• 0

lege BV

Ik heb een lege BV nodig, kan zelf niet oprichten ivm zakelijk faillissementsverleden, kan iemand mij informeren waar cq bij wie een lege BV te verkrijgen is ?

( Heb geen vaste accountant en in het begin ook niet nodig, dus dit informatiekanaal is afgesloten.

Het laten oprichten door een vriend en na 1 jaar overnemen is ook geen optie.)

Ik hoop dat iemand van het HL forum mij kan helpen.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Pas op met aankoop lege BV

 

Regelmatig komen advertenties voorbij waarin een lege BV wordt aangeboden. Omdat niet iedereen een nieuwe BV mag oprichten (bijvoorbeeld na een faillissement) of omdat men snel een BV nodig heeft, blijft er een markt voor deze lege BV’s bestaan. De aankoop van zo’n BV kent ook risico’s. Zo kan de BV verplichtingen hebben die niet verhaald kunnen worden op de verkoper. Koop daarom alleen een lege BV als de verkoper gerenommeerd is, bijvoorbeeld een bank.

 

Succes!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste Rob,

 

Voor een lege BV kun je meestal ook terecht bij banken (ik neem dat je een bedrijfsrekening wilt openen) en notariskantoren (de bv moet ook op jouw naam worden gezet). Die kennen beide veel bedrijven en weten het vaak ook als een van hun relaties bv's heeft waar ze al tijden niets mee doen. Daarnaast hebben zij het commerciele belang dat ze er jou als klant mee kunnen binnenhalen. ;)

 

Ik vraag me overigens af of je echt een bv moet kopen. Zelf ben ik als dga in 2001 betrokken geweest bij een faillissement. Enkele heren van de directie ondernemerschap van het Ministerie van Economische Zaken vertelde mij vorig jaar dat als er bij mijn faillissement geen rare dingen aan het licht zijn gekomen een nieuwe bv starten geen probleem moet zijn. Afhankelijk van hoe netjes je failissement is afgewikkeld krijg je de vereiste verklaring van geen bezwaar gewoon.

 

In ieder geval succes ermee en ik hoop dat je nieuwe bedrijf je meer geluk brengt dan het vorige.

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.