• 0

Wat mag het kosten om de koude acquisitie uit te besteden?

Hoi! Aan welke kosten moet ik denken/budgetten bij het uibesteden van mijn koude acquisitie aan een bureau dat daarin gespecialiseerd is?
Om te beginnen zoek ik iemand die 20 uur per week kan koudbellen naar luxe zaken (juweliers, meubelzaken etc) om face2face afspraken binnen te halen (en eventueel iemand die 20 uur per week de face2face bezoeken kan doen). Het gaat om een social media pakket van 750 eur. wat uiteindelijk verkocht moet worden. Tot dusver is het een redelijk makkelijk pakket geweest om te verkopen. Business partner en ik hebben er alleen geen tijd meer voor.
Heeft het nut voor mij om de sales uit te besteden? Wat gaat het kosten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een soort vuistregel:

100 telefoontjes levert ca. 25 belangstellenden op die informatie toegestuurd willen hebben en daarop moeten worden nagebeld. Uit die 25 komen ca. 4 bezoeken voort, wat ca. 1 verkoop oplevert.

Reken ca. 4 minuten/telefoontje voor de totaal 125 telefoontjes en ca. 1,5 mandag voor het versturen van informatie en de bezoeken. Dit vermenigvuldigd met ten minste het minimumloon (Plus provisie, benodigde middelen en kosten)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Aan de kosten/budgetten van koude acquisitie kan ik je helaas niet helpen. Maar aangezien je tot dusver redelijk makkelijk de pakketten hebt verkocht, zou je ook eens kunnen denken aan een andere manier van verkopen. link naar eigen site verwijderd

kun je tips lezen over hoe je dat kunt aanpakken. De tips zijn gratis. Ermee aan de slag gaan kost tijd en energie, maar levert wel effectief meer klanten op. Hopelijk heb je er wat aan.

Hoe dan ook veel succes. Edwin Joosten

Link naar reactie
  • 0
Op 4-12-2019 om 12:53, han_92 zei:

Hoi! Aan welke kosten moet ik denken/budgetten bij het uibesteden van mijn koude acquisitie aan een bureau dat daarin gespecialiseerd is?
Om te beginnen zoek ik iemand die 20 uur per week kan koudbellen naar luxe zaken (juweliers, meubelzaken etc) om face2face afspraken binnen te halen (en eventueel iemand die 20 uur per week de face2face bezoeken kan doen). Het gaat om een social media pakket van 750 eur. wat uiteindelijk verkocht moet worden. Tot dusver is het een redelijk makkelijk pakket geweest om te verkopen. Business partner en ik hebben er alleen geen tijd meer voor.
Heeft het nut voor mij om de sales uit te besteden? Wat gaat het kosten?

 

Er zal vast wel een 'beter' contactcenter in je buurt zijn. Tarieven zijn vrij variabel. Meestal betaal je een eenmalige opstartkost en daarna een vast (+eventueel een stuk variabel) bedrag per dag.

 

Onlangs nog zo'n bedrijf op bezoek gehad en vanuit mijn hoofd vroegen ze ongeveer 700 euro voor de opstartkost en daarna 400 a 500 euro per werkdag van 8 uur.

 

Misschien kan je ook overwegen om met een uitzendkracht te werken? Een andere mogelijkheid is misschien een freelance sales inschakelen?

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je TwaBla en hallo Richard,


Voor han_92 en Twabla; korte samenvatting van het verkrijgen van meer klanten (als alternatief voor koude acquisitie), waarbij 1 het minst effectief is en 6 het meest effectief.

1. Het slechtste werkt het om verkoopverhalen de wereld in te slingeren. Vertellen dat je goed bent, of dat je de beste bent. Vertellen dat je de beste producten levert etc. In de praktijk zitten heel weinig mensen er op te wachten om van anderen (jou) te horen dat ze goed zijn.  Verkoopverhalen die wel werken: verhalen die anderen over jou/jouw business vertellen.

2. Brochures, advertenties en mailing. Dit zijn verkoopverhalen op papier (of mail). Je hebt ze wellicht ter ondersteuning wel nodig, maar bepalen niet of je je product/dienst verkoopt.

3. Presentatie. Buitenkant. Wanneer klanten u (nog) niet kennen en hun eerste oordeel vellen, dan is dat gebaseerd op de manier waarop uw bedrijf zich presenteert. Met andere woorden hoe ziet uw bedrijf er uit.  Dit betekent dat je aandacht moet geven aan hoe je jezelf presenteert, de huisstijl die je gebruikt, het wagenpark en de machines waar je gebruik van maakt.

4. Nieuws. Zorg dat je het nieuws haalt, dat levert aandacht op.

5. Ambassadeurs. Klanten die over u(w bedrijf) praten en vertellen dat u (w bedrijf) het goed doet. Vanaf deze stap begint marketing pas écht te werken. Wanneer andere mensen vertellen dat u (als bedrijf) goed bent, dan ben je pas écht goed bezig.

6. Goede CEX. Iedere potentiële klant heeft behoefte aan goede CEX. Nee geen sex, maar CEX (Customer EXperience) Ofwel: Klantervaring. Hoe krijg je een klant beter overtuigd, dan door hem/haar een ervaring te geven. Met andere woorden; laat een potentiële klant ervaren hoe het is om klant bij je te zijn.

 

Nogmaals succes. Hartelijke groet, Edwin Joosten

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.