• 0

Eenmanszaak operational lease bkr registratie

Goedemiddag Allen,

Ivm met een mogelijke hypotheekaanvraag bkr uitdraai opgevraagd.  Mijn vrouw heeft een eenmanszaak en op naam van de zaak een mini geleast, operational lease. Zij rijdt deze alleen zakelijk en zonder bijtelling. Tot mijn verbazing staat deze geregistreerd bij BKR. Nu is dit prima uit te leggen aan bank maar overal lees ik dat zakelijke lease bij een eenmanszaak wel een  optionele toetsplicht kent maar geen registratie plicht. https://www.keurmerkprivatelease.nl/paginas/keurmerkaanbieders/vraag-en-antwoord/vragen/bkr-toets-en-registratie/moet-ik-van-bkr-ook-zakelijke-leasecontracten-toetsen-en-registreren

Reactie van bmw financial leases is dat lease maatschappij'en aangesloten bij AFM alle contracten (particulier of hoofdelijk aansprakelijk) moeten melden. Als lease maatschappij niet aangesloten is bij AFM is er een keuze. 

Ik kan nergens vinden of dit juist is . In kader hoofdelijke aansprakelijkheid zou een vennoot van een VOF ook een registratie krijgen? Vreemd. Kan iemand bevestigen of bewering bmw financial lease correct is? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, secretagent zei:

Nu is dit prima uit te leggen aan bank

 

Sterker nog: dat moet je toch, ook zonder BKR registratie van de operationele lease.

 

Verder zal BKR vanaf 2020 ook overige zakelijke financieringen van ondernemers gaan registreren (positieve registratie van zakelijke kredieten dus; negatieve registratie als iemand niet aan zijn haar zakelijke verplichtingen voldoen gebeurt nu ook al) 

 

1 uur geleden, secretagent zei:

Ik kan nergens vinden of dit juist is . In kader hoofdelijke aansprakelijkheid zou een vennoot van een VOF ook een registratie krijgen? Vreemd. Kan iemand bevestigen of bewering bmw financial lease correct is? 

 

Je kunt je overal wel druk om maken, maar de vraag is: waarom zou je? 

(En als je het toch graag zeker weten wil: neem dan contact op met BKR zelf. Een overbodige registratie valt dan ook te verwijderen)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

BKR bellen geeft irritatie. Het menu is erop gericht om je niet te woord te staan maar te verwijzen naar de website. Na de verwijzing wordt de verbinding verbroken.

Wat betreft de uitleg aan de bank...dat komt wel goed. Alleen was ik in de veronderstelling dat dit soort kredieten niet gemeld worden bij BKR / las ik elders ook op Higherlevel en ik kan nergens vinden waarom dat wel zo is. Dus vanuit interesse  (niet te verwarren met overal druk om maken want zo spannend is het niet :) ) deze post.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.