• 0

App idee, businessplan, en verder?

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een idee,  dit idee is uitgewerkt in een businessplan. Maar nu? ik heb vrijwel zero kennis over ondernemen.. of enige financiering..

Voor dit idee heb ik maandag wel een gesprek (telefonisch) met een app-ontwikkelaar. (puur om te kijken wat mogelijk is)

 

Het idee is om een app te ontwikkelen waarbij je ''onderweg'' kan bestellen via de app bij fastfoodketens (denk aan McDonald's, KFC, Burger King) op je eigen gekozen tijdstip en dat het op dat tijdstip dan ook klaarstaat op de balie wanneer je daar bent. Mocht dit gaan werken zou ik deze app willen integreren in auto's

 

Zijn hier mensen die eventueel geïnteresseerd zijn om hierover te sparren en/of een samenwerking willen ondergaan? 

 

Ik heb een simpel teken ontwerp gemaakt. (less is more)

een kleinschalige enquête via FB verspreid. (meeste reactie's positief)

een verdienmodel bedacht. 

 

 

ik hoor graag van jullie:)

 

Michel Hendriks

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

:downcast-face-with-sweat: wauw... Hm nja oke hier kan ik niks opzeggen. Ik ga mijn idee verder uitwerken en er beter over nadenken. Ik ben vandaag zoiezo tot nieuwe inzichten gekomen. 

 

Reactie op TwaBla: McDelivery is een bezorgdienst van Uber Eats voor de McDonalds. Hier kan je mee bestellen in de grote steden.

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, michel88 zei:

Het is niet zozeer een ''probleem'' 

Dat vind jij, maar jij vindt wel dat jij met jouw app idee iets oplost. De vraag is dan altijd of er een doelgroep te vinden is, die een dusdanig probleem ervaart waar jouw app dan de ultieme oplossing voor biedt en dan ook nog zodanig dat men bereid is daar de portemonnee voor te trekken (of de betaalapp :smiling-face:)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Annedien Hoen zei:

Allereerst een puntje over je houding: je bent behoorlijk defensief voor iemand die gratis advies krijgt van ervaren ondernemers en adviseurs; je geeft zelf aan dat je zero ervaring hebt, dus dan is het handig als je niet elk beetje tegengas, haken&ogen aan je idee of kritische input in de afweer gaat ;-) Het is verleidelijk om een beetje gehecht te raken aan je idee en daar koppig in te willen volharden - en soms is koppigheid precies wat nodig is, om een succes te maken van iets. Maar wat het is ... een idee is frictieloos. De realisatie is weerbarstig, er komen altijd allerlei dingen in beeld waar je op in moet spelen en het vergt vooral ervaring voordat je de wijsheid hebt om te weten wat een goed advies is en welke minder nuttig is. 
App concepten vergen flinke investeringen, een geweldig goede interface / ux ontwerp, betrouwbaarheid (continu updaten, bugfixen, customer service) en een gigantisch marketingbudget om top of mind te geraken bij gebruikers en überhaupt de markt te penetreren; laat staan als je ook nog allianties wilt met de spelers die je noemt.

Waarom kijk je niet of je iets kunt bedenken voor kleine spelers, die hun klanten nog niet snel/goed genoeg kunnen bedienen, en geen geld hebben om een hele infrastructuur in te regelen? Een Snackie App, waar werknemers van bedrijven in de regio op kunnen aangeven hoe laat ze pauze hebben, waarbij ze een half uur van tevoren een push bericht krijgen, of ze vandaag een broodje kroket willen of een kaassouffle en kunnen aangeven hoe laat het klaar moet staan voor ze of willen dat het bezorgd wordt. En kunnen instellen: vraag me dit op [maandag / dinsdag/ enz. want je wilt niet elke dag van de snackbar eten...of willen wel, maar of dat nou zo slim is ;-)  (Op die werktijden kan je namelijk wel vertrouwen, in tegenstelling tot mensen die op de weg zitten ;-) Idem voor snackbars in de buurt van middelbare/hogescholen/universiteiten. Die app kan net zo goed werken voor gezondere opties trouwens, of voor een viskraam, enz. Ik noem maar iets.  Als je hier landelijk een paarduizend gebruikers op hebt ... Just saying ;-) 

Bedankt voor je reactie,

 

Het is niet mijn bedoeling om defensief te zijn maar als er gelijk gereageerd ik ben niet overtuigd krijg ik het idee om iedereen hier te moeten overtuigen, wat niet mijn bedoeling was. 

 

Ik heb vandaag contact gehad met een coach die eigenlijk bijna hetzelfde voorstelde. Ik heb hierop ingespeeld en mijn businessplan aangepast. 

 

Mede door dit gesprek dacht ik ook van ja dat gaat mij inderdaad niet lukken. Het zijn te grote spelers inderdaad.

 

Er worden een beetje tegenstrijdige dingen op internet gezet over het delen van je idee, de ene site zegt niet teveel te delen en de andere site geeft aan om niet bang te zijn om je idee te delen. 

 

Want ja iedereen kan je idee lezen  etcetc

Link naar reactie
  • 0
Quote

Er worden een beetje tegenstrijdige dingen op internet gezet over het delen van je idee, de ene site zegt niet teveel te delen en de andere site geeft aan om niet bang te zijn om je idee te delen. 


Als eerste uitvoerder van een idee heb jij first mover advantage. Zodra anderen (met beter gevulde portemonnees) zien dat je idee werkt, zullen zij proberen een deel van je markt af te pakken.

 

Als iemand hier zegt dat je meer moet vertellen, is dat omdat wij niet kunnen raden wat jij weet. Maar dat gaat dan om de kwaliteit van ons advies. Dat wordt (hopelijk) beter naarmate wij meer over jouw idee weten. Maar je zult nog altijd zelf moeten bepalen hoeveel informatie jij wil delen.

 

Quote

Het is niet mijn bedoeling om defensief te zijn maar als er gelijk gereageerd ik ben niet overtuigd krijg ik het idee om iedereen hier te moeten overtuigen, wat niet mijn bedoeling was. 

 

Je zult uiteindelijk iemand moeten overtuigen van de waarde van je product.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses. Na aanleiding van een telefonisch gesprek met ondernemerscoach EN het advies van Annedien Hoen (bijna hetzelfde advies van beide) heb ik mijn businessplan aangepast en de bedoeling is dat ik me ga richten op de kleinere horecagelegenheden.

 

Ik zou dus een app willen (laten)ontwikkelen waarbij de kleinere horecagelegenheden zijn aangemeld (net als thuisbezorgd) Hier kunnen mensen via hun account eten bestellen op hun eigen bepaalde tijdstip.  Met elke bestelling die ze maken sparen ze punten (laten we zeggen voor elke 10 euro is 1 punt waard)

 

Voorbeeld 1: Je gaat naar de bioscoop in Zoetermeer. Je hebt daarvoor al besloten (of tijdens de reclame van een  film) om bij de Bram Ladage te eten na afloop van de film. Stel je gaat 17.00 uur naar de film en 19:00 is de film afgelopen. Je besteld om 18:45 (of tijdens reclame) via de app ‘’Smekkie’’ dat je om 19:10 een patat met wilt hebben. Je betaalt deze via IDeal en om 19:10 heb je je patat met opgehaald/ opgegeten bij de Bram Ladage. In dit geval krijg je geen punten omdat de bestelling lager is dan 10 euro

 

Aan de account's van horecagelegenheden zouden ze inderdaad hun pauze tijden kunnen aangeven. 

 

Of telefonisch bestellen bij een lokale chinees wegnemen door via Smekkie je eten te bestellen en daar af te halen. 

 

Op deze wijze worden miscommunicatie geëlimineerd en bestel gemak wordt groter. Toevallig stonden kennissen van mij laatst bij de afhaalbalie van de chinees te wachten en ook stonden weer andere kennissen via thuisbezorgd een moeilijke keuze te maken naar welk restaurant ze gingen terwijl ze juist een simpel patatje wilden bestellen. En vaak zijn juist die snackbar's niet aangemeld bij thuisbezorgd.

 

Mede hierdoor denk ik dat het in deze tijdperk goed zou kunnen werken

Link naar reactie
  • 0

Als je op internet zoekt zijn er inderdaad veel app's die al bestaan, maar alleen thuisbezorgd heeft een afhaalfunctie en dit is alleen voor treinstations

Die app's zijn laagdrempelig.  Mensen zouden geen account's hoeven aan te maken. en kan je bestellen binnen een restaurant.

 

Mijn app zou zich dan alleen op het bestellen en afhalen richten. Met in de gedachten dat horecagelegenheden hun pauze tijden kunnen aangeven of misschien wel bezig zijn met het bereiden van eten en dan aan kunnen geven dat mensen die bestellen iets later of eerder moeten bestellen.

 

Het lijkt erop dat dit in ieder geval (nog) niet bestaat.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Vertel nog eens wat je vraag precies was, want het lijkt alsof we een schoolproject aan het bespreken zijn.

 

Eerst zelf goed nadenken en uitzoeken! Lees maar eens over de beginjaren van Thuisbezorgd. Dat hebben ze deur-aan-deur aan restaurants moeten verkopen. Dus misschien iets doen waar je niet veel extern kapitaal voor nodig hebt.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.