• 0

Geen BTW Geen Marge berekening

(aangepast)

Beste Higher Level leden.

 

Ik ben op een grootschalig kaarten verkoop website gestuit en toen is mij opgevallen dat er geen BTW berekend word op losse kaarten. Nog via de verkoper of de website zelf. Het gaat om Marge per tweede hands product (Losse kaarten - Speel Matjes) van 21% 

 

Ik weet dat er op 2de hands producten een marge van 21% in rekening word gebracht als je als bedrijf zijnde het verkoopt maar ik vraag mij dan toch af hoe het mogelijk is dat Kaarten bedrijven in Nederland geen Marge toerekenen aan deze losse kaarten die zij op die platform verkopen.

 

Ik ben al 2 bedrijven tegen gekomen in Nederland die hun eigen prijs per kaart met de prijzen van de markt aanbieden zonder Marge BTW.

 

P.S kan het ook zijn dat de verkoper (bedrijf) zelf deze Marge BTW in rekening brengen dat hij die zelf afdraagt. Maar dan is als nog een grootte vraag over de mensen die geen bedrijven hebben en als particulier verhandelen hoe zit het dan daarmee. De website vraagt alleen dan een Service klein bedrag en de persoon die dan particulier is heeft dan niets met Marge BTW te maken. Waarom zou je dan als bedrijf de kaarten verkopen en niet dan als Particulier en zou dit ook in Nederland kunnen want Card Market zit gewoon in Duitsland.

 

Kaart market website.

 

https://www.cardmarket.com/ (Bedrijf is gevestigd in Duitsland

 

Graag hoor ik jullie mening hier over.

aangepast door Kaartenverzamelaar
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Hoi Roel,

 

Dat klopt inderdaad.

 

Maar dan is de vraag wat dan gunstiger is, het verkopen als particulier of het verkopen als een bedrijf. Er zijn genoeg Particulieren die hun kaarten aanbieden op die website, kun je dit dan ook toepassen in Nederland. Dit geld ook voor marktplaats.nl , zoek maar is op naar Pokemon kaarten. Je zal snel zien dat het om particulieren gaat die hun kaart verkopen (dit word grootschalig gedaan met trading cards).

Ligt het ook aan de bedrijf die je krijgt per maand aan (losse) kaarten die je verkoopt vraag ik me af.

aangepast door Kaartenverzamelaar
Link naar reactie
  • 0

Als je voornamelijk koopt van, en verkoopt aan, particulieren is een margeregeling gunstig. Dat is dan ook redelijk gangbaar in de handel van allerlei tweedehands producten. 

 

Verkoop je aan ondernemers dan kan de BTW regeling wel aantrekkelijk zijn: die BTW over de volle verkoopprijs maakt de brutoprijs hoger, maar gezien een ondernemer die gehele BTW weer terug zal krijgen de nettoprijs mogelijk lager. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.