Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Shoppie

Website met positieve en negatieve kritiek

Recommended Posts

Op mijn website (nog in aanmaak) komen o.a. topics op te staan met ervaringen, opmerkingen, kritiek, pluspunten, etc. over bijv. fietswinkels.

Mijn ervaringen, mijn eigen consumenten test.

 

Waar moet ik opletten met het leveren van bijv. kritiek?

 

Wat kan wel en wat kan niet.

 

Stel ik beoordeel de communicatie tussen fietswinkel en consument (bijv. krijg je antwoord op je mail).

Kan ik die ervaring zomaar op het net plaatsen?

 

Het gaat mij er niet om, om bedrijven zwart te maken. Alleen kritiek hoort erbij als je je mening ervaring deelt met anderen. Perfect zal geen ene winkel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een aantal vaste meetbare dingen beoordelen. Bijvoorbeeld bij antwoord op e-mail:

 

- Snelheid van antwoord ( binnen 24, 48, 72 uur of sneller )

- Persoonlijkheid van antwoord

- Is je vraag afdoende beantwoord?

- In vergelijking met andere soortgelijke bedrijven, is de service goed/matig/slecht

 

Dit kun je voor alle dingen eigenlijk doen. In een winkel:

 

- Klantvriendelijkheid ( kun je ook een beetje meetbaar maken door een aantal vaste kenmerken op te schrijven en aan te geven wanneer iemand voor jou klantvriendelijk is )

- Prijs/kwaliteit

- Opdringerigheid :-)

 

enz enz enz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord. Ga ik meenemen.

 

Maar als de uitslag slecht is en ik plaats dat op de site, kan dan de betreffende winkel eisen dat ik het eraf haal of op een andere manier moeilijk doen?

 

N.B.;

Ik plaats het artikel met de mededeling dat het een momentopname is en dat anderen misschien wel goede ervaringen hebben. Als ze dat hebben, kunnen ze dat kwijt onder het artikel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je duidelijk maakt dat volgens jouw eigen mening een aantal dingen ontbreken, denk ik niet dat een bedrijf veel kan doen, zolang je heel duidelijk kunt aangeven waarom je de conclusie geeft die je geeft. En een echt goed bedrijf geeft gewoon een nette reactie op je site :-)

 

Maar ik ben geen jurist ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht kun je een voorbeeld nemen aan sites als www.kieskeurig.nl (en de vele andere die zich richten op consumentenreviews).

 

Zolang er geen onwaarheden verteld worden (tja, dat blijft natuurlijk deels subjectief), lijkt het mij niet dat winkels er een probleem van zullen maken. Volgens mij is iedereen inmiddels wel gewend dat ervaringsverhalen op deze manier gedeeld worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 21 leden online en 378 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept