• 0

Logo nodig :)

Ik ben bezig met het opstarten van een kleine onderneming.

Hiervoor heb ik een logo nodig, deze heb ik al bedacht en op papier uitgetekend.

 

Nou heb ik gehoord dat het zo is dat je ook bij grafische scholen je logo idee kunt opsturen en dit dan als opdracht wordt aangeboden voor studenten. 

Graag zou ik op deze manier gratis mijn logo willen creëren. 

 

Weet iemand of dit klopt? Misschien nog andere tips over waar ik gratis een goed uitziend logo kan laten maken. 

 

Ik zie graag jullie reacties tegemoet. 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste @neo-fley  Ik ga er vanuit dat je al diverse gratis diensten bekeken hebt d.m.v. google search?

 

Bij het grafisch lyceum in Rotterdam kun je een verzoek indienen. Óf ze studenten alleen inzetten voor logo's is nog maar de vraag. Wél zijn ze altijd op zoek naar stage-plekken, maar dat ligt er aan wat je hen als stage-plek kunt bieden? Zie deze informatie.

 

Daarnaast wel een algemene opmerking: Gratis versus betaald logo: gratis wil niet zeggen dat je dan ook écht krijgt wat je wenst. Daarmee ook niet onbelangrijk dat het logo dé uitstraling van je bedrijf is, en je dan uiteraard wel wenst dat dit vanaf de start goed, mooi, perfect gebeurd.

Daarnaast zul je wellicht je logo ook voor andere communicatie items willen gebruiken (bijv. flyers, web design e.d.) en dan dient je logo wel aan diverse eisen te voldoen..

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Op 27-11-2019 om 11:33, Branko Collin zei:

Een gratis logo lijkt me daarnaast een juridische molensteen. De auteursrechten blijven bij de ontwerper; als het om een betaalde opdracht gaat, zal er vaak een gebruiksrecht voor het logo verstrekt worden. Maar waarom zou een scholier dat doen?

Hier kunnen mooie mechanismes in werking treden. 

Dubbeltje eerste rang x Student die weet wat hij waard is en achteraf auteursrecht claimt.

Eigenaar Staalkabelstunter 🔗 Maakt Maken Makkelijk.

Blogt op Parebel.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.