• 0

de app die je nodig hebt om van elk evenement een leuke ervaring te maken?!

Omschrijving van je concept:

Graag vraag ik u mening over het volgende;

 

Tijdens evenementen wordt vaak nog steeds gebruik gemaakt van consumptiemunten. ( denk hierbij aan alle soorten mogelijke evenementen, van groot tot klein )

De reeds nieuwe ontwikkelingen bieden ook een service aan waarbij je met je telefoon kunt betalen met je bankpas. 

 

Zouden jullie geïnteresseerd zijn in een app waarbij je samen met je vrienden een gezamenlijke spaarpot kunt aanmaken waarmee je tijdens evenementen het eten en drinken (eventueel merchandise) kunt betalen.  Via deze app kun je van te voren je drank en food bestellen met je telefoon. Doordat de app die ik aanbied een extra service biedt kunnen mensen die er gebruik van maken de lange rijen van het bestellen omzeilen. 

 

Het verschil tussen de app en betalen met munten of je bankpas;

- muntjes kun je kwijtraken, deze moet je vaak ook tijdens het evenement kopen waardoor je in rijen terecht komt.

- je bankpas kan gemakkelijk kwijtraken.

- je hebt altijd een telefoon mee tijdens het gaan naar een evenement.

- met de app kun je samen met je vrienden sparen en hoeft er na het evenement geen geld meer naar elkaar overgemaakt te worden. 

- de app moet luxe uitstralen waardoor mensen sneller geneigd zullen zijn de app te willen gebruiken i.p.v. hun bankpas of consumptiemunten.

 

Ik zie u mening en/of eventuele aanvullingen graag tegemoet.

Verder in het proces zie ik graag ook hulp en tips tegemoet over het promoten van het concept. 

 

( het concept is al verder ontwikkeld, dit is voor een nieuwe kijk op de app en het opdoen van vernieuwende ideeën )

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Zelf ben ik al ruim een half jaar bezig met het ontwikkelen en uitdenken van de app. Het logo is bedacht de slogan en de website is gemaakt. Verder ben ik aan het netwerken om zo inspiratie op te doen en te kijken welke bedrijven eventueel met mij in zee willen gaan. 

 

Mijn idee heb ik gepresenteerd aan 4 top ondernemers, omdat dit zo goed werd ontvangen heb ik de motivatie om dit idee werkelijkheid te maken. 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met dit concept wil ik de wachtrijen tijdens evenementen verkleinen en een luxe dienst aanbieden die voor iedereen toegankelijk is. 

Zoals al eerder benoemd wil ik de kans van consumptiemunten en/of bankpas verlies verkleinen. Het enige dat dadelijk nog meegenomen dient te worden naar een evenement is je telefoon. 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept bestaat nog niet. 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Goede feedback waarop ik kan inspelen, ervoor kan zorgen dat het concept verder wordt ontwikkeld en de app werkelijkheid kan worden. 

 

 

  

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
27 minuten geleden, neo-fley zei:

Het verschil tussen de app en betalen met munten of je bankpas;

- muntjes kun je kwijtraken, deze moet je vaak ook tijdens het evenement kopen waardoor je in rijen terecht komt.

- je bankpas kan gemakkelijk kwijtraken.

- je hebt altijd een telefoon mee tijdens het gaan naar een evenement.

Je telefoon raak je nooit kwijt? 

 

27 minuten geleden, neo-fley zei:

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept bestaat nog niet. 

 

In hoeverre verschilt jouw app met apps zoals de mobile order app van Lowlands? 

 

Persoonlijk heb ik liever de paypal armband dan dat ik mijn telefoon moet gebruiken. Dit heeft meerdere redenen, namelijk: De batterij van een smartphone is nog steeds niet geweldig waardoor ik op festivals altijd rondloop met een telefoon uit de prehistorie (en met mij heel veel anderen), in de drukte laat je je telefoon makkelijker vallen, de WIFI en soms je eigen databundel is niet optimaal en bij slecht weer is een smartphone bedienen ontzettend irritant. 

 

Toevoeging:

Het voordeel van het muntjes systeem is dat bezoekers betalen aan de hand van hun consumptiegedrag, indien er gezamenlijk ¨gespaard¨ zou worden, kan het dus zijn dat de rekening voor diegene die minder consumeert veel hoger uitvalt, wellicht kan je hierop inspelen door potjes of namen toe te voegen of iets in die richting..

aangepast door jajajeroen
Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, neo-fley zei:
 
 
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept bestaat nog niet. 

 

 

Ik vrees van wel, als in, er zijn verschillende partijen geweest die dit hebben proberen te lanceren.  Ik moet even nadenken wat me verder nog te binnen schiet, deze wist ik nog: https://www.festivalwallet.nl/ (wat onderdeel van https://woov.com/ is geworden)

 

https://in-vista.nl/ (heette eerst anders als ik me niet vergis)

https://www.oberon.nl/digitaal-platform-ontwikkelen/evenement-platform/ (zitten geen betalingen ter plekke in overigens, maar zou wel zo toegevoegd kunnen worden)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ah daarom kon ik deze niet vinden; site is inmiddels offline.

 

Heb hen destijds met wat festivals in contact gebracht maar (toen?) was echt niemand geïnteresseerd in een externe partij die zich daarmee wil bemoeien: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/194877/Nooit-meer-blijven-zitten-met-nutteloze-festivalmunten-betalen-met-je-mobieltje-met-My-Festival-App

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij heb je drie ideeën door mekaar gedraaid.

  1. mobiel betalen op festivals
  2. met een groepje een gezamenlijk potje maken
  3. vooraf bestellen

Dat lijkt me een geval van approppen oftewel een app volproppen met functionaliteit om 'm aantrekkelijk te maken. 

 

Kijk eens hoe effectief de Disney MagicBand is voor bezoekers van DisneyWorld. :nerd-face:

Disney Magicbands.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre zijn apps, polsbandjes en muntjes bedoeld om "van elk evenement een leuke ervaring te maken" en in hoeverre zijn ze bedoeld om ze veel mogelijk geld uit de portemonnee van de bezoeker te zuigen? Ik stel me zo voor dat Disney het meeste voordeel geniet van de polsbandjes en de festivalorganisator het meeste voordeel van de muntjes; waar gaat het geld dat de app genereert naar toe?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

www.twelve.eu
heeft o.a. de knipp pass en app. een betaal systeem met mobiel en/of passjes, geheel aangepast aan de wensen en stijl van elk evenement.
word hier regelmatig op tal van events gebruikt (o.a. met carnaval is deze pass/app in het gehele centurm geldig..

Dus helaas het concept bestaat al lang, en er zit al een flink bekend en uitgebreid bedrijf achter: daar ga je niet zo maar mee kunnen concureren.
 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.