• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
12 minuten geleden, Duck07 zei:

In januari ben ik ook gebeld en heb nu nog de volgen hiervan.

 

Al wel meer hoor.

 

Blader eens rustig door alle bladzijden van dit onderwerp, dan vind je ook teksten voor een brief om de overeenkomst te 'vernietigen' op grond van dwaling. Stuur een kopie van de geluidsopname naar het mailadres dat eerder genoemd is.

 

Geen paniek. Niet betalen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit is de opzegbrief, die ik na 1 dag al stuurde, nog geen e-mail ontvangen, ook later niet, behalve die ontkenning in een erg niet Nederlandse onzakelijke stijl:

 

Geachte,

 

 

Afgelopen vrijdagmiddag 7 februari 2020 werd mij via een telefonisch gesprek een lidmaatschap aangeboden van MKB op reis.

Omdat het in de eerste instantie op een aanbieding leek, en in het tweede gedeelte tijdens de bandopname een verkoop truc bleek te zijn, maar waar ik middels e-mail binnen 7 dagen weer van af kon, heb ik het min of meer uit beleefdheid geaccepteerd. Ik had achteraf de telefonische overeenkomst niet moeten accepteren, ik kon nauwelijks de snel uitgesproken naam van de organisatie goed verstaan, en bovendien werd ik net uit mijn slaap gewekt, wat geen verwijt is overigens. Ik verwachtte een belcontact met mijn arts en was daardoor wat in de war.

 

Bij nader inzien zie ik af van het lidmaatschap, omdat het totaal niet van toepassing is op mijn zakelijke situatie noch mijn privé.

 

Ik zou een e-mail ontvangen met verdere informatie over dit aanbod en hoe ik dit lidmaatschap binnen 7 dagen kan opzeggen zonder kosten, en registratie in het ‘bel me niet’ register.

Deze e-mail heb ik nog niet ontvangen, ook niet in de spambox. Om verwarring te voorkomen stuur ik u deze mail.

 

Bij deze laat ik u weten geen gebruik te maken van dit lidmaatschap van MKBopreis en af te zien van het telefonisch afgesproken lidmaatschap.

 

In vervolg van enig onderzoek mijnerzijds met name over de reeds gedane aangifte bij de politie van Arnhem dus het volgende:

Geen facturen sturen.

Geen intimiderende aanmaningen of bedreigingen.

Gewoon cancelen van de verkoop.

Hooguit een bevestiging van de canceling.

 

Indien ik toch lastig gevallen ga worden zal ik verregaande maatregelen nemen.

 

Ik heb u hierbij voldoende geïnformeerd en beschouw deze kwestie als afgedaan.

 

 

Met vriendelijke groet,

enz,

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

 

Al wel meer hoor.

 

Blader eens rustig door alle bladzijden van dit onderwerp, dan vind je ook teksten voor een brief om de overeenkomst te 'vernietigen' op grond van dwaling. Stuur een kopie van de geluidsopname naar het mailadres dat eerder genoemd is.

 

Geen paniek. Niet betalen!

Ik heb het forum wat meer doorgelezen en ben nu wat meer gerust gesteld. Dank hier allen voor.

wamdeboer dankjewel voor het delen van de brief mogelijk heb ik hier in de toekomst nog iets aan.

TwaBla Ik heb u inmiddels een mail gestuurd met alle informatie die ik heb.

Ik zou graag advies willen of ik hier nog verder iets mee moet doen.

Mijn schermnaam staat ook in de mail naar u toe ;)

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, corkoning zei:

Vandaag de eerste aanmaning gekregen. 

Doe er niks mee. Ze zoeken het maar lekker uit daar.

Dat heb ik ze trouwens wel ff laten weten, dat ze de pot op kunnen.

Overigens is die aanmaning niet ondertekend door Kirsten de Jong, maar door B de Boer.

Volgen mij zijn dat allebei ficiteve namen, maar goed.

Ze gebruiken veel voorkomende Nederlandse namen: de Jong, de Boer en de Vries.

Maar je wordt gebeld door iemand anders (buitenlands accent volgens sommigen). Als je de Jong of de Boer wilt spreken, kan dit niet.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Duck07 zei:

Annemarieliesbeth,

 

Ik zit in hetzelfde schuitje en zou graag op de hoogte gehouden willen worden omdat het bij mij ook blijft knagen.

Ik heb een mail teruggestuurd met het feit dat ik anders naar Radar en Kassa ga mailen en hun hulp wil inzetten.
Aangezien hier meer mensen last van hebben zou dit nog best wel eens een item kunnen worden.

Radar en Kassa zijn voorzien door input van mijn kant. Echter zijn de topics hierover daar gesloten, omdat dit geen consumentenzaak is, maar iets voor ondernemers. Vandaar dat ze mij doorverwezen naar Higherlevel. Politie verwees mij zelfs naar Opgelicht.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 uur geleden, wamdeboer zei:

Dit is de opzegbrief, die ik na 1 dag al stuurde...

 

Die is me veels te beleefd en schuldbewust. Daar wordt nauwelijks genoemd dat je misleid bent en het woord dwaling ontbreekt. Als je ooit met zo'n brief voor de rechter opduikt, vrees ik dat je aan de overeenkomst vast blijft zitten. Je bent geen consument maar ondernemer, dus moet je steviger in je schoenen staan. Het recht  heeft geen clementie met slaperige ondernemers.

 

Er staan in dit topic diverse voorzetten voor briefteksten waarin dwaling expliciet genoemd wordt. Inmiddels kun je ook wanprestatie noemen, omdat ze geen reizen meer kunnen aanbieden.

 

Overigens verwacht ik niet dat het tot een rechtszaak komt, want deze meneer komt wat moeilijk uit zijn woorden.

 

Quote

In de bijlagen treft u de mondelingenovereenkomst (bandopname). 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Twabla,

Ik was al bang belachelijk te worden gemaakt bij het publiceren van mijn persoonlijke omstandigheid en ben hier ook niet van gediend. Als u goed leest ziet u dat ik onmiddellijk na mijn conclusie afdoende gereageerd heb door mijn brief naar de diverse mail-id's te sturen, waarmee ik een ontkennende mail terug triggerde.. Een rechter hoeft hier dus niet lang over na te denken, in tegenstelling tot in vele andere gevallen. En mag een ondernemer die 's nachts gewerkt heeft, ziek van de pijn is en een telefoontje van zijn arts verwacht niet slaperig zijn als hij wakker gebeld wordt?  Overigens is beleefdheid geen slechte eigenschap, en... ik spreek over een verkooptruc in mijn brief, duidelijk toch?  Ik wil het hierbij graag laten en wens ieder veel wijsheid toe.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor het delen van alle verhalen, het doet mij goed te zien dat ik niet de enige ben die hier nog mee zit.  Bij mij hetzelfde verhaal van gebeld worden half december, een mail die in spambox beland en vervolgens een factuur in mijn gewone inbox, maar nooit akkoord te zijn gegaan met een overeenkomst. Destijds gereageerd met een aantal mails over en weer over onvolledige informatie (dwaling) en geen vertrouwen in/ bewijs van de aangeboden service na het bekijken van de website (wanprestatie).

 

Ik heb twee aanmaningen ontvangen waarvan de laatste op 31 januari. Daar niet op gereageerd en geen bericht meer gehad tot vandaag ( 2 maart). Ik ben weer gebeld door dezelfde mannenstem met buitenlands accent.  Hij belt om me te herinneren aan de aanmaning  en de vraag of er nog interesse in een lidmaatschap. Zo ja, dan zal ik het bedrag moeten betalen. Zo nee, dan is het mogelijk om 116 euro annuleringskosten binnen een week te betalen om de zaak zo te laten rusten. Er word geen uitleg gegeven waarop dit bedrag precies is gebaseerd. Alleen dat er een mail komt met een factuur, welke ik uiterlijk 9 maart moet betalen.

 

Ik vraag wat de consequenties zijn als ik ook de deze factuur weiger te betalen en waarom deze optie niet eerder is geboden toen ik per mail duidelijk aangaf geen interesse te hebben en niet te betalen. Daarop antwoordde hij dat de zaak  aan een advocaat wordt overgedragen en niet meer bij Mkb op reis ligt en dat de verdere consequenties voor mijn rekening zijn. Als antwoord op waarom de optie niet eerder is aangeboden is omdat volgens de verkoper: "mensen van elkaar verschillen en de ene persoon niet hetzelfde aanbiedt/antwoordt als de ander" ( best grappig als ik het nu zo lees, je zou toch denken dat er binnen een bedrijf dezelfde richtlijnen gelden en er een overeenkomst is mbt dit soort gevallen waarnaar alle medewerkers handelen).

 

Ik heb het gevoel dat het bedrijf in mijn geval allang begreep dat het dreigen met aanmaningen geen effect had en daarom  nu op deze manier toch nog een beetje geld probeert te krijgen. Ik wil ook geen annuleringskosten betalen en vraag me af of anderen deze situatie ook al hebben meegemaakt.

 

Is er iemand die ook al in dit stadium is en werkelijk gecontacteerd is door een incassobureau/ advocaat enz.? AnneMarieLiesbeth hoe is het verder gegaan bij jou? En: bij welke gemeente kan ik het beste aangifte doen, maw waar ligt al een dossier voor mkb op reis? Ik heb ook een geluidsopname van het gesprek destijds, is het nog steeds gewenst deze door te sturen TwaBla?

Link naar reactie
  • 0

Stuur maar door, zo kunnen we ook vaststellen dat het niet de oplichter is die toegang wil hebben tot de groeiende groep gedupeerden.

 

Zodra er werkelijk sprake is van escalatie (incassobureau, deurwaarder, rechter) melden we dat in de besloten groep en daarna op dit open forum. Ga er maar van uit dat deze oplichter blijft steken op het niveau van bluf. Loze beloften en loze dreigingen!

 

Eén mail duidelijk tegenspreken en daarna negeren, is mijn suggestie. :upside-down-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

 

Mij is het zelfde overkomen op de zelfde manier als de rest.

het begon allemaal in november 2019, nadat ik de 2e aanmaning heb gekregen heb ik een reactie terug gestuurd niks te hebben afgesloten en nergens mee te maken te willen hebben. Ik heb toen de bandopname ontvangen, maar verder niks mee gedaan tot afgelopen dinsdag 25 februari. Ik ben toen gebeld door een meneer met een Marokkaans accent, met de vraag waarom ik niet betaald heb. Ik heb de beste man duidelijk het verhaal uitgelegd en kwam volgends hem in aanmerking voor het coulance beleid. Bij nader onderzoek besloten dit bedrag van 140 euro niet te betalen, en een mail terug te sturen met onder Ander de volgende punten: dwaling, misleiding en wanprestatie.

Dit was hun antwoord:

Beste heer...

 

Allereerst willen wij bij deze aangeven dat het coulance voorstel is komen te vervallen. De volledige factuur plus bijkomende rente,advocaten en incasso kosten zullen volledig in rekening gebracht worden.

 

Uiteraard bent u er vrij in om aangifte te doen, wij adviseren u in dat geval alle stukken die wij u toe hebben gezonden mee te nemen in uw aangifte.

 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

Kirsten de Jong

 

Ik ga uiteraard niet betalen, en verwacht niet dat ze achter mij of iemand anders aan komen . Maar ben toch benieuwd of andere mensen ook een antwoord als dit hebben gehad, en wat ze hier verder mee hebben gedaan. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, TwaBla zei:

Stuur maar door, zo kunnen we ook vaststellen dat het niet de oplichter is die toegang wil hebben tot de groeiende groep gedupeerden.

 

Zodra er werkelijk sprake is van escalatie (incassobureau, deurwaarder, rechter) melden we dat in de besloten groep en daarna op dit open forum. Ga er maar van uit dat deze oplichter blijft steken op het niveau van bluf. Loze beloften en loze dreigingen!

 

Eén mail duidelijk tegenspreken en daarna negeren, is mijn suggestie. :upside-down-face:

 

Ja, dat gevoel heb ik ook. Kan ik me op een manier aansluiten bij de besloten groep? De bandopname zal ik doorsturen :-)

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Youp106 zei:

Hallo iedereen,

 

Mij is het zelfde overkomen op de zelfde manier als de rest.

het begon allemaal in november 2019, nadat ik de 2e aanmaning heb gekregen heb ik een reactie terug gestuurd niks te hebben afgesloten en nergens mee te maken te willen hebben. Ik heb toen de bandopname ontvangen, maar verder niks mee gedaan tot afgelopen dinsdag 25 februari. Ik ben toen gebeld door een meneer met een Marokkaans accent, met de vraag waarom ik niet betaald heb. Ik heb de beste man duidelijk het verhaal uitgelegd en kwam volgends hem in aanmerking voor het coulance beleid. Bij nader onderzoek besloten dit bedrag van 140 euro niet te betalen, en een mail terug te sturen met onder Ander de volgende punten: dwaling, misleiding en wanprestatie.

Dit was hun antwoord:

Beste heer...

 

Allereerst willen wij bij deze aangeven dat het coulance voorstel is komen te vervallen. De volledige factuur plus bijkomende rente,advocaten en incasso kosten zullen volledig in rekening gebracht worden.

 

Uiteraard bent u er vrij in om aangifte te doen, wij adviseren u in dat geval alle stukken die wij u toe hebben gezonden mee te nemen in uw aangifte.

 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

Kirsten de Jong

 

Ik ga uiteraard niet betalen, en verwacht niet dat ze achter mij of iemand anders aan komen . Maar ben toch benieuwd of andere mensen ook een antwoord als dit hebben gehad, en wat ze hier verder mee hebben gedaan. 

 

 

Hallo Youp, bedankt voor het delen!

Ik verwacht een zelfde soort mail over een week te krijgen als mijn deadline voor de annuleringskosten verstrijkt. Tot nu toe nog niets ontvangen, ook geen mail met de rekening van de 116 euro (weer een ander bedrag dan 140?) die ik gisteren zou ontvangen. Wacht het maar even rustig af.  Het mailtje hierboven lijkt me alleen maar een loze dreiging. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste allemaal,

 

Op 17 januari ben ik gebeld door een anoniem nummer en kreeg  volgens MKB op reis  op 24 januari een bevestigings-email. Deze email heb ik nooit gezien in welke emailbox dan ook en was verbaasd dat ik op 3 februari een factuur kreeg toegestuurd. Direct gereageerd door te bellen maar tevergeefs. Nog niet betaald en ook niet van plan.

Op 9 februari een aangetekende brief gestuurd naar Zwanenburg die eind februari retour kwam omdat hij niet werd afgehaald door MKB op reis.  Waren vast zelf op reis:face-savoring-food:

Inmiddels ook de eerste aanmaning  ontvangen met extra kosten en ben benieuwd wanneer de volgende komt. 

aangepast door GJvdH1
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hier soortgelijke taktiek: vrouwlief wordt in dec tel. benaderd, en deze week wordt er redelijk 'agressief' contact gezocht met verzoek te betalen. Uiteindelijk (redelijk snel) coulance aanbod van 100+ euro. Voicelog impliceert dat er inderdaad akkoord wordt gegaan met de belachelijke dienst van MKB Reizen. Aangifte wordt uiteraard gedaan en gaan niets betalen. Ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die wel betaald hebben: hoe ziet de 'dienst' er uit als je aanspraak wilt maken op die 35 procent korting? Is er uberhaupt een dienst?

aangepast door RIESJDABIETSJ
Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Even weer een bericht van mij. Ik heb tot nu toe niks meer gehoord. Ik kon, in het laatste telefoongesprek, alleen een betalingsregeling krijgen als ik niet genoeg geld zou hebben. Geen korting, maar toen was ik ook al aardig tegen hem uitgevallen. Misschien krijgen alleen mensen die vriendelijk blijven tegen hem korting. Ik heb hun telefoon nummer geblokkeerd, heb geen zin meer om met die oplichters te praten.

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal, ik ben vandaag weer gebeld, en een dreigende meneer aan de telefoon gehad. In mijn laatste mail had ik gezegd aangifte te gaan doen als ze me niet met rust zouden laten. Hij vroeg zich af waarom ik dat nog niet gedaan had( heel gek). 
 

dit is dus ook mijn volgende stap om deze week nog aangifte te doen. 
mee meneer heeft wel beloofd me nu met rust te laten, het volgende wat ik van hun hoor is van hun advocaat( ben benieuwd). 
 

iemand nog tips wat ik in de aangifte moet vermelden.?

 

Link naar reactie
  • 1

In een ander topic heeft Twabla een stappenplan geplaatst van een advocatenkantoor dat zich sterk maakt voor (kleine) ondernemers

 

Ik denk dat deze informatie ook op deze plek nuttig is. In elke situatie waar je in conflict komt met een leverancier is het belangrijk dat je een standpunt kiest en daaraan vasthoud. Niet te snel happen / reageren op vage beschuldigingen. Je hoeft je niet te verdedigen tegen emotionele of ongefundeerde uitlatingen van de tegenpartij. Je kunt gewoon je standpunt herhalen en aangeven dat je daar bij blijft en er dus kennelijk een verschil van inzicht is.

 

zie onder


Advocatenkantoor Berntsen Mulder heeft een stappenplan gemaakt voor ondernemers die gedupeerd zijn door dubieuze dienstverleners, dat ik maar even 1:1 overneem. Ze hebben nu ook elke laatste donderdag van de maand een gratis spreekuur in Alphen ad Rijn.

 

Quote

 

Stappenplan acquisitiefraude

 

Als u slachtoffer bent geworden van acquisitiefraude of domeinnaamfraude kunt u het volgende stappenplan doorlopen:

 

1. Vernietigen overeenkomst > U kunt zo spoedig mogelijk de overeenkomst vernietigen. Dat houdt in dat u als het ware verklaart dat de overeenkomst tot stand is gekomen op basis van bedrog, misleiding en dwaling. Om die reden kunt u de overeenkomst vernietigen. Daarmee maakt u de overeenkomst ongedaan.

 

2. Bouw een schriftelijk dossier op > Sta uw wederpartij bij voorkeur niet telefonisch te woord maar correspondeer per brief of per e-mail. Bouw een schriftelijk dossier voor uzelf op met alle correspondentie.

 

3. Aangifte bij de Fraudehelpdesk en de politie > U kunt aangifte doen van acquisitiefraude bij de Fraudehelpdesk en de politie*.

 

4. Stel een getuigenverklaring op > U kunt een getuigenverklaring opstellen van uw ervaringen met uw wederpartij. Dit een stuk dat kan worden ingebracht in een juridische procedure als bewijsmateriaal. Het is dus van belang om dit achter de hand te houden. Het is belangrijk om in uw getuigenverklaring te verwerken waarom u de overeenkomst bent aangegaan. Als er bijvoorbeeld sprake is geweest van tijdsdruk of onjuiste mededelingen die ertoe hebben geleid dat u de overeenkomst bent aangegaan, is het belangrijk om deze elementen te verwerken in de getuigenverklaring. Een aantal aandachtspunten voor uw getuigenverklaring kunt u hier downloaden (PDF).

 

5. Neem telefoongesprekken op > Staat u uw wederpartij toch telefonisch te woord? Neem dan het telefoongesprek op. U hoeft niet van te voren te melden dat u een geluidsopname maakt. De geluidsopname kunt u achter de hand houden voor het geval u dat nodig heeft.

 

6. Bij discussie, blijf standvastig! > Uw wederpartij zal hoogstwaarschijnlijk niet zonder meer akkoord gaan met de vernietiging van de overeenkomst. Houdt ook bij discussie en intimidatie vast aan uw standpunt. Geef aan dat u van mening bent en blijft dat de overeenkomst tot stand is gekomen op basis van bedrog, misleiding en dwaling. Verwijs terug naar de vernietiging van de brief en geef aan dat u de overeenkomst heeft vernietigd en niet meer gehouden bent tot de betaling van de factuur.

 

 

* Aangifte wordt door de politie vaak afgewezen, omdat het een overeenkomst tussen twee ondernemers betreft. Verwijs dan bijvoorbeeld naar de Wet Acquisitiefraude (6:194 BW en 6:195 BW) op grond waarvan misleiding een strafbaar feit is - en vraag degene die de aangifte moet opnemen naar zijn/haar naam.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 3
(aangepast)

Die meneer van MKBopReis is nu zelf op reis, want verontruste klanten bellen zijn huisbazen. In Hengelo is hij al op straat gezet, en in het antikraakpand in Zwanenburg staat de verwarming inmiddels ook af.

 

Zijn huisbank doet geen zaken meer met deze oplichter, dus nu is hij overgestapt naar BUNQ.

 

MKBopReis is nu MKBopDeVlucht en wordt langzaam aan MKBterugnaarmijnMoeder.

 

Hij belt mensen op (of appt ze) en dreigt dat hij de vorderingen gaat verkopen. Dat is een loos dreigement, want de vorderingen zijn zo goed als waardeloos. Geen enkele opkoper heeft iets aan vorderingen namens een onbestaand reisbureau. 

 

Als ondernemers hem niet betalen, kan hij het call-center dat de verkooptelefoontjes pleegt niet meer belonen en verdampt ook deze scam vanzelf.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een tijdje geleden ook mijn 2de aanmaning gekregen, hier natuurlijk niks mee gedaan. 
Vandaag belde ene Mark Dijkstra van MKB op Reis toch wel dreigend op. 

Of ik toch niet even snel wou betalen. Ik ben hier verder niet op ingegaan en uiteindelijk kwam hij met het voorstel om de helft van het bedrag te betalen binnen een week. Ik zou dan uit het systeem worden gegooid en geen last meer hebben van telefoontjes. 
Deze beste Mark Dijkstra vertelde me ook dat wanneer ik deze factuur niet zou betalen hij, de nota (zoals hij het noemde) verkocht aan een advocaat en zij zouden er dan werk van maken... Ik vroeg hierop een advocaat? Dit is toch iets wat een incassobureau doet? Daarop antwoorde hij dat er advocaten waren die facturen kochten voor ongeveer 300 euro, dan was de zaak voor MKB op Reis gesloten en zouden de advocaten achter het geld aangaan. 

Ik vind het niet erg om ergens voor te betalen, heel zeker niet. 

Maar betalen voor oplichterij, nee dat gaat deze niet doen. 

Ze kunnen aanmaningen sturen, op de kop gaan staan. 

Ik ga ze niet betalen. Ben benieuwd. 
 

Link naar reactie
  • 0
Op 4-3-2020 om 13:04, TwaBla zei:

Hij belt mensen op (of appt ze) en dreigt dat hij de vorderingen gaat verkopen. Dat is een loos dreigement, want de vorderingen zijn zo goed als waardeloos. Geen enkele opkoper heeft iets aan vorderingen namens een onbestaand reisbureau. 

 

Ik wil het nog wel eens herhalen hoor. 

 

Vorderingen worden soms verkocht aan zogenaamde factoring bedrijven, maar niet aan advocaten. Er is niemand die vorderingen koopt van een reisbureau dat geen reizen kan verkopen. Allemaal bluf. Nou noemt hij zich Mark Dijkstra, maar deze babbelmeneer valt al na enkele weken door de mand als oplichter. Hij praat wel beter dan hij schrijft trouwens. We krijgen nu goede opnames, en hij praat nogal door...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik heb ook gisteren een telefoontje gehad en vandaag een mail ontvangen en ik denk dat ik wat verse info kan geven voor degenen die dit dossier aan t bijhouden zijn.

Ik had een vrouwelijke stem aan de lijn (maar voor mijn gevoel iets van een accent maar kon het niet plaatsen), mij werd ook korting op reizen aangeboden en later nog goedkoper bellen, maar dit laatste zei zo snel dat ik niet kon onderscheiden wat ze precies zei.

Ik heb verschillende keren gevraagd waarom ze zei dat ik niet hoefde te betalen ALS ik binnen 14 kalenderdagen (nu is het dus kennelijk 14 dagen) annuleerde. Ze zei zelfs dat ze daarom de bandopname onderbroken had. Ze verzekerde me dat ik niks hoefde te betalen als ik niet van de aanbieding gebruik wilde maken, want ze hadden geen bankgegevens van me.

Nu, en dit is de nieuwe info die relevant is hier, heten ze kennelijk MKBtopdeal en daar heb ik vandaag mail van ontvangen. Het had een heel andere onderwerpnaam dan waar het telefoongesprek over ging, namelijk Papierloze werkomgeving! (Ja, met uitroepteken 🙄)

Ik zag hierin meteen staan dat ik mijn account moest annuleren als ik de Papierloze werkomgeving niet wilde gebruiken anders zouden ze me een factuur van 375 exclusief BTW sturen en dan zou ik een jaar geabonneerd zijn.

Ik heb meteen gekeken in dat account waar ik zelf kan annuleren, maar die mogelijkheid is er natuurlijk niet.

Vestigingsplaats die er nu bij staat, is Arnhem trouwens.

 

Ik heb meteen in het contactformulier dat erin stond, naar het mailadres wat er in de mail stond EN naar het adres waarvan ik de mail heb gekregen een bericht gezet waarin ik heb gezegd dat ik per direct dit account geannuleerd wil hebben en ik heb ook gezegd dat ik absoluut geen gebruik wil maken van hun diensten, ik geen rekening wens te ontvangen en dat als ik die toch ontvang, ik niet ga betalen omdat ik geen gebruik wil en ga maken van hun abonnement. En dat ik verwacht in de eerstvolgende werkweek bericht van hun te ontvangen dat mijn account geannuleerd is.

 

Ik ben nu benieuwd of hierop gereageerd gaat worden met een bevestiging dat er inderdaad geannuleerd is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.