• 0

Behoeftes van startende ondernemers in de biotechn

Organisaties als BioPartner en Dreamstart zijn in leven geroepen om resp. life sciences starters en technostarters te faciliteren en stimuleren. Hiertoe wordt een tal van initiatieven, diensten en producten ontplooid.

 

Om zo efficiënt mogelijk de starters te helpen is het belangrijk om te weten wat voor soort ondersteuning ondernemers (in de life sciences) nodig hebben. Dus mist  u als startende life sciences entrepreneur op dit moment diensten of producten, die aangeboden zouden kunnen worden door organisaties als BioPartner of Dreamstart?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hallo HaHu .... leuk dat je er bent !

Ik heb gelezen in Society Quarterly nr. 1 waar ook Biotechnologie en bydewee ook BioPartner besproken wordt:

In Duitsland hebben ze in 1993 maatregelen getroffen dat octrooien automatisch eigendom zijn van de onderzoekers die de ontdekking hebben gedaan. Wil een Duitse hoogleraar een start up beginnen, dan hoeft hij geen omslachtige onderhandelingen te voeren over octrooien, zoals in Nederland. Hier vallen vindingen namelijk automatisch toe aan de universiteit. Het idee dat een onderzoeker mogelijk schandalig rijk wordt met een vinding die hij in overheidsdienst deed, botst met de Nederlandse calvinistische traditie.

 

Heb je hier een zinnig antwoord op. Of is de Nederlandse stellin hierin Overheidsgebonden?

 

Deze vraag staat ook al een tijdje onder "Algemeen ondernemen - Onderhandelen met universiteiten over afkoop kennis". Wil je hier óók je antwoord plaatsen?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Waar je in de praktijk vaak tegen aan loopt, is dat je graag advies en begeleiding wil bij het maken van strategische keuzes voor je bedrijf. Ik wil praten met toekomstige farmaceutische partners, bijvoorbeeld. Maar welke is het meest geschikt en welke timing is het beste? Ik heb voor mijn technologische ontwikkeling diverse applicatie mogelijkheden. Voor welke ga ik en hoe maak ik deze keuze zo goed doordacht mogelijk? Kortom het gaat vaak om advies en coach diensten eerder dan het vinden van een gebouw.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.