elke nieuwkomer iedere keer weer hetzelfde verhaal vertellen.

 

Rustig lezen, niet betalen, op correcte manier bezwaar maken (beroep doen op dwaling en overeenkomst vernietigen) en daarna aanmaningen negeren. Want dit is een bluf- en blaf-aanpak. Ze blijven zanikken. Maar ze bijten waarschijnlijk niet.

 

En als ze wel bijten, hebben we inmiddels een groep gevormd die hopelijk bereid is samen terug te bijten. Dus doe mee.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Welk vestigingsadres en welk postadres (op briefpapier/facturen en als digitale handtekening) gebruikt mkbdiensten.com eind januari 2020 (nu dus)?


Het Handelsregister vermeldt:

KVK 75381397

Vestigingsnr. 000043254438

Molenstraat 20

7551DC

Hengelo

Groet,


Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, henkh zei:

 

Volgens bedrijvenmonitor staan er 158 bedrijven geregistreerd op dat adres. Maar mkb reizen kan ik er niet tussen ontdekken.

 

Een forumkabouter is al langs geweest bij Twente Business Center en de beheerder vertelde dat hij het huurcontract medio december heeft opgezegd vanwege bezoek van boze klanten. Daar is de KvK ook van op de hoogte gebracht!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 28-1-2020 om 19:27, TwaBla zei:

 

Het merendeel stuurt geluidsopnames en die waren allemaal van november en december. Deze week zijn er twee uit januari aan toegevoegd.

 

Op papier is het een kwestie voor de Fraudehelpdesk en voor de politie, maar in praktijk doet niemand er wat aan. Soms komt een kwestie in Vara Kassa of Tros Radar, maar dan zetten ze een advocaat aan tafel die beweert dat je als zelfstandig ondernemer een beroep kan doen op reflexwerking.

 

Van alle kwesties die hier op HL terecht komen (zo'n twee tot drie nieuwe scams elk jaar) zijn het vooral Proximedia en Streya die inderdaad rechtszaken hebben gevoerd. Voordeelpartner, NVSO en Regiobedrijvengids zijn stilletjes verdwenen.

 

2019 MKBopReis (nog gaande)

2019 Voordeelpartner (lijkt gestopt)

2019 Trademark Office (failliet verklaard)

2018 NVSO (energiekollektief lijkt gestopt)

2017 Streya (failliet gegaan)

2017 Bedrijfs Reclame Nederland (gevangenisstraf voor oprichters)

2016 Regiobedrijvengids (is verdwenen)

2015 Bedrijvenpagina (incidentele oprispingen)

2012 Proximedia - MKB Clickservice (is stil geworden)

 

Er zit al weer een nieuwe aan te komen: Vandaag Online (voorheen MKB Online Adviseurs - pdf + pdf2), opgericht door ex-medewerkers van Proximedia die de werkwijze van hun oude werkgever voor eigen gewin gekopieerd hebben.

 

 

De facebook gedupeerden groep zit met smart te wachten om de bevindingen met Vandaag online te delen.  Graag worden we wegwijs gemaakt op dit forum zodat we dit in de juiste rubriek kunnen plaatsen. 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Oudere zei:

De facebook gedupeerden groep zit met smart te wachten om de bevindingen met Vandaag online te delen.  Graag worden we wegwijs gemaakt op dit forum zodat we dit in de juiste rubriek kunnen plaatsen. 

 

Beste Oudere,

 

Je kunt indien gewenst een topic met titel "Ervaringen met Vandaag online?" openen in de rubriek  "contracten en aanverwante onderwerpen". 

 

Wel wijs ik je - wellicht ten overvloede - op onze forumregels. Higherlevel is géén klachtensite:

Quote

Geen klachten of reviewsite

Higherlevel.nl is geen klachtensite. Wel wordt er ruimte geboden om ervaringen te delen met als doel advies te krijgen om een probleem met een bepaalde onderneming te kunnen oplossen. 

 

Onverdraagzaamheid

Hatelijke, racistische, fascistische, bedreigende, seksueel getinte, denigrerende, lasterende of schokkende berichten en afbeeldingen plaatsen is ongewenst en kan gevolgen hebben voor de deelname aan het forum. Plaats ook geen persoonlijke gegevens van derden (zoals naam, adres, telefoonnummer, e.d.) op het forum. Kom je zelf een bericht tegen dat je aanstootgevend vindt of niet aan de regels voldoet? Dan kun je dat altijd aan ons melden via de "Meld dit bericht aan de moderator"-link die onderaan elk bericht staat als je bent ingelogd. Moderatoren hebben het recht om met of zonder opgaaf van reden berichten te sluiten of te verwijderen.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dag allen,

 

Ik volg dit forum al een tijdje met interesse, omdat ons dit ook is overkomen. Het bewuste eerste telefoontje vond begin december plaats. Na enig op en neer gemail (op juridisch advies) zijn we inmiddels aanbeland bij de 2e aanmaning. Uiteraard gaan we nog altijd niet betalen, maar ik was even benieuwd of er ook mensen zijn die al verder in het 'proces' zitten. Ik  zag volgens mij alleen dat Rob_2017 ook al twee aanmaningen heeft gehad. Oftewel wat kunnen we nog verwachten?

 

Groet

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Squee_1 zei:

Dag allen,

 

Ik volg dit forum al een tijdje met interesse, omdat ons dit ook is overkomen. Het bewuste eerste telefoontje vond begin december plaats. Na enig op en neer gemail (op juridisch advies) zijn we inmiddels aanbeland bij de 2e aanmaning. Uiteraard gaan we nog altijd niet betalen, maar ik was even benieuwd of er ook mensen zijn die al verder in het 'proces' zitten. Ik  zag volgens mij alleen dat Rob_2017 ook al twee aanmaningen heeft gehad. Oftewel wat kunnen we nog verwachten?

 

Groet

Ik heb vandaag ook een tweede aanmaning gehad. Rechtsbijstand is er mee bezig en gaat nu een brief sturen. Ben benieuwd hoe het verder gaat. 

Link naar reactie
  • 0

Hallo 

weer een bericht van mij , heb nog steeds niet betaald en krijg de weer een aanmaning dat ik binnen 7 dagen moet betalen anders komen er incassokosten bij en gerechtskosten ! Iemand nog tips wat te doen? Heb er al een jurist op zitten . Maar hoe groot is de kans dat ze er wel een zaak van maken want daar heb ik geen zin in 🙈 

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Anne h zei:

Hallo 

weer een bericht van mij , heb nog steeds niet betaald en krijg de weer een aanmaning dat ik binnen 7 dagen moet betalen anders komen er incassokosten bij en gerechtskosten ! Iemand nog tips wat te doen? Heb er al een jurist op zitten . Maar hoe groot is de kans dat ze er wel een zaak van maken want daar heb ik geen zin in 🙈 

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken. Door dit soort berichtjes hopen ze dat je zenuwachtig wordt, en dus toch gaat betalen. Het is enkel wat geblaf denk ik.

Niet betalen!

Link naar reactie
  • 0

 

Een aantal van dit soort scammers maakt gebruik van dubieuze incassobureaus of no-cure, no-pay bureaus. Dan ontvang je dus een aanmaning van zo'n mafketel. Daar doen we ook onderzoek naar. Die volgen hun dreigbrieven doorgaans niet op.

 

Dit zijn geen mensen waar normaal overleg mee mogelijk is. Vandaar het advies: één keer duidelijk stellen dat er volgens jou sprake is van misleiding of bedrog, met dwaling als gevolg. Daarom verklaar je de overeenkomst ongeldig (vernietiging in juridische termen).

 

Meelezende juristen mogen me gerust corrigeren, als ik iets verkeerd zeg.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een advocaat, deurwaarder of incassobureau kunnen uit zichzelf niet zo veel. Ze mogen namens een schuldeiser jou vragen de schuld te voldoen, dat is het wel zo'n beetje. (De bakker mag dit bij wijze van spreken ook.)

 

Het wordt pas serieus als er een rechter bij betrokken raakt. Dat weet je, omdat een deurwaarder dan langs komt om een dagvaarding te overhandigen. In dat geval is het handig om hier nog eens om advies te vragen.

 

Zoals je hoger op deze pagina kunt zien, klagen lang niet alle van dit soort creatieve verkopers hun slachtoffers aan, maar het is voorgekomen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Anne h zei:

Hallo 

weer een bericht van mij , heb nog steeds niet betaald en krijg de weer een aanmaning dat ik binnen 7 dagen moet betalen anders komen er incassokosten bij en gerechtskosten ! Iemand nog tips wat te doen? Heb er al een jurist op zitten . Maar hoe groot is de kans dat ze er wel een zaak van maken want daar heb ik geen zin in 🙈 

 

Op 31-1-2020 om 14:12, Rian86 zei:

Ik heb vandaag ook een tweede aanmaning gehad. Rechtsbijstand is er mee bezig en gaat nu een brief sturen. Ben benieuwd hoe het verder gaat. 

Ik heb vandaag ook de 2e aanmaning gekregen en deze meteen doorgestuurd naar mijn jurist van Rechtsbijstand, die er ook mee bezig is bij ons.

 

Link naar reactie
  • 0

Ze proberen mijn schoonvader ook op te lichten.

Wij hebben contact gehad met de politie en het aangiftenummer doorgegeven.

Wij hebben vandaag ook de 2e aanmaning ontvangen. Nu staat het adres in Hengelo niet meer in de handtekening van de e-mail van MKBOPREIS.  Nu een adres in zwakenburg. Wij hebben ook alles doorgestuurd naar de jurist.

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben door deze mensen benaderd en op slinkse wijze aan een lidmaatschap gepraat.

De bevestigingsmail nooit ontvangen maar na verloop van tijd  welde rekening.  Alle mail van inbox en spam gecontroleerd maar niets terug te vinden.

Direct telefonisch gereageerd en aangegeven dat ik niets had ontvangen en verzocht om ontbinding van het lidmaatschap en factuur.

Op internet lees ik tientallen vergelijkbare situatie waarbij dit bedrijf kleine bedrijven benaderd en men telkens geen kans krijgt om de overeenkomst te annuleren.

Blijkbaar is dit hen handelswijze en hier wil ik op geen enkele manier mee te maken hebben.

Welke stappen adviseren jullie mij om te doen?

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, GJvdH1 zei:

Op internet lees ik tientallen vergelijkbare situatie...

 

Advies staat in dit topic een aantal keer genoemd. Dus of jij bladert zelf even terug en leest het rustig door, of je wacht tot iemand het voor je doet. 

 

Welkom op HL!

 

(niet betalen!!!) :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dringende vraag!!! 
 

Iemand die al wel te maken heeft gehad met een deurwaarder of iets? Waarschijnlijk gaat hem dat te veel geld kosten, maar ik vroeg het me af. Daarbij vroeg ik me af of  jullie de aanmaningen per mail of per post ontvangen.  Ik wil een aangetekende brief sturen, maar vraag mij af of het postadres klopt. Vraag mij af wat zijn grootste dreigement is, met uitzondering van de betaalherinneringen. 
 

Ik hoor graag van jullie! 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Sabccc,

 

heeft de afzender van de factuur jou al iets geleverd of verwacht je dat deze daartoe in staat is?

 

Wat is er dringend aan jouw vraag? Waarom schrijf je in de hij/zijn-vorm?

 

Kupertie & anderen: zwakenburg = Zwanenburg, staat inmiddels ook in het KvK Handelsregister vermeld.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi Highio, 

 

Hij dreigt met deurwaarders. Vandaar dat ik het vroeg, Verwacht overigens niet dat hij daartoe in staat is, maar was even benieuwd of de rest dat al wel had. ‘Hij’ omdat het een mannelijke stem is, maar schrijft vanuit twee vrouwen die niet bij hem in dienst zijn (zie het bovengenoemde). 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Heb je opnames, voor- en achternamen? Speel je correspondentie gerust door. Op basis van deze informatie zou ik niet twijfelen om te betalen.

 

Heeft de afzender van de factuur nou al iets geleverd?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Highio zei:

Op basis van deze informatie zou ik niet twijfelen om te betalen.

Betalen? Op grond van welke informatie?

 

Er kan een nieuw adres bekend zijn bij de KvK, maar op de website staat nog steeds een oud bezoekadres. Als iedereen halve informatie deelt, komen we nooit ergens. Schrijf dat adres nou eens gewoon uit op deze pagina's.

 

Mannenstem? Belt deze halve gare ook op? Of was dat het eerste telefoontje? Dat is een soort call-center. Ik heb inmiddels meer dan twintig geluidsopnames, en dat zijn steeds andere mensen. Ik vermoed een call-center in Turkije met Nederlandstaligen.

 

Er wordt voortdurend gedreigd met kosten en nu ook deurwaarders, maar die dreigementen worden niet uitgevoerd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.