• 0

Merk opstarten

Goedemiddag allen,

 

Ik heb me zojuist geregistreerd op dit forum omdat ik een aantal vragen heb met betrekking op het opstarten van een merk.

 

De afgelopen anderhalf jaar heb ik me voornamelijk bezig gehouden met het bouwen van een 'audience' via social media. 

 

Op Instagram heb ik een pagina gericht op techno muziek opgebouwd met om en nabij de 135 duizend volgers. Deze pagina heb ik helemaal zelf gegroeid, niet met behulp van bots/gekochte volgers/gekochte likes of iets dergelijks. 

 

Tot nu toe heb ik alleen nog maar een zakcentje bijverdiend met het verkopen van advertenties op de pagina zelf, hier wil ik graag vanaf. Ten eerste omdat het destructief is voor je pagina (advertenties zijn irritant) en omdat ik denk dat er veel meer uit te halen is. 

 

Nu was mijn plan om er een merchandise collectie met een webshop aan toe te voegen. Ik heb door middel van enquetes/polls/vragen al een beetje kunnen polsen wat de mensen graag willen zien op een webshop, en heb zelf ook een aantal ideeën wat tof zou zijn om de potentiële klanten te kunnen aanbieden. 

 

Echter tast ik volledig in het duister hoe ik moet beginnen, waar op te letten, wat belangrijk is en wat juist iets minder.

 

Heeft iemand heel misschien een aantal tips voor mij? Dat zou al gigantisch helpen.

 

PS: Ik sta al ingeschreven bij KVK.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

 

1. Je merk moet bestaan uit een naam en een stijl, dat mag ook divers zijn - als het maar origineel en herkenbaar is.

2. Dat beeldmerk laat je afdrukken op een range aan producten variërend van mokken tot bodywarmers.

3. Sommige leveranciers drukken op afroep, je kan zelfs de logistiek uitbesteden.

4. Als je omzet maakt, kun je aan betere kwaliteit, origineler producten en selectiever inkoop gaan denken (maar dat kost veel tijd en geld)

 

Zoek eens op fan shops en fan merchandise... Hier een voorbeeld van De Jeugd van Tegenwoordig.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hi Dylan,

 

Het voornaamste advies wat ik je kan meegeven is: begin ergens en zo zal je gaande weg tegen dingen aanlopen, en daarvan leren.

Ik weet dat je graag een checklijst wil met alles wat je moet doen, alleen in praktijk werkt dat niet zo. 

 

Wat vanuit mijn eigen ervaring belangrijk is is het continue monitoren van je data, en het testen van je website zeker met ecommerce.

Zet je data tracking goed in Google Analytics, zodat je je website performance goed kan bekijken. Misschien heb je hier wat aan: https://www.optimizesmart.com/e-commerce-tracking-works-google-analytics-ultimate-guide/

 

Een tool die ik vaak gebruik is Hotjar https://www.hotjar.com, dan zie je precies het gedrag van mensen op je website, en kun je zien waar ze bijvoorbeeld vast lopen.

 

Veel succes met je bedrijf!

 

 

aangepast door Norbert Bakker
zelfpromotie verwijderd
Link naar reactie
  • 0

TwaBla Adviesvooriedereen

 

Hartelijk dank voor jullie uitgebreide antwoorden, ondanks dat het een redelijk algemene vraag van mij was.

 

Het plan is om te beginnen met een sweater, met hierop een afbeelding afgedrukt. Het doel is om in de loop van de tijd het assortiment te kunnen uitbreiden en er een echt herkenbaar merk van te maken. 

 

Nu nog iets... Het ontwerp voor de sweaters heb ik inmiddels gemaakt, hierop staat een afbeelding die volgens Google vrij te gebruiken is voor commerciële doeleinden. Zitten er hier nog haken en ogen aan? Of raden jullie het af om dat te gebruiken, gewoon voor de zekerheid?

 

Ook is mijn doelgroep vrij internationaal en zit het wereldwijd verspreid. Zijn er misschien nog extra dingen wat er dan bij komt kijken? Als ik internationaal wil opereren? Heb me zelf natuurlijk ook al ingelezen, maar wat extra ogen en hersens zijn altijd fijn.

 

Bedankt beide! :)

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Norbert Bakker zei:

Mod commentaar

 

Beste Adviesvooriedereen,

Je bent werkzaam als content- en marketingmanager voor de site die je aanbeveelt.

Op dit forum wordt zelfpromotie  (en zeker niet op deze verkapte manier) niet gewaardeerd;  betreffende passage is verwijderd 

Dat klopt, ik dacht een tip :) Geen probleem, begrijpelijk! Hopelijk blijft de rest van de bruikbare info wel staan!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.