• 0

Nieuwe BV, oude schulden en beslag deurwaarder

Goedendag forum leden,

Ik wordt uit de Wsnp gezet wegens privé omstandigheden  en ik ben werkeloos en heb een uitkering, ik wil graag een schildersbedrijf starten met bv kunnen deurwaarders dan beslag leggen op Mn bv rekening,ik wil parttime in loondienst vd bv.

is dit mogelijk wil toch Mn schulden afbetalen,Mn bewindvoerder eist dat ik solliciteer bij een bedrijf..

ik kan niet werken voor een baas ben te lang ondernemer geweest.

wie weet raad,Mvgr Ed

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Al eens gedacht aan de kosten om een BV te starten?

En als je nu al uit de WSNP gezet bent geworden worden de schulden alleen maar hoger.

 

Ik denk toch dat jij je moet neerleggen op gewoon te gaan werken en schulden af te lossen en als dat gedaan is pas iets voor jezelf beginnen.

 

Kijk hier even voor meer info

https://www.startersinformatiecentrum.nl/kosten-bv-oprichten/

 

Roy

 

aangepast door Roy_Me

Incassomedewerker IncassoDirect. www.incassodirect.eu

Link naar reactie
  • 0

Een van de voordelen van een BV is dat deze gescheiden is van je prive vermogen.
Er kan dus geen beslag worden gelegd op de financiele of materiale middelen van de BV.
Wat wel zou kunnen is een (gedeeltelijk) beslag op het loon wat de BV aan jou uitkeert, maar dat kan met een 'normale' loondienst ook.

Puntje is inderdaad de kosten die bij de oprichting komen kijken, die zal een bewindvoerder je niet beschikbaar stellen.
maar wellicht dat iemand in het FFF-Circuit gek genoeg is om je die voor te schieten?
 

Link naar reactie
  • 0
46 minutes ago, yann said:

Een van de voordelen van een BV is dat deze gescheiden is van je prive vermogen.
Er kan dus geen beslag worden gelegd op de financiele of materiale middelen van de BV.
Wat wel zou kunnen is een (gedeeltelijk) beslag op het loon wat de BV aan jou uitkeert, maar dat kan met een 'normale' loondienst ook.

Puntje is inderdaad de kosten die bij de oprichting komen kijken, die zal een bewindvoerder je niet beschikbaar stellen.
maar wellicht dat iemand in het FFF-Circuit gek genoeg is om je die voor te schieten?
 

Is dat zo? Als de bv voor 100% in bezit is van één aandeelhouder is dat gewoon vermogen van die persoon. Dan lijkt mij dat daar gewoon beslag op gelegd kan worden.

4Grow

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Jantje2000 zei:

Is dat zo? Als de bv voor 100% in bezit is van één aandeelhouder is dat gewoon vermogen van die persoon. Dan lijkt mij dat daar gewoon beslag op gelegd kan worden.

 

Allebei een beetje gelijk. Beslag leggen op het afgescheiden vermogen van de BV kan niet,  maar beslag leggen op de aandelen kan wel. Vervolgens kunnen die aandelen executoriaal worden verkocht, waarna de financiële of materiale middelen niet meer van vraagsteller zijn. De uitkomst is dus uiteindelijk hetzelfde. 

 

Bij persoonlijk faillissement van vraagsteller (niet onwaarschijnlijk nu deze uit de WSNP gezet wordt), vallen de aandelen sowieso in de boedel

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Is het dan wellicht een idee om de aandelen van de BV op naam van een familielid te zetten en TS alleen als bestuurder in dienst te nemen (zonder aandelen dus)? Wat voor risico loopt dat familielid dan als het mis gaat?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Wat voor risico loopt dat familielid dan als het mis gaat?

Als passief aandeelhouder waarschijnlijk niet veel ... misschien de terugvordering van een uitgekeerd dividend ?

 

Je moet als familielid wel heel veel vertrouwen hebben als een ander familielid al de nodige schulden heeft gemaakt en ook nog eens uit de WSNP wordt gegooid.

 

Volgens mij heeft  Hans van den Bergh ooit eens gezegd en geschreven ... met familie moet je wandelen, niet handelen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.