• 0

Dropshipment en naam van het bedrijf

Beste Forum-leden,

 

Naar aanleiding van verschillende filmpjes gezien te hebben op Youtube heb ik een vraag. 

In deze filmpjes werden verschillende producten verkocht via Shopify (d.m.v. dropshipment) en met Insagram ads.

(niet de optie advertenties plaatsen via Instagram zelf, maar via zogenaamde grote accounts promotie kopen)

 

Nu wil ik dit gaan uitproberen, en ik ben er van op de hoogte dat je OOK voor dropshipment ingeschreven moet zijn bij de KVK, maar loop ik tegen het volgende aan:

Stel ik probeer een product uit, bijvoorbeeld een lamp en dit verkoopt niet. Vervolgens haal ik dit product van de website af en ga ik een stoel verkopen, moet ik dan rekening houden met de naam van het bedrijf?

 

Ik ontvang graag een reactie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0
8 minuten geleden, TimHol zei:

moet ik dan rekening houden met de naam van het bedrijf?

 

Als je voorziet dat je meerdere producten gaat verkopen dan is het natuurlijk wel handig om daar in je handelsnaam of -namen rekening mee te houden.

 

En dat brengt me gelijk op het volgende punt: een bedrijfsnaam is niet per sé ook je handelsnaam. Je bedrijfnaam kan "TimHol Import & Export" zijn en je meerdere handelsnamen  oa  "de onlinelampenconcurrent", "de webwinkelstoelengigant" etc etc. 

 

Overigens: met dropshippen heeft dat verder weinig tot niets te maken , dat is alleen een verkoop- en distributiemethode

 

image.thumb.png.e839f5c0c8a514e96fc20239ad47c708.png

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Norbert Bakker Hi Norbert, bedankt voor je snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp kan ik mezelf eenmaal inschrijven bij de KVK op mijn eigen naam bijvoorbeeld, en meerdere websites (of toch maar 1?) onder een andere handelsnaam zetten, zolang ergens op de website maar de bedrijfsnaam is vermeld?

 

Ik kijk uit naar een reactie!

Link naar reactie
  • 0

Mag ik dan onder meerdere websites (en dus ook handelsnamen) sales genereren (dus ook onder verschillende website namen), zolang ik maar mijn bedrijfsnaam heb vermeld?

 

Dus laat staan, www.detafelverkopernederland.nl (verzonnen adres), vervolgens een grote banner met '' De Tafel Verkoper Nederland '' en dan onderin de pagina mijn bedrijfsnaam ( bijvoorbeeld Tim Hol Trading?) Is dat dan toegestaan?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Volgens mij moet je officieel wel bij de KvK aangeven welke handelsnamen je gebruikt. 

Dat kan je op ieder moment doen via de website van de Kvk, digitaal ondertekenen en klaar. 

Dus bv: 
Bedrijfsnaam: TMH Handelsonderneming
Handelsnamen: stoelshop1.nl, lampenkapshop365.nl, Tim's klusbedrijf ect
Natuurlijk niet vergeten om bij een totaal nieuwe markt zoals een klusbedrijf even een vinkje bij je aanmelding te zetten dat je ook in die branche werkzaam bent. 

aangepast door Kevins93
typo
Link naar reactie
  • 0
Zojuist, TimHol zei:

Mag ik dan onder meerdere websites (en dus ook handelsnamen) sales genereren (dus ook onder verschillende website namen), zolang ik maar mijn bedrijfsnaam heb vermeld?

 

Dus laat staan, www.detafelverkopernederland.nl (verzonnen adres), vervolgens een grote banner met '' De Tafel Verkoper Nederland '' en dan onderin de pagina mijn bedrijfsnaam ( bijvoorbeeld Tim Hol Trading?) Is dat dan toegestaan?

 

Zelf heb ik op de websites en facturen inderdaad 'onderdeel van xxx' staan.

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, Kevins123 zei:

Volgens mij moet je officieel wel bij de KvK aangeven welke handelsnamen je gebruikt. 

 

Nee hoor dat is niet verplicht, een handelsnaam mag ook gebruikt worden als deze niet is ingeschreven, sterker nog aleen inschrijven bij de kvk leid niet tot handelsnaam bescherming, pas bij gebruik in het handelsverkeer krijgt de handelsnaam een beschermde status. 

En een domeinnaam is niet per definitie een handelsnaam.. Zolang je op je website(s) de verplichte gegevens vermeld van je bedrijf is dat voldoende

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Roel J zei:

 

Nee hoor dat is niet verplicht, een handelsnaam mag ook gebruikt worden als deze niet is ingeschreven, en je domeinnaam is niet per definitie een handelsnaam..

Ah, ik wist niet dat dat vrijwillig was. Ben ik weer onnodig braaf bezig geweest.


TimHol Het aanpassen is gratis. Of er een max aan zit weet ik niet. Zelf heb ik er 7 staan, dat was in ieder geval geen probleem.

Link naar reactie
  • 0

Tja,  dat was  bedoeld op de reactie van TwaBla, "gewoon" al je kosten en inkomsten goed bijhouden is mij wat te kort door de bocht,  BTW aangifte is voor dropshipleveringen afhankelijk van de leveringscondities en vanwaar het verzonden wordt misschien niet eens van toepassing...... Maar ja, een algemene vraag  zoals "moet ik verder nog  ergens rekening mee houden" kan ook alleen maar een algemeen antwoord opleveren. 

 

Een en ander staat ook vermeld in de forumregels:

Zorg dat je een duidelijke vraag stelt en beperk het aantal vragen in je bericht tot 1 of 2 vragen. Dit vergroot de kans op reacties. Heb je meerdere vragen over verschillende onderwerpen maak daarvoor dan aparte vragen in het juiste forumboard.

en

Laat zien wat je zelf al het gedaan

Een bekende uitdrukking is: Ondernemen is een werkwoord. Van ondernemers mag een flinke portie eigen initiatief verwacht worden. Laat bij het stellen van je vraag dus blijken wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden en waar je vastloopt. Een bericht kan worden gesloten als de vraag eenvoudig zelf op te zoeken is.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.