Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
henkh

servicebijdrage bij einde verzekering

Recommended Posts

Autoverzekering opgezegd in verband met verkoop auto zonder aanschaf nieuwe. Krijg vervolgens een afrekening met de mededeling dat er 6,88 premie resteert maar dat deze middels eenzelfde servicebijdrage weer ingehouden wordt.  Dus 0,00 te ontvangen.

 

Heb de maatschappij reactie gevraagd maar nog geen antwoord ontvangen.

Iemand hier een idee waar dat op gebaseerd is? polisvoorwaarden zijn daar ook niet duidelijk over.

 

 

 


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@henkhWelke maatschappij? 

 

Servicebijdragen moeten vooraf gecommuniceerd zijn. Partijen die servicebijdragen rekenen doen dat oa bij tussentijds royement. 

 

De verantwoording van die kosten is vaak lekker algemeen en vaag:

Quote

De servicebijdrage is een bijdrage in de ontwikkelings- en onderhoudskosten van onze systemen en ICTtools die een goede distributie en klantbediening bevorderen en waarborgen

(C) Voogd & Voogd Intermediary services

 


Partner bij B2Bsure,  vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren. 

Vragen over risico's, verzekeringen of wil je een offerte? Neem dan contact met mij op.

 

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een service bijdrage bij verzekeringen worden inrekening gebracht door de tussenpersoon.

Waar vroeg de tussenpersoon zijn/haar verdienste haalde uit de provisie die het van de verzekeringsmaatschappij kreeg als daar de verzekering werd afgesloten brengt de tussenpersoon nu gewoon zijn kosten rechtstreeks bij de klant inrekening. 

Vaak gaat het om een eenmalig, advies tarief, en dan een bedrag voor wijziging of beëindiging van de polis.

Dit laatste wordt soms ook door een verzekeringsmaatschappij zelf inrekening gebracht. ook als je alles online zelf doet.

Dan zijn het extra kosten voor de IT infrastructuur (Voogd en Voogd)

Edited by Gelre-Finance Incasso
toevoeging

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden, Gelre-Finance Incasso zei:

Een service bijdrage bij verzekeringen worden inrekening gebracht door de tussenpersoon.

Waar vroeg de tussenpersoon zijn/haar verdienste haalde uit de provisie die het van de verzekeringsmaatschappij kreeg als daar de verzekering werd afgesloten brengt de tussenpersoon nu gewoon zijn kosten rechtstreeks bij de klant inrekening. 

 

Ja, dat is natuurlijk ook een optie.   Alhoewel Henk het hier wel specifiek over een "maatschappij" heeft en niet over een tussenpersoon. 

 

Verder ken ik vrij weinig tussenpersonen (letterlijk : maar 2) die voor autoverzekeringen niet op provisie of abonnementstarief  maar op verrichtingen-basis werken. Nogal bewerkelijk namelijk:  bij iedere verrichting weer een hele kleine nota en onvermijdelijke discussie daarover...en bovendien nog een hopeloos achterhaalde (want alleen papieren!) aangifte assurantiebelasting.... ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk :winking-face:


Partner bij B2Bsure,  vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren. 

Vragen over risico's, verzekeringen of wil je een offerte? Neem dan contact met mij op.

 

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Welke maatschappij? 

 

ASR en de gemachtigde is id Voogd & Voogd. afgesloten via een tussenpersoon.

 

3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Verder ken ik vrij weinig tussenpersonen (letterlijk : maar 2) die voor autoverzekeringen niet op provisie of abonnementstarief  maar op verrichtingen-basis werken.

 

Denk dat ze op provisiebasis werken, heb alle papieren nagekeken maar nooit facturen voor advies ontvangen.

3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

De verantwoording van die kosten is vaak lekker algemeen en vaag:

Quote

De servicebijdrage is een bijdrage in de ontwikkelings- en onderhoudskosten van onze systemen en ICTtools die een goede distributie en klantbediening bevorderen en waarborgen

(C) Voogd & Voogd Intermediary services

 

zal best wel ergens staan maar het meeste zijn digitale bestanden en in de online polismap.  Zo nauwkeurig bestudeer ik alle bescheiden niet.

 

eerste keer dat ik een brief krijg dat ik wel premie te goed heb maar die niet krijg. Nu is het bedrag niet schokkend maar in mijn simpele beleving ben je dus bij royement op de 1ste van de maand de hele maandpremie kwijt aan servicekosten en op de 31ste niets dus.

 

De auto heeft voldoende boekwinst opgeleverd dus die 6,88 lig ik niet van wakker. :face-with-tongue: vond het alleen een rare werkwijze.:winking-face:

 

Bedankt voor jullie uitleg. :grinning-face:

 


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn wel meer verzekeraars die daar een handje van hebben.

Unigarant (verzekering rechtstreeks via website afgesloten en opgezegd, zonder tussenpersoon) heeft me die ook wel eens in rekening gebracht.

In de voorwaarden van 30 pagina's stond inderdaad wel ergens dat ze bij opzegging "administratiekosten" in mindering mochten brengen.

Zonder daarbij vooraf het bedrag te vermelden overigens.

 

Blijf het wat dat betreft vreemd vinden dat elke normale Internet ondernemer tegenwoordig verplicht is alle verplichte kosten in het aanbod (niet in de kleine lettertjes) te vermelden.

En dat je het opzeggen van een abonnement niet ingewikkelder mag maken dan het afsluiten daarvan.

Maar dat al die regeltjes niet voor verzekeraars gelden...

Edited by Maxn

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden, Maxn zei:

En dat je het opzeggen van een abonnement niet ingewikkelder mag maken dan het afsluiten daarvan.

Maar dat al die regeltjes niet voor verzekeraars gelden...

 

Het betrof hier wel een zakelijke verzekering, Ik heb geen idee of dat van invloed is, Kan me voorstellen dat bij particuliere verzekeringen strengere regels gelden.


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden, Maxn zei:

In de voorwaarden van 30 pagina's stond inderdaad wel ergens dat ze bij opzegging "administratiekosten" in mindering mochten brengen.

Zonder daarbij vooraf het bedrag te vermelden overigens.

 

"Wil je je verzekering opzeggen, dan moet je hem eerst uit je hoofd leren"

(oude Volkswijsheid) 


Partner bij B2Bsure,  vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren. 

Vragen over risico's, verzekeringen of wil je een offerte? Neem dan contact met mij op.

 

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 3 leden online en 86 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept