• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

 

Alle namen die gebruikt worden, lijken vals. Vandaar dat ze hoogstwaarschijnlijk niet naar de rechter durven, want dan gaan we getuigen oproepen. Ze geven bovendien toe dat ze kritische klanten stalken...

 

Quote

U moet ook begrijpen dat wij niet gediend zijn van valse beschuldigingen. Zodoende zullen we verdere contact stalken...

 

Hoe schatten we dat taalniveau in? Er zijn volgens mij verschillende mensen die schrijven. Eentje heefd nog moeite met dees en tees, de ander probeert duur te praten. Maar er zijn ook welopgeleide mensen met dyslectie, dus dat taalgebruik zegt op zich ook niet zoveel.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 3

Ik ben zojuist ook gebeld.

Nu hadden ze  net de verkeerde gebeld want ik werk al 35 jaar in de reiswereld.

Alleen al het script wat ze oplezen is al vreemd. Ze vragen je om een informatiemail te mogen toesturen en je mag er binnen 7 dagen van afzien. Klinkt als overeenkomst ipv informatiemail.
Ze proberen je lekker te maken met korting die ze helemaal niet kunnen geven.

Ik heb besloten om er toch tijd in te steken en ben ze gaan uithoren. Ik heb geen enkel plausibel antwoord gekregen, sterker nog hij raakte steeds verder verstrikt in zijn eigen leugens.
Gevraagd naar garanties van ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Allemaal heel vaag. Ik heb gevraagd naar de voorwaarden, die krijg je dus pas als je toestemming geeft dat ze de mail sturen. Klanten moeten vooraf de voorwaarden kunnen inzien. 

Op de website staan enkele speerpunten zoals: 'U kunt veilig boeken'. Als je om uitleg vraagt wat dat inhoud krijg je weer antwoord dat het in de mail staat.

Je kunt op de site tickets boeken, het gewoon een ordinair affiliate programma van boekingssite over de hele wereld.

Je komt op de meeste gekke ticketsites terecht met all over the world.
Een die 35% korting krijg je echt niet via de die sites, je betaalt gewoon hetzelfde als ieder ander die op die site boekt.
Ze weten absoluut niets van reizen af. Ik deed voor alsof ik een leuke reis had gezien naar Griekenland met TUI.

De medewerker had nog nooit van TUI gehoord. Beetje vreemd als je in de reizen zit, of niet?

Er klopt dus helemaal niets van en zo werkt het niet in de reiswereld.

 

Mij werd aangeboden dat ik teruggebeld zou worden door een 'hoge Piet', daar heb ik maar voor bedankt, ik had teveel tijd in die onzin gestoken.

Ik heb dus het hele verhaal vanuit de reiswereld benaderd, ik begrijp dat ze je kunnen overrompelen met het aanbod.

Klinkt aantrekkelijk 35% korting zelfs voor familie. 

Aangezien de man die mij belde niet kon zeggen hoe ze de wettelijk verplichte garanties geregeld hadden heb ik nog een keer het nummer op de website gebeld. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn.

Ik had maar één belangrijke vraag: 'zijn jullie lid van de ANVR'.  Eerst vroeg ze of ik klant was. Ik zei 'nee'. Ik heb haar verteld dat ik benaderd was om klant te worden en dat ik eerste wilde weten of ze lid waren van de ANVR.
Ze ging eerst verifiëren of ik echt gebeld was door MKB op reis, ze vroeg naar mijn nummer. (''zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten')  Ze kon precies mijn gegevens ophalen en bevestigde dat ik gebeld was. Omdat ik aan had gegeven dat ik geen interesse had zei ze dat ze vanuit rechtswegen niet verplicht was om antwoord te geven.  Pardon....vanuit rechtswegen?

Ik was uit het bestand gehaald en zou niet meer gebeld worden en daarmee werd het gesprek beëindigd.

 

Ze hebben, zoals ik het nu kan inschatten, een systeem opgezet om zoveel mogelijk mails te versturen en contracten af te sluiten. Niet meer niet minder. Af en toe de moraalridder uit te hangen door coulant te zijn en de helft van het te betalen lidmaatschap kwijt te schelden. 

 

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan zitten er héél véél addertjes onder het gras.

 

 

 

 

 

 

 



 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, Reisadviseur zei:

Nu hadden ze  net de verkeerde gebeld want ik werk al 35 jaar in de reiswereld.

 

Mocht deze zaak door de politie uitgezocht worden of ooit onder een rechter komen, ben je dan bereid om jouw visie op hun aanpak te geven?Geef dan even je contactdetails door aan TwablaHL@gmail.com. Deze ervaring neem ik alvast anoniem mee in het dossier. Bedankt voor het delen!

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

En @Highio: het is B2B, want zij bellen nummers van (net gestarte) ondernemers af, die ze via de KvK hebben gevonden.

Inhoudelijk zie ik niks, ik waag te betwijfelen of het besproken product of de voorgehouden dienst geen hoge consumentenfactor heeft. Je zou overigens maar bestaande en bonafide ondernemer met een gelijkende handelsnaam zijn en nu geconfronteerd worden met de effecten van deze actie. Ik vrees dat dat de grootste gedupeerden zijn. Zo duidelijk is het onderscheid of de labeling op de diverse fora zo ook hier nl. niet.
 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

mkbdiensten.com
mkbopreis.nl (spreekt van vakantie bestemmingen en droomvakantie op enkele in Google geindexeerde pagina's)
mkbreizen.com (spreekt van droomvakantie op een enkele in Google geindexeerde pagina)
mkbopreis.com

zijn in 2019 geregistreerd via One.com met als contactgegevens e-mail info@mkbdiensten.com en een postadres op Molenstraat 20 met postcode 7551 DC in Hengelo.

 

Volledig bonafide of legitiem lijken mij de domeinnamen mkb-reizen.nl en mkb-reizen.com (beide met tussenstreepje of hyphen) van Agro Reizen uit Arnhem.

 

Aanvullingen of aanpassingen van stake holders op deze snelle inventarisatie zijn hier in reactie van harte welkom.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

We kunnen de overlast wellicht beperken door die naam uit de kopregel te halen, vooral ook omdat gedupeerden zelf vooral verwijzen naar MKBopReis en MKB Diensten.

 

Het bedrijf in Hengelo zelf lijkt ook gebruik van de handelsnaam van het bedrijf uit Arnhem te vermijden. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

  

Molenstraat 20 met postcode 7551 DC in Hengelo is Business Center Twente Co-Work Center / Servicekantoor

 

http://www.businesscentertwente.nl/

 

Ik zou me als gedupeerde beklagen bij verhuurder over de handelswijze en praktijken van huurder. En ook bij de bank van de rekeninghouder.

 

Quote

Het bedrijf in Hengelo zelf lijkt ook gebruik van de handelsnaam van het bedrijf uit Arnhem te vermijden. 

 

Welke domeinnamen staan op het briefpapier of de facturen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, Highio zei:

mkbdiensten.com
mkbopreis.nl (spreekt van vakantie bestemmingen en droomvakantie op enkele in Google geindexeerde pagina's)
mkbreizen.com (spreekt van droomvakantie op een enkele in Google geindexeerde pagina)
mkbopreis.com

zijn in 2019 geregistreerd via One.com met als contactgegevens e-mail info@mkbdiensten.com en een postadres op Molenstraat 20 met postcode 7551 DC in Hengelo.

 

Volledig bonafide of legitiem lijken mij de domeinnamen mkb-reizen.nl en mkb-reizen.com (beide met tussenstreepje of hyphen) van Agro Reizen uit Arnhem.

 

Aanvullingen of aanpassingen van stake holders op deze snelle inventarisatie zijn hier in reactie van harte welkom.

 

Groet,

 

Highio

 

@Highio, je doelt, denk ik, op mijn eerdere aanwijzing:

"  'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.  "

 

Het ziet er inderdaad naar uit dat zij de dupe zijn van de acties van MKB Reizen (ook wel als MKB op Reis gebruikt en 'onderdeel' van MKB Diensten), hoewel ik niet kan zien van wanneer de aangifte stamt.  We kunnen wel de titel van dit topic aanpassen, maar MKB Reizen, niet MKB-Reizen (met streepje), is nog steeds met deze naam druk bezig om mensen te bellen. En het blijkt dat mensen, die gebeld zijn, dit topic makkelijk weten te vinden via Google

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik spreek vermeende gedupeerden aan om hun eigen verantwoordelijkheid als ondernemers te nemen en alle mogelijke wegen te bewandelen om hun onrecht z.s.m. te stoppen, zodat er niet nog meer slachtoffers vallen. Zelforganisatie en gecoördineerde actie zijn daarbij vereist.

 

Groet,

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

 

Al die mensen zitten in de fase dat ze net ontdekken dat ze misleid zijn, maar ze weten niet precies wat hun risico nou precies is en of er meer slachtoffer zijn. Hier op HL vinden ze andere gedupeerden en advies. Er is al een besloten mail-groep waarin ervaringen vergeleken en eventuele tegenacties besproken kunnen worden.

 

Wellicht kunnen gedupeerden zich melden bij de lokale politie, aangifte doen en vertellen dat er in Arnhem reeds een dossier ligt onder nummer 2019371440.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Molenstraat 20 te 7551 DC Hengelo wordt ook genoemd op de contactpagina van ‘MKB Diensten’.

 

De statutaire naam is mkbdiensten B.V. aaneengeschreven in kleine letters (niet ‘MKB Diensten’).

Handelsnamen zijn MKBREIZEN aaneengeschreven in hoofdletters (niet ‘MKB Reizen’) en Mkb op reis met alleen een beginkapitaal (niet ‘MKB op Reis’).

 

Modcomment

Topictitel dienovereenkomstig aangescherpt voor maximale vindbaarheid door mogelijke gedupeerden.

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Topictitel dienovereenkomstig aangescherpt voor maximale vindbaarheid door mogelijke gedupeerden.

 

Dank je Ward. Ik had dit topic gestart en ben onder de indruk hoeveel traffic deze al genereert.

Dit laat zien, dat er nog steeds mensen op een slinkse manier worden 'overvallen'.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 7-12-2019 om 18:19, Cwulne zei:

Gisteren mail ontvangen van MKB Op Reis. Meteen gebeld en gelukkig de overeenkomst meteen kunnen annuleren

Cwulne, heb je telefonisch geannuleerd en dit schriftelijk bevestigd gekregen?

 

Kun je een naam (namen) van contactpersoon (contactpersonen) toevoegen aan het (besloten) dossier?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het gaat natuurlijk al helemaal fout bij het aanbod wat ze doen, daar begint de ellende mee maar als je dan toch een overeenkomst met ze hebt ga dan eens kijken of ze die 35% ook waar kunnen maken.

Ik ben reisexpert maar geen jurist. Wellicht kunnen degene die betaald hebben en dus een inlogcode hebben prijzen gaan vergelijken.

Zoals ik het nu in kan schatten kom je nergens die 35% korting tegen.

Ik kan op de site van MKB op reis wel vluchten checken.

Neem een willekeurige bestemming en datum. Ik heb gekozen voor Eindhoven - Wenen 10/01 heen en 13/01 terug.

Verder het eerste resultaat genomen. Dan zie je onder de gele button boeken verschillende websites voorbijkomen.

Ik keek bij Kiwi.com (heeft contactadres in Tsjechië) als je daar op klik kom je uit op Trip.com (die zitten in HongKong), je boekt dus nooit bij MKB op reis direct.
Klantenservice ligt bij Trip.com. Ik ben bijna 100% zeker dat wanneer je zo boekt de 'klantenservice' van MKB op reis je niet kan helpen als er iets is omdat je direct bij Trip.com boekt. 

Maak printscreen van de prijs. Log daarna in en kijk naar dezelfde reis, dan zou die 35% voordeliger moeten zijn. 

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Reisadviseur zei:

Zoals ik het nu in kan schatten kom je nergens die 35% korting tegen.

 

We hebben inmiddels ook een welkomstmail (degene die doorgaans in de spambox belandt) en daar wordt het als volgt geformuleerd: 35% korting op speciale ledenvakanties.

 

Quote

Uw account is nu actief, u kunt meteen inloggen en gebruik maken van uw account. Als lid van MKB OP REIS boekt u voortaan al uw zakelijke reizen met gemak. Ook ontvangt u een korting van 35% op speciale leden vakanties.

 

Wat weer een extra aanwijzing is voor oplichting. Want is er ooit iemand mee gereisd met zo'n speciale ledenvakantie? Is er ooit eentje voorbereid?

 

Ook de welkomstmail is weer geschreven door ons taalwonder. Hij/zij heeft de horden van alle dees en tees genomen, maar struikelt over de aas. Tikfoutje natuurlijk.

 

Quote

U kunt uw lidmaatschaap opzeggen...

 

De aanmaningen worden verstuurd door een B. de Boer, hij verwijst naar MKBDIENSTEN en MKB OP REIS allemaal in hoofdletters en de bankrekening is NL17ABNA0849413249 bij ABN-AMRO. Is er een manier om de tennaamstelling te controleren?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, TwaBla zei:

De aanmaningen worden verstuurd door een B. de Boer, hij verwijst naar MKBDIENSTEN en MKB OP REIS allemaal in hoofdletters en de bankrekening is NL17ABNA0849413249 bij ABN-AMRO. Is er een manier om de tennaamstelling te controleren?

 

"Dit rekeningnummer staat op naam van mkbdiensten B.V. uit Hengelo"

Aldus de ING app (als je een overschrijving begint en wat onzin als naam invult)

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Ward van der Put zei:

Modcomment

Topictitel dienovereenkomstig aangescherpt voor maximale vindbaarheid door mogelijke gedupeerden.

 

Aanpassing van de namen is wel correct tav de bonafide aanbieder in Arnhem, maar de voorvoeging van Reizen met is dan weer onnodig en een afwijking van ons format Ervaring met - wat juist zo'n mooie neutrale kopregel is. Metameta... :partying-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo, wij zijn ook via de email benaderd door MKB op reis. Wij kregen opeens een factuur in de spambox van hun. Later een aanmaning. Wij hebben nooit met deze mensen gesproken en toch hebben ze een bandje met de stem van mijn man! Ze hebben mijn man wel gebeld, maar hij heeft ze er voor weg gedrukt en nooit te woord gestaan. Blijkbaar kunnen ze dus ook al andere telefoongesprekken die je hebt met klanten afluisteren en bewerken. De bevestigingsmail hebben we ook nooit ontvangen en ik check elke dag de spambox. Opeens verscheen die factuur, uiteraard in de spambots. Op de email met de aanmaning heb ik hun een email gestuurd. Daarop volgde het "bewijs" van het bandje e.d. Ze besodemieteren de hele boel. Iemand hier uiteindelijk al en incassobrief ontvangen? Is het handig dat we aangifte doen?

Link naar reactie
  • 1
13 minuten geleden, Jenj123 zei:

Ze hebben mijn man wel gebeld, maar hij heeft ze er voor weg gedrukt en nooit te woord gestaan. Blijkbaar kunnen ze dus ook al andere telefoongesprekken die je hebt met klanten afluisteren en bewerken. 

 

Uw man heeft een levendige fantasie! 

 

Dit soort smoesjes werkt helaas niet. Uw man doet zaken in de echte mensen-wereld, dus hij doet er verstandig aan om reëel te reageren. Stuur de opname gerust op, dan vergelijken we die met de rest.

 

Niet betalen en wel bezwaar maken!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

 

We hebben inmiddels ook een welkomstmail (degene die doorgaans in de spambox belandt) en daar wordt het als volgt geformuleerd: 35% korting op speciale ledenvakanties.

 

Wat ik me van het gesprek gisteren kan herinneren dat ze mij 35% korting aanbieden op zakenreizen, privéreizen en ook op de reizen voor de familie. Kortom op alle reizen die op de site staan 35%.  Nu lees ik dat ze aangeven  in de welkomstmail 35% korting te geven op ledenreizen. Staat er überhaupt een ledenreis op de site en wat voor soort reis zou dat dan moeten zijn?

Als je op de gewone MKB op reis kijkt dan zie je ook het kopje 'speciale aanbiedingen', een vlucht van New York naar Phuket. Wat moet je daarmee als je in Nederland woont.

 

Link naar reactie
  • 1
4 uur geleden, Highio zei:

Cwulne, heb je telefonisch geannuleerd en dit schriftelijk bevestigd gekregen?

 

Kun je een naam (namen) van contactpersoon (contactpersonen) toevoegen aan het (besloten) dossier?

 

Groet,

 

Highio


 

Ik heb zojuist een reactie geplaatst maar kan deze niet zien dus weet ook niet of deze geplaatst is. Dus hierbij nog een keer!

 

Ik werd op donderdag 5-12-2019 gebeld door een vrouw wat Nederlands sprak met een accent. Met het praatje over de 35% korting op reizen voor ondernemers etc. Hierna een samenvatting van het hele telefoongesprek. Ik was op het moment van bellen zelf erg druk bezig dus heb zelf ook niet heel goed opgelet. Meteen na het telefoontje kreeg ik al argwaan en dus op internet hierover gaan zoeken en op deze website terecht gekomen. Na het lezen van alle reacties dus goed mijn spambox in de gaten gehouden.
 

Vrijdag 6-12-2019 kreeg ik een mail in de spambox!! Van mkbopreis. Hierin stond informatie over het zogenaamde lidmaatschap en dat ik 7 dagen bedenktijd had om eventueel te annuleren. Meteen gebeld naar het nummer wat in de mail staat; 074 762 0800. Kreeg een mevrouw aan de telefoon wat wel normaal Nederlands sprak. Gezegd dat ik het lidmaatschap, wat ik niet had afgesloten maar een mail met informatie over korting wat ik zou ontvangen, wil beeindigen. “Als het goed is heb je de bevestigingsmail van de annulering al binnen” zei de mevrouw aan de telefoon. Deze had ik inderdaad al ontvangen;

 

”Geachte heer/mevrouw,

 

Wij hebben uw annuleringsverzoek inmiddels verwerkt.

 

Hartelijk dank voor uw aandacht.

 

Met vriendelijke groet,

 

Het team van MKB OP REIS !”

 

Na het annuleren van mijn zogenaamde lidmaatschap wel nog even gemeld dat ze moeten kappen met deze oplichtpraktijken. Mevrouw aan de telefoon klonk geschokt.

 

Ook hierna nog een mail gestuurd naar info@mkbopreis.nl om nogmaals mijn annulering door te geven voor de zekerheid. Hierop niks meer gehoord.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
7 uur geleden, Reisadviseur zei:

Zoals ik het nu in kan schatten kom je nergens die 35% korting tegen.

 

Klik je bovenin de homepage op vakantie bestemmingen, dan kom je op een andere pagina met de volgende opmaak.

 

MKB Reizen 35% korting.png

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.