Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!

Recommended Posts

Ik heb een lege BV nodig, kan zelf niet oprichten ivm zakelijk faillissementsverleden, kan iemand mij informeren waar cq bij wie een lege BV te verkrijgen is ?

( Heb geen vaste accountant en in het begin ook niet nodig, dus dit informatiekanaal is afgesloten.

Het laten oprichten door een vriend en na 1 jaar overnemen is ook geen optie.)

Ik hoop dat iemand van het HL forum mij kan helpen.

Pas op met aankoop lege BV

Regelmatig komen advertenties voorbij waarin een lege BV wordt aangeboden. Omdat niet iedereen een nieuwe BV mag oprichten (bijvoorbeeld na een faillissement) of omdat men snel een BV nodig heeft, blijft er een markt voor deze lege BV’s bestaan. De aankoop van zo’n BV kent ook risico’s. Zo kan de BV verplichtingen hebben die niet verhaald kunnen worden op de verkoper. Koop daarom alleen een lege BV als de verkoper gerenommeerd is, bijvoorbeeld een bank.

Succes!

Pitch Coach / Pitch Trainer , Presentatie en Sprekers Coach/Trainer, Gast Spreker / Public Speaker

De KvK bemiddelt niet bij de aan- of verkoop van lege B.V.'s.

Sterker nog, de KvK onbindt lege vennootschappen!

Al gedacht aan een andere optie, zoals een Ltd ?

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Beste Rob,

Voor een lege BV kun je meestal ook terecht bij banken (ik neem dat je een bedrijfsrekening wilt openen) en notariskantoren (de bv moet ook op jouw naam worden gezet). Die kennen beide veel bedrijven en weten het vaak ook als een van hun relaties bv's heeft waar ze al tijden niets mee doen. Daarnaast hebben zij het commerciele belang dat ze er jou als klant mee kunnen binnenhalen. ;)

Ik vraag me overigens af of je echt een bv moet kopen. Zelf ben ik als dga in 2001 betrokken geweest bij een faillissement. Enkele heren van de directie ondernemerschap van het Ministerie van Economische Zaken vertelde mij vorig jaar dat als er bij mijn faillissement geen rare dingen aan het licht zijn gekomen een nieuwe bv starten geen probleem moet zijn. Afhankelijk van hoe netjes je failissement is afgewikkeld krijg je de vereiste verklaring van geen bezwaar gewoon.

In ieder geval succes ermee en ik hoop dat je nieuwe bedrijf je meer geluk brengt dan het vorige.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.