Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

 

Ik heb me zojuist geregistreerd op dit forum omdat ik een aantal vragen heb met betrekking op het opstarten van een merk.

 

De afgelopen anderhalf jaar heb ik me voornamelijk bezig gehouden met het bouwen van een 'audience' via social media. 

 

Op Instagram heb ik een pagina gericht op techno muziek opgebouwd met om en nabij de 135 duizend volgers. Deze pagina heb ik helemaal zelf gegroeid, niet met behulp van bots/gekochte volgers/gekochte likes of iets dergelijks. 

 

Tot nu toe heb ik alleen nog maar een zakcentje bijverdiend met het verkopen van advertenties op de pagina zelf, hier wil ik graag vanaf. Ten eerste omdat het destructief is voor je pagina (advertenties zijn irritant) en omdat ik denk dat er veel meer uit te halen is. 

 

Nu was mijn plan om er een merchandise collectie met een webshop aan toe te voegen. Ik heb door middel van enquetes/polls/vragen al een beetje kunnen polsen wat de mensen graag willen zien op een webshop, en heb zelf ook een aantal ideeën wat tof zou zijn om de potentiële klanten te kunnen aanbieden. 

 

Echter tast ik volledig in het duister hoe ik moet beginnen, waar op te letten, wat belangrijk is en wat juist iets minder.

 

Heeft iemand heel misschien een aantal tips voor mij? Dat zou al gigantisch helpen.

 

PS: Ik sta al ingeschreven bij KVK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. Je merk moet bestaan uit een naam en een stijl, dat mag ook divers zijn - als het maar origineel en herkenbaar is.

2. Dat beeldmerk laat je afdrukken op een range aan producten variërend van mokken tot bodywarmers.

3. Sommige leveranciers drukken op afroep, je kan zelfs de logistiek uitbesteden.

4. Als je omzet maakt, kun je aan betere kwaliteit, origineler producten en selectiever inkoop gaan denken (maar dat kost veel tijd en geld)

 

Zoek eens op fan shops en fan merchandise... Hier een voorbeeld van De Jeugd van Tegenwoordig.

 

Edited by TwaBla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Dylan,

 

Het voornaamste advies wat ik je kan meegeven is: begin ergens en zo zal je gaande weg tegen dingen aanlopen, en daarvan leren.

Ik weet dat je graag een checklijst wil met alles wat je moet doen, alleen in praktijk werkt dat niet zo. 

 

Wat vanuit mijn eigen ervaring belangrijk is is het continue monitoren van je data, en het testen van je website zeker met ecommerce.

Zet je data tracking goed in Google Analytics, zodat je je website performance goed kan bekijken. Misschien heb je hier wat aan: https://www.optimizesmart.com/e-commerce-tracking-works-google-analytics-ultimate-guide/

 

Een tool die ik vaak gebruik is Hotjar https://www.hotjar.com, dan zie je precies het gedrag van mensen op je website, en kun je zien waar ze bijvoorbeeld vast lopen.

 

Veel succes met je bedrijf!

 

 

Edited by Norbert Bakker
zelfpromotie verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TwaBla @Adviesvooriedereen

 

Hartelijk dank voor jullie uitgebreide antwoorden, ondanks dat het een redelijk algemene vraag van mij was.

 

Het plan is om te beginnen met een sweater, met hierop een afbeelding afgedrukt. Het doel is om in de loop van de tijd het assortiment te kunnen uitbreiden en er een echt herkenbaar merk van te maken. 

 

Nu nog iets... Het ontwerp voor de sweaters heb ik inmiddels gemaakt, hierop staat een afbeelding die volgens Google vrij te gebruiken is voor commerciële doeleinden. Zitten er hier nog haken en ogen aan? Of raden jullie het af om dat te gebruiken, gewoon voor de zekerheid?

 

Ook is mijn doelgroep vrij internationaal en zit het wereldwijd verspreid. Zijn er misschien nog extra dingen wat er dan bij komt kijken? Als ik internationaal wil opereren? Heb me zelf natuurlijk ook al ingelezen, maar wat extra ogen en hersens zijn altijd fijn.

 

Bedankt beide! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Adviesvooriedereen zei:

Een andere gouden tip die ik heb ik zorg ervoor dat je je boekhouding op orde hebt ;)

 

U raadt een commerciële zoekmachine aan die alleen aangesloten partners aanbeveelt - zo lijkt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuten geleden, TwaBla zei:

 

U raadt een commerciële zoekmachine aan die alleen aangesloten partners aanbeveelt - zo lijkt het.

 

Wat bedoelt u precies? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod commentaar

 

Beste Adviesvooriedereen,

Je bent werkzaam als content- en marketingmanager voor de site die je aanbeveelt.

Op dit forum wordt zelfpromotie  (en zeker niet op deze verkapte manier) niet gewaardeerd;  betreffende passage is verwijderd 


Partner bij B2Bsure,  vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren. 

Vragen over risico's, verzekeringen of wil je een offerte? Neem dan contact met mij op.

 

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Norbert Bakker zei:

Mod commentaar

 

Beste Adviesvooriedereen,

Je bent werkzaam als content- en marketingmanager voor de site die je aanbeveelt.

Op dit forum wordt zelfpromotie  (en zeker niet op deze verkapte manier) niet gewaardeerd;  betreffende passage is verwijderd 

Dat klopt, ik dacht een tip :) Geen probleem, begrijpelijk! Hopelijk blijft de rest van de bruikbare info wel staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zojuist, Adviesvooriedereen zei:

Hopelijk blijft de rest van de bruikbare info wel staan!

 

Zeker, en dank voor je begrip. 

 


Partner bij B2Bsure,  vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren. 

Vragen over risico's, verzekeringen of wil je een offerte? Neem dan contact met mij op.

 

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 274 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept