• 0

Verlies per maand bruto loon?

Hoi, mijn bedrijfje maakt elke maand verlies omdat er te weinig omzet in zit. Ik wil nu ook stoppen.

 

nu moet ik voor toelsagen enz mijn bruto loon opgeven als zzper. nu weet ik dat dit eigenlijk de winst is per maand. Hoe geef ik dan een verliesmaand op? welk loon moet ik dan opgeven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
11 uur geleden, Amropost zei:

nu moet ik voor toeslagen enz mijn bruto loon opgeven als zzper.

 

In het formulier voer je een berekening uit voor je toeslagpartner

 

Toeslagen voor het lopende jaar kan je aanvragen middels een schatting van inkomen, afhankelijk van jouw situatie moet je soms  de inkomsten van jou  en je partner bij elkaar optellen. Voor huurtoeslag heb je sneller een toeslagpartner dan bij zorgtoeslag. Huurtoeslag wordt gebaseerd op alle inkomens van mensen die in de GBA op het zelfde adres wonen.  Voor zorgtoeslag moet je fiscaal partner zijn.

 

Hoe is jouw situatie? ben jij de zzper of de toeslagpartner waarvan in het formulier sprake is? Ben je samen fiscaal partner. Heeft jouw partner wel inkomen? Welke toeslagen vraag je aan?

 

Toeslagen zijn altijd een voorschot wat definitief berekend wordt door de belastingdienst als jullie verzamelinkomens bekend zijn. Je zal de eerste niet zijn die terug moet betalen omdat de aanvraag op basis van een verkeerde schatting gedaan is.

 

 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Amropost zei:

welk loon moet ik dan opgeven

 

Het gaat blijkbaar om een partner. Een ondernemer heeft geen loon, maar wel een inkomen. Een toeslagpartner met een verliesgevend bedrijf heeft een inkomen van 0, al weet je dat eigenlijk pas nadat het boekjaar is afgesloten. Zou mooi zijn als verlies een negatief inkomen oplevert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.