• 0

betaallink via App/koppeling met boekhoudprogramma

Ik bied aan groepen mensen dezelfde dienst aan (naschoolse activiteit voor kinderen). Voorheen stuurde ik een factuur via de mail, maar het blijkt dat mijn klanten liever een betaallink in de app krijgen. Nu was een factuur via de mail sturen heel eenvoudig te doen, juist als het aan 10 mensen hetzelfde bedrag factureren was (met een ander factuurnummer), dat doet mijn boekhoudprogramma met 1 druk op de knop. 
Nu zoek ik dus een manier om met 1 druk op de knop 10 verschillende betaallinks te maken en via WhatsApp kan versturen en dan ook nog zodanig dat het in mijn boekhoudig makkelijk te herkennen is (door een verschillend factuurnummer). Bestaat er zo iets?

 

groeten Sanne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Welkom op HL.

 

Een betaalverzoek kun je toch naar meerdere mensen appen? (Rabo en ING in ieder geval wel) Je hoeft dus geen verschillende linkjes te maken. Je moet ze wel handmatig in WhatsApp plakken maar ik denk niet dat er een programma is die dat automatisch kan.

 

Wel moet je handmatig in de gaten houden wie er betaalt. (Één link heeft n.l. ook een kenmerk) In de bankapp kun je wel vaak zien wie allemaal die link gebruikt heeft)

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Benm zei:

Kun je in zo'n link niet ergens een betalingskenmerk, nummer, beschrijving of iets anders uniek verifieerbaars meegeven?

Volgens mij mag je de link zelf niet aanpassen. In ieder geval zullen gegevens in de link niet gebruikt worden. In het betaalverzoek zelf (die dus dan al bij iDeal bekend is) kun je wel een omschrijving/kenmerk opgeven. Die is dan echter wel voor alle betalers hetzelfde.

 

De link (URL) om de iDEAL-betaling te initiëren mag geen persoonlijke of transactie-informatie bevatten.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Kun je in zo'n link niet ergens een betalingskenmerk, nummer, beschrijving of iets anders uniek verifieerbaars meegeven?

De structuur van de URL (uniform resource locator) is afhankelijk van de API (application programming interface) van de PSP (payment service provider). Bij de meeste kun je inderdaad een factuurnummer of ordernummer opnemen in de URL, zodat je kunt volgen wat daarmee nou eigenlijk precies betaald wordt.

 

Wil je de betaallinks koppelen aan factuur-, order- of klantnummers in je boekhouding, dan zou ik eerst eens kijken naar integraties, plugins of extensies voor je boekhoudprogramma.

 

Sorry voor de afkortingen. :winking-face-with-tongue:

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik wil dus inderdaad kunnen volgen wie betaald, omdat het vaak om dezelfde bedragen gaat.

 

Voor dit bedrijf moet ik nog een bankrekening en boekhoudsoftware kiezen (we splitsen één bedrijf op in twee bedrijven). Wat zou dan de beste combinatie zijn van bank en software zodat betaallinks en administratief volgen het makkelijkste kan?

Iemand ervaring met tikkie zakelijk bijvoorbeeld? Of zijn er betere opties?

Link naar reactie
  • 0

Het beste kun je dan een boekhoudprogramma kiezen die direct een iDeal-link op de factuur kan genereren. Wat je daarna dan zelf kunt doen is de link kopiëren naar WhatsApp (of de factuur gewoon per e-mail sturen).

 

Omdat er dan per factuur een link wordt gegeneerd is de betaling wel te volgen.

 

(Ik weet niet zo welke boekhoudprogramma's dat zijn maar ze zijn via Google wel te vinden)

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord. Ik zoek eigenlijk iets geavanceerder. Ik wil niet iedere betaallink dan moeten kopieren. Ik zou een makkelijke optie willen om meerdere mensen een eigen betaallink te sturen zodat het administratief goed te volgen is. Of zodat er een makkelijke koppeling is. 

Zoals gezegd kan ik nu aan 10 mensen dezelfde factuur sturen met 1 druk op de knop, dat zou ik graag willen met een betaallink. 

 

Ik zie zelf met google door de bomen het bos niet meer. Heeft er iemand hier ervaring mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe betalen ze vervolgens? 

 

Klikken ze op een link, en gaan ze dan naar een tussenpagina waar ze bijvoorbeeld hun bank kiezen, en dan door naar een idealbetaling?

 

In zo'n geval kun je gemakkelijk een factuurnummer oid in de link zetten, en dat gaat dan mee met de ideal betaling zodat je uiteindelijk de transactie terugzien inclusief dat factuurnummer. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 uur geleden, Sanne22 zei:

Ik zoek eigenlijk iets geavanceerder. Ik wil niet iedere betaallink dan moeten kopieren.

 

Denk niet dat iemand dat aanbied voor Whatsapp.

Whatsapp bied aan zakelijke klanten welliswaar de mogelijkheid om het versturen van notificaties volledig te automatiseren.

Maar daar hangt een fors prijskaartje aan, en er zijn de nodige regels/formaliteiten om te voorkomen dat het voor het versturen van spam wordt gebruikt.

 

Ouderwetse SMS'jes versturen is voor een ontwikkelaar makkelijker te automatiseren en minder gedoe.

Dus wellicht dat er wel factuur-verstuur pakketten te vinden zijn die de betaallink via die weg kunnen versturen.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.