• 0

Brievenbuspakje Amerika/buitenland

Hallo iedereen,

 

Door de nieuwe IPP (integrated product plan) van de UPU (Universal Postal Union) is het vanaf 1 januari 2020 niet meer toegestaan om via brievenbuspost producten te versturen. Volgens PostNL is dan de enige optie te kiezen voor pakket buitenland zonder track en trace. Ik ben daarom op zoek naar een oplossing voor producten via brievenbuspakjes te verzenden aan het buitenland (voornamelijk Amerika) gezien dit de volgende consequenties heeft:

 

Kleine en middelgrote borduurpakketten (ik ontwerp en produceer borduurpakketten), C5 envelop, tot 100 gram verzendkosten van 4,35 naar 10 euro

Grotere borduurpakketten: C4 envelop, meestal 150-200 gram, verzendkosten van 8,70 naar 10 euro

Let wel, voor die 10 euro heb ik er nog niet eens tracking bij zitten en het tarief van 10 euro is ook nog maar eens tot 350 gram.

 

Als je je dan realiseert dan Deutsche Post een speciale warenpost categorie heeft aangemaakt waar het tarief begint bij 3,20 en ook zou gelden voor de grotere borduurpakketten staat het huilen je toch echt nader dan het lachen (5,45 met tracking, 5,70 verzekerd.... vergeleken met de 10 euro van PostNL zonder tracking echt idioot). Een stijging valt best te verantwoorden als ik er tracking bij krijg. Meer dan het dubbele vragen voor precies dezelfde service wordt problematisch.

 

Voor binnen de EU kan ik switchen naar DPD, maar buiten de EU en dan in het bijzonder Amerika heb ik geen oplossing. Voor de grotere pakketten binnen de EU gebruik ik de Parcelletter service van DPD al. De kleine en middelgrote pakketten zijn 3/4 van mijn omzet, en die zouden dus compleet verdampen met deze tarieven van PostNL. Heeft iemand enig idee van een alternatief? Misschien een bedrijf waar je een of twee keer in de week naartoe kunt sturen en zij het bij Deutsche Post afgeven oid? Of een verzender die een enveloppenservice aanbiedt? Ben maar een klein bedrijfje, dus een optie waar een groot contract voor nodig is, is helaas ook niet mogelijk :/

 

Een fulfillment centre gebruiken is geen optie gezien de veranderingen in de VS, ze dreigen al achter bedrijven aan te gaan die bij Amazon dingen gestald hebben voor de BTW afdracht, zelf direct een fulfillment centre inhuren is vrij snel zeker als een nexus te zien met alle narigheid van dien.

 

Iedereen die een optie heeft, ik hoor het zeer graag, want ik weet het echt even niet meer.

 

Saskia Gijsbers

Orcraphics

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Orcraphics zei:

Door de nieuwe IPP (integrated product plan) van de UPU (Universal Postal Union) is het vanaf 1 januari 2020 niet meer toegestaan om via brievenbuspost producten te versturen.

 

De vraag is natuurlijk wel of ze zoiets kunnen of gaan handhaven. Ergens lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat ze ieder poststuk gaan doorlichten met rongen om te zien of het een brief of een pakket is, en het is me ook niet helemaal duidelijk waar dat onderscheid ligt: Als je een brief stuurt met daarbij pakweg een balpen als promo artikel, telt dat dan als een pakket?

 

Anderzijds kan ik me ook nog wel voorstellen dat er ondernemers zijn die duiken in het gat tussen de nederlandse en duitse post, en domweg je product in duitsland op de bus gooien tegen een beperkte vergoeding. Dit gebeurt ook al in de grensregio's met belgie gezien het vaak veel voordeliger is iets internationaal te verzenden vanuit belgie - tot op het bizarre af: soms is een zending vanuit belgie naar nederland goedkoper dan dezelfde zending binnen nederland. 

Link naar reactie
  • 0

Ivm ebay plannen eens naar gekeken, en http://intime.delivery/deutsche-post leek me een goede oplossing, zolang je 5 getraceerde of 7 ongetraceerde zendingen tegelijk aanbiedt, kosteloos bij DPD punt inleveren, en het wordt met een kleine meerprijs via deutsche post verzonden. Maar nog geen ervaring mee.

Link naar reactie
  • 0

Vanaf 1 januari biedt PostNL het Buspakje Buitenland, bestemd voor goederen in brievenbuszendingen, waarvoor de barcode en frankering is aan te maken via MijnPostNL. Van MyParcel begreep ik dat men ook daar studeert op het bieden van deze service. Gewichtsklassen en tarieven zijn te vinden in het tarievenboekje van PostNL ingaande 1 jan 2020

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.