• 0

Bij welke bank een zakelijke rekening openen?

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

De laatste keer dat ik keek, had je twee opties: all-in zakelijke rekeningen voor detaillisten of een zakelijke rekening voor professionals waar je als detaillist tegen een meerprijs eventueel allerlei payment services aan vastknoopt.

 

De eerste categorie werd toen (2016) door de grote drie bediend: ING, ABN/AMRO en Rabobank.

 

De tweede categorie was voornamelijk de 'prooi' voor hetzij nieuwe banken (KNAB), hetzij banken die nieuw in betaalrekeningen waren (ASN, Triodos).

 

De overige banken hadden producten die er een beetje tussenin zweefden.

 

Wat gaan jullie doen? Met hoeveel transacties per jaar heb je in je ondernemingsplan in het gemiddelde scenario rekening mee gehouden? Wat zijn voor jullie de gewenste algemene voorwaarden? (Je hebt het over "wij" - heb je bijvoorbeeld meerdere bankpassen en logins nodig?)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Als ik naar je eerste topic kijkt gaat het om een bankrekening voor een webwinkel.

 

Dan moet je vooral kijken naar de kosten van de transacties voor online betaalmethoden zoals Ideal, daar verschillen de prijzen nogal.

En dan moet je zeker niet alleen kijken naar banken maar ook naar payment service providers (PSP) zoals mollie. Die zijn vaak meer gericht op het ondersteunen van webshops en maken het makkelijker om meer betaalmethoden beschikbaar te maken voor jou webshop.

 

edit: loop eens door de resultaten van deze google search
https://www.google.com/search?&q=webshop+hoe+kies+ik+een+bank+of+psp

voor een webshop gaat het niet zozeer om de bankrekening maar om de betaalmogelijkheden die je op je webshop kunt aanbieden.
leveranciers voor de eerste inkopen van voorraad kun je desnoods ook van je priverekening betalen dus daarvoor is geen haast om een rekening te hebben.

Als je voor een PSP kiest is de keuze van de bank ook niet erg interessant. het transactievolume gaat via de PSP en afhankelijk van het contract wordt de ontvangen omzet, 1x per dag (25 transacties per maand) 1 of 2x per week of 1x per maand overgemaakt naar je bank. Dan maakt het echt niet uit of je bankrekening 4 of 5 euro per maand en 10 of 12 cent per transactie kost want het totaal aantal transacties is laag omdat het volume via de psp gaat.
 

Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, Sannetjh zei:

zie door de bomen het bos niet meer.

Drie bomen maken nog geen bos ... ABN - ING - RABO ... de rest is kreupelhout.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, Roel J zei:

Als ik naar je eerste topic kijkt gaat het om een bankrekening voor een webwinkel.

 

Dan moet je vooral kijken naar de kosten van de transacties voor online betaalmethoden zoals Ideal, daar verschillen de prijzen nogal.

En dan moet je zeker niet alleen kijken naar banken maar ook naar payment service providers (PSP) zoals mollie. Die zijn vaak meer gericht op het ondersteunen van webshops en maken het makkelijker om meer betaalmethoden beschikbaar te maken voor jou webshop.

 

edit: loop eens door de resultaten van deze google search
https://www.google.com/search?&q=webshop+hoe+kies+ik+een+bank+of+psp

voor een webshop gaat het niet zozeer om de bankrekening maar om de betaalmogelijkheden die je op je webshop kunt aanbieden.
leveranciers voor de eerste inkopen van voorraad kun je desnoods ook van je priverekening betalen dus daarvoor is geen haast om een rekening te hebben.

Als je voor een PSP kiest is de keuze van de bank ook niet erg interessant. het transactievolume gaat via de PSP en afhankelijk van het contract wordt de ontvangen omzet, 1x per dag (25 transacties per maand) 1 of 2x per week of 1x per maand overgemaakt naar je bank. Dan maakt het echt niet uit of je bankrekening 4 of 5 euro per maand en 10 of 12 cent per transactie kost want het totaal aantal transacties is laag omdat het volume via d webshop gaat.
 

Bedankt, hier ga ik even naar kijken! De eerste aankopen hebben wij al via eigen betaalrekening gedaan, maar willen voor het overzicht een aparte rekening openen. 

Link naar reactie
  • 0

Voor een kleine web-onderneming is Bunq een bank waar ik in ieder geval naar zou kijken.. Opening van rekening gaat erg snel, geen fysieke rompslomp (alles via de app), en veel inzicht en controle over overschrijvingen en automatische incasso's. Ook de mogelijkheid om meerdere rekeningnummers aan te maken.

Wil je een ervaren ondernemer op speed-dial hebben als je tegen complexe problemen aanloopt bij het ondernemen? Advies en ondersteuning voor ondernemers en bedrijven bij o.a. conflicten, strategische samenwerkingen, waarderingen, acquisities, investeringen en overnames (via Newmatter).

 

De Kennisbank voor investeerders over investeren!

Link naar reactie
  • 0

Het is vooral wat je er mee wilt: gewoon girale transacties ontvangen en betalen lijkt me met geen enkele bank een probleem. 

 

Als je dingen wilt als ideal implementatie, pin-automaten, contant geld afstorten of iets dergelijks moet je wel gaan kijken naar de mogelijkheden. Als je werkt met veel kleine betalingen (webshop oid) dan loont het zeker om naar de verschillen te kijken. Als je gemiddelde factuur 1000 euro of iets dergelijks is zou ik niet malen om een paar cent meer minder per transactie, en wellicht juist wel kiezen voor een bank met fysieke kantoren. Op zich heb je aan die laatste meestal niets, totdat er iets helemaal fout gaat om wat voor reden dan ook. 

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, j14 zei:

Je geeft in start post aan dat knab geen optie is, Waarom niet?

Wat bieden zij niet wat je wel nodig hebt?

 

Hier sinds 2 jaar bij knab, en zeer tevreden, vooral vanwege de lage kosten en eenvoudig inzicht in rekening

Wij hebben een aanvraag gedaan bij Knab maar zij accepteren de branche niet. Wij gaan namelijk Airsoft/outdoor accessoires aanbieden. 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Het is vooral wat je er mee wilt: gewoon girale transacties ontvangen en betalen lijkt me met geen enkele bank een probleem. 

 

Als je dingen wilt als ideal implementatie, pin-automaten, contant geld afstorten of iets dergelijks moet je wel gaan kijken naar de mogelijkheden. Als je werkt met veel kleine betalingen (webshop oid) dan loont het zeker om naar de verschillen te kijken. Als je gemiddelde factuur 1000 euro of iets dergelijks is zou ik niet malen om een paar cent meer minder per transactie, en wellicht juist wel kiezen voor een bank met fysieke kantoren. Op zich heb je aan die laatste meestal niets, totdat er iets helemaal fout gaat om wat voor reden dan ook. 

Het zal in eerste instantie niet gaan om zulke grote bedragen per transactie. Daarnaast willen wij in de toekomst een pinapparaat kunnen koppelen. Achter de website komt Mollie voor de online betalingen. 
 

Link naar reactie
  • 0

Knab dat ze het verschil tussen airsoft en echte munitie niet zien daar :D

 

Voor de rest lijkt het me een beetje om het even, ik heb prima ervaringen met ING, maar dat is niet de goedkoopste bank. 

 

Wat een pin apparaat betreft: dat hoef je niet per se bij je bank af te nemen, er zijn genoeg aanbieders waar je zoiets kunt huren incl afhandeling van de transacties etc. Dat kan goedkoper zijn dan het zelf aanschaffen of via je bank regelen. 

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, R.I.P. - Benm zei:

Knab dat ze het verschil tussen airsoft en echte munitie niet zien daar :D

 

Voor de rest lijkt het me een beetje om het even, ik heb prima ervaringen met ING, maar dat is niet de goedkoopste bank. 

 

Wat een pin apparaat betreft: dat hoef je niet per se bij je bank af te nemen, er zijn genoeg aanbieders waar je zoiets kunt huren incl afhandeling van de transacties etc. Dat kan goedkoper zijn dan het zelf aanschaffen of via je bank regelen. 

Ja, Knab keurt alles wat hier mee te maken heeft gelijk af, helaas. 
 

Een pinapparaat zoals een Sumup is prima en is volgens mij aan elke bank te koppelen, deze schaf je wel zelf aan maar zijn niet heel duur. 
 

Misschien even kijken waar ze momenteel voor starters een leuke aanbieding hebben.  
 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe meer je vertelt hoe meer bij mij de indruk ontstaat dat de keuze van de bank nu echt niet heel spannend is.
Als je webshop betalingen via mollie geregeld worden en je een pinapparaat huurt of koopt incl transactieabonnement dan heb je op je zakelijke bankrekening een zo laag tranactievolume dat je niet te veel tijd moet stoppen in het vergelijken van de kosten.

 

De belangrijkste banken zitten allemaal heel dicht bij elkaar met de vaste kosten. zoals toegang internet bankieren, e.d. Ik zou geneigd zijn om te zeggen kies voor nu voor een zakelijke rekening bij de bank waar je ook je priverekening hebt. De meeste banken kennen ook nog wel een starterspakket waarmee je het eerste of eerste 2 jaar minder betaald.

 

Zoals al aangegeven met een webshop is het vooral zaak je transactietarieven te bewaken, zeker als je start en gaat groeien zul je regelmatig moeten bekijken of je huidige abonnement eb/of transactiebundel nog bij je transactievolume past want zeker als je met de goedkoopste bundels begint dan zijn de extra kosten buiten de bundel vaak relatief duur.

 

Link naar reactie
  • 0

Mee eens, ik heb niet het idee dat de transactiekosten hier een extreem kritisch punt zijn. 

 

Als je iets als een webshop hebt met verkopen van een paar euro per verkoop hakken die fors in je marges, maar zodra je richting tientallen tot honderden euro's per transactie gaat is dat effect niet meer zo belangrijk. Nu weet ik niet wat een gangbaar tarief is in deze branche, maar ik neem aan dat het niet gaat om betalingen van een paar euro, maar minstens om tientallen per keer. 

 

Qua pinnen is het wellicht ook een issue om te kijken wat een goede oplossing is, afhankelijk van locatie. Heb je er bijvoorbeeld een telefoonlijn liggen, of juist niet en is het beter gebruik te maken van een mobiel pinapparaat dat gebruik maakt van het mobiele telefoonnetwerk?

Link naar reactie
  • 0
Op 3-12-2019 om 13:06, Paul Bakker zei:

Voor een kleine web-onderneming is Bunq een bank waar ik in ieder geval naar zou kijken.. Opening van rekening gaat erg snel, geen fysieke rompslomp (alles via de app), en veel inzicht en controle over overschrijvingen en automatische incasso's. Ook de mogelijkheid om meerdere rekeningnummers aan te maken.

Hoi Paul, weet jij over welk 'account' je het hebt? Want er zijn er 3, waarvan 'Travel' de goedkoopste is. Kan je daar nog wel de belangrijkste dingen mee doen? Groetjes Losa

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.