• 0

servicebijdrage bij einde verzekering

Autoverzekering opgezegd in verband met verkoop auto zonder aanschaf nieuwe. Krijg vervolgens een afrekening met de mededeling dat er 6,88 premie resteert maar dat deze middels eenzelfde servicebijdrage weer ingehouden wordt.  Dus 0,00 te ontvangen.

 

Heb de maatschappij reactie gevraagd maar nog geen antwoord ontvangen.

Iemand hier een idee waar dat op gebaseerd is? polisvoorwaarden zijn daar ook niet duidelijk over.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

henkhWelke maatschappij? 

 

Servicebijdragen moeten vooraf gecommuniceerd zijn. Partijen die servicebijdragen rekenen doen dat oa bij tussentijds royement. 

 

De verantwoording van die kosten is vaak lekker algemeen en vaag:

Quote

De servicebijdrage is een bijdrage in de ontwikkelings- en onderhoudskosten van onze systemen en ICTtools die een goede distributie en klantbediening bevorderen en waarborgen

(C) Voogd & Voogd Intermediary services

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 2
(aangepast)

Een service bijdrage bij verzekeringen worden inrekening gebracht door de tussenpersoon.

Waar vroeg de tussenpersoon zijn/haar verdienste haalde uit de provisie die het van de verzekeringsmaatschappij kreeg als daar de verzekering werd afgesloten brengt de tussenpersoon nu gewoon zijn kosten rechtstreeks bij de klant inrekening. 

Vaak gaat het om een eenmalig, advies tarief, en dan een bedrag voor wijziging of beëindiging van de polis.

Dit laatste wordt soms ook door een verzekeringsmaatschappij zelf inrekening gebracht. ook als je alles online zelf doet.

Dan zijn het extra kosten voor de IT infrastructuur (Voogd en Voogd)

aangepast door Gelre-Finance Incasso
toevoeging
Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Gelre-Finance zei:

Een service bijdrage bij verzekeringen worden inrekening gebracht door de tussenpersoon.

Waar vroeg de tussenpersoon zijn/haar verdienste haalde uit de provisie die het van de verzekeringsmaatschappij kreeg als daar de verzekering werd afgesloten brengt de tussenpersoon nu gewoon zijn kosten rechtstreeks bij de klant inrekening. 

 

Ja, dat is natuurlijk ook een optie.   Alhoewel Henk het hier wel specifiek over een "maatschappij" heeft en niet over een tussenpersoon. 

 

Verder ken ik vrij weinig tussenpersonen (letterlijk : maar 2) die voor autoverzekeringen niet op provisie of abonnementstarief  maar op verrichtingen-basis werken. Nogal bewerkelijk namelijk:  bij iedere verrichting weer een hele kleine nota en onvermijdelijke discussie daarover...en bovendien nog een hopeloos achterhaalde (want alleen papieren!) aangifte assurantiebelasting.... ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk :winking-face:

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Welke maatschappij? 

 

ASR en de gemachtigde is id Voogd & Voogd. afgesloten via een tussenpersoon.

 

3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Verder ken ik vrij weinig tussenpersonen (letterlijk : maar 2) die voor autoverzekeringen niet op provisie of abonnementstarief  maar op verrichtingen-basis werken.

 

Denk dat ze op provisiebasis werken, heb alle papieren nagekeken maar nooit facturen voor advies ontvangen.

3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

De verantwoording van die kosten is vaak lekker algemeen en vaag:

Quote

De servicebijdrage is een bijdrage in de ontwikkelings- en onderhoudskosten van onze systemen en ICTtools die een goede distributie en klantbediening bevorderen en waarborgen

(C) Voogd & Voogd Intermediary services

 

zal best wel ergens staan maar het meeste zijn digitale bestanden en in de online polismap.  Zo nauwkeurig bestudeer ik alle bescheiden niet.

 

eerste keer dat ik een brief krijg dat ik wel premie te goed heb maar die niet krijg. Nu is het bedrag niet schokkend maar in mijn simpele beleving ben je dus bij royement op de 1ste van de maand de hele maandpremie kwijt aan servicekosten en op de 31ste niets dus.

 

De auto heeft voldoende boekwinst opgeleverd dus die 6,88 lig ik niet van wakker. :face-with-tongue: vond het alleen een rare werkwijze.:winking-face:

 

Bedankt voor jullie uitleg. :grinning-face:

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Zijn wel meer verzekeraars die daar een handje van hebben.

Unigarant (verzekering rechtstreeks via website afgesloten en opgezegd, zonder tussenpersoon) heeft me die ook wel eens in rekening gebracht.

In de voorwaarden van 30 pagina's stond inderdaad wel ergens dat ze bij opzegging "administratiekosten" in mindering mochten brengen.

Zonder daarbij vooraf het bedrag te vermelden overigens.

 

Blijf het wat dat betreft vreemd vinden dat elke normale Internet ondernemer tegenwoordig verplicht is alle verplichte kosten in het aanbod (niet in de kleine lettertjes) te vermelden.

En dat je het opzeggen van een abonnement niet ingewikkelder mag maken dan het afsluiten daarvan.

Maar dat al die regeltjes niet voor verzekeraars gelden...

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Maxn zei:

En dat je het opzeggen van een abonnement niet ingewikkelder mag maken dan het afsluiten daarvan.

Maar dat al die regeltjes niet voor verzekeraars gelden...

 

Het betrof hier wel een zakelijke verzekering, Ik heb geen idee of dat van invloed is, Kan me voorstellen dat bij particuliere verzekeringen strengere regels gelden.

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, Maxn zei:

In de voorwaarden van 30 pagina's stond inderdaad wel ergens dat ze bij opzegging "administratiekosten" in mindering mochten brengen.

Zonder daarbij vooraf het bedrag te vermelden overigens.

 

"Wil je je verzekering opzeggen, dan moet je hem eerst uit je hoofd leren"

(oude Volkswijsheid) 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.