Heb zonnepanelen aangeschaft op mijn prive huis, dus niet zakelijk nu heb ik er veel over gelezen maar begrijp het nog niet helemaal dus ik hoop dat iemand mij dit goed kan uitleggen dit is de situatie
- eenmanszaak
- geen partner waar ik de btw opgave op terug kan laten doen
- is op prive woning dus geen inverstering (dus niet op de balans)
- val niet onder de kleinondernemings regeling
- ongeveer 3600 watt eigen gebruik dus prive en zeg maar 2000 watt teruglevering
Mijn vraag is nu moet ik de btw gewoon terug vorderen met mijn btw nr en dan elk jaar alleen van de teruggeleverde energie een rekening maken en daarvan de btw af dragen of eenmalig of van de totale opgewekte energie de btw afdragen (is wel allemaal prive)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
importexport72
importexport72
Goedemiddag,
Heb zonnepanelen aangeschaft op mijn prive huis, dus niet zakelijk nu heb ik er veel over gelezen maar begrijp het nog niet helemaal dus ik hoop dat iemand mij dit goed kan uitleggen dit is de situatie
- eenmanszaak
- geen partner waar ik de btw opgave op terug kan laten doen
- is op prive woning dus geen inverstering (dus niet op de balans)
- val niet onder de kleinondernemings regeling
- ongeveer 3600 watt eigen gebruik dus prive en zeg maar 2000 watt teruglevering
Mijn vraag is nu moet ik de btw gewoon terug vorderen met mijn btw nr en dan elk jaar alleen van de teruggeleverde energie een rekening maken en daarvan de btw af dragen of eenmalig of van de totale opgewekte energie de btw afdragen (is wel allemaal prive)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62987-zonnepaneel-ondernemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag