Ga naar inhoud
  • 0

Zzp koerier worden?

Newbee     1 0

Hallo allemaal,

 

ik ben Michael 23 jaar oud uit Utrecht, ik zou graag als ZZP koerier aan de slag willen gaan maar weet totaal niet waar ik moet beginnen en hoe ik uberhaupt aan opdrachten kan komen.. Iemand die hier enige ervaring mee heeft en mij zou willen helpen hiermee? 
 

groetjes,

 

 

Michael. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Moderator     8,9k 9 861

Beste Michael, welkom op HL. 

Op deze site staan ook banners van ondernemersplein.nl, starten.nl, belastingdienst.nl, etc.

Daar zou je kunnen beginnen met jezelf in te lezen wat er bij ondernemen zoal komt kijken.  Specifiek op het koeriersvak zou je eens met mensen kunnen praten die dat al (als zzp-er) doen, bijvoorbeeld bij postnl, dhl, dpd, e.d.

 

Als je even over staat loopt,  kom je er genoeg tegen...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Legend     359 22

Beginnen in de materie is wel bij het feit dat je vergunningsplicht hebt als je een laadvermogen van meer dan 500kg hebt bij een bestelwagen.

Kijk op www.niwo.nl voor meer informatie.

 

Daar zijn sluipwegen voor door samen te werken met iemand die de juiste opleiding heeft en zijn "papieren" inbrengt".

Daar hangt een prijskaartje aan en er zijn genoeg cowboy's hierin.

Link naar reactie
  • 0
Junior     6 0
Op 1-12-2019 om 21:39, JansenmeteenJ zei:

Beginnen in de materie is wel bij het feit dat je vergunningsplicht hebt als je een laadvermogen van meer dan 500kg hebt bij een bestelwagen.

Kijk op www.niwo.nl voor meer informatie.

 

Daar zijn sluipwegen voor door samen te werken met iemand die de juiste opleiding heeft en zijn "papieren" inbrengt".

Daar hangt een prijskaartje aan en er zijn genoeg cowboy's hierin.

 

Dat is een mooi advies JansenmeteenJ! Gelijk beginnen met een zeer onwenselijke manier van werken en bovendien niet toegestaan.

Op 1-12-2019 om 03:57, Michaelvan zei:

Hallo allemaal,

 

ik ben Michael 23 jaar oud uit Utrecht, ik zou graag als ZZP koerier aan de slag willen gaan maar weet totaal niet waar ik moet beginnen en hoe ik uberhaupt aan opdrachten kan komen.. Iemand die hier enige ervaring mee heeft en mij zou willen helpen hiermee? 
 

groetjes,

 

 

Michael. 

 

Je begint met een inschrijving bij oprichting van een BV bij een afspraak bij de notaris. Zij kunnen je precies vertellen wat er nodig is voor het opstarten hiervan en regelen ook de inschrijving bij de KVK. Wil je meer mogen laden dan 499 kg dan is inderdaad een NIWO vergunning noodzakelijk. Deze opleiding zou ik dan doen voor je de BV opstart (TLEC Montfoort biedt deze aan). Al kan je natuurlijk ook beginnen met laden tot 500 kg en dan na verkrijgen van de vergunning je auto om laten keuren tot boven de 499 kg.

Je klanten zou ik om op te starten zoeken bij andere koeriers/transportbedrijven en daarna eventueel "eigen" klanten zoeken. Dat laatste gaat wat minder makkelijk namelijk.

Vergeet je ook vooral niet te verzekeren.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0
Legend     5,4k 10 746
1 uur geleden, ejvaneck zei:
Op 1-12-2019 om 21:39, JansenmeteenJ zei:

Beginnen in de materie is wel bij het feit dat je vergunningsplicht hebt als je een laadvermogen van meer dan 500kg hebt bij een bestelwagen.

 

Op 1-12-2019 om 03:57, Michaelvan zei:

ik ben Michael 23 jaar oud uit Utrecht, ik zou graag als ZZP koerier aan de slag willen gaan maar weet totaal niet waar ik moet beginnen en hoe ik uberhaupt aan opdrachten kan komen..


Je begint met een inschrijving bij oprichting van een BV bij een afspraak bij de notaris.

Wat als Michael fietskoerier wil worden en minder dan 500 kg aan post of pakketjes wil gaan vervoeren ?


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Legend     359 22
2 uur geleden, ejvaneck zei:

 

Dat is een mooi advies JansenmeteenJ! Gelijk beginnen met een zeer onwenselijke manier van werken en bovendien niet toegestaan.

 

Je begint met een inschrijving bij oprichting van een BV bij een afspraak bij de notaris. Zij kunnen je precies vertellen wat er nodig is voor het opstarten hiervan en regelen ook de inschrijving bij de KVK. Wil je meer mogen laden dan 499 kg dan is inderdaad een NIWO vergunning noodzakelijk. Deze opleiding zou ik dan doen voor je de BV opstart (TLEC Montfoort biedt deze aan). Al kan je natuurlijk ook beginnen met laden tot 500 kg en dan na verkrijgen van de vergunning je auto om laten keuren tot boven de 499 kg.

Je klanten zou ik om op te starten zoeken bij andere koeriers/transportbedrijven en daarna eventueel "eigen" klanten zoeken. Dat laatste gaat wat minder makkelijk namelijk.

Vergeet je ook vooral niet te verzekeren.

 

Succes

 

De sluipwegen staan op de site van de NIWO zelf. Niets nieuws onder de zon. Ik waarschuw netjes TS dat in dit circuit de nodige cowboy's zijn. Overigens timmert de NIWO dit meer en meer dicht.

 

Daarnaast... een BV is niet noodzakelijk, een eenmanszaak volstaat of ander rechtsvorm.

 

Naast TLEC zijn er er vele opleiders te vinden.

 

Uiteraard kun je het gewicht terug keuren naar <500kg, maar dat is ook het cowboy pad waar bekende postbedrijven wel van zijn genezen dat ze dit eerst aanprezen en nu niet meer willen. De gevolgen van maar een 1kg overbelading kunnen groot zijn, je pleegt een economisch delict . Nu zal de soep niet heet gegeten worden, tenzij je het vuur het maar hoog genoeg opstookt om het maar in 'dialect' te zeggen.

 

Cosara Tenzij de wetgeving is aangepast, maar dan zou ik mij erin moeten verdiepen, ben je als fietskoerier niet vergunningsplichtig. De wetgeving, wet goederenvervoer over de weg, heeft het specifiek over een vrachtwagen met een laadvermogen van 500kg. Dit is verwarrend omdat ze met een vrachtwagen niet de vrachtwagen bedoelen die wij kennen volgens de definitie van wegenverkeerswet. Daar is een vrachtwagen een voertuig met een totaal toegestane massa  boven de 3500kg uit komt. Neen volgens de de wet goederen vervoer over de weg is een vrachtwagen een bedrijfsvoertuig met een laadvermogen van meer dan 500kg. Wat betreft de term bedrijfsvoertuig zit men wel in de lijn van verwachting en dat is wat onder grijskenteken verstaat + vrachtwagens.  

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 294 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.