• 0

KOR, ZZPer en vaste baan

Goede dag,

 

Ik heb een jaar een KvK nummer en tot nu toe heb ik geen werk als ZZP gehad.

Per 1 januari gaat het veranderen, namelijk dan start ik als ZZPer met een inkomen van +/- € 750 per maand.

Naast mijn werkzaamheden als ZZPer heb ik ook een vaste baan ( 24 uur per week, +/- € 20.000 per jaar ).

Omdat ik als ondernemer ( ondernemer voor BTW en geen ondernemer voor inkomstenbelasting ) minder dan € 10.000 per jaar ga verdien kan ik dan in aanmerking voor KOR komen ?

 

Bedankt.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jazeker, dan kom je in aanmerking voor de nieuwe KOR. Je kunt je aanmelden met een simpel formuliertje.

 

Omdat het al 20 november is geweest, kan het zijn dat je niet meteen vanaf 1 januari kunt meedoen. Maar dat hoeft op zich geen problmeem te zijn. Je kunt wachten met het sturen van facturen of nota's zodra je in de nieuwe KOR zit. Facturen (met btw) van januari moet je toch uiterlijk halverwege februari hebben verzonder. Als je dus voor 15 februari in de nieuwe KOR zit, zou je in 2020 niet meer met btw te maken hebben.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, Zorran zei:

Omdat ik als ondernemer ( ondernemer voor BTW en geen ondernemer voor inkomstenbelasting ) minder dan € 10.000 per jaar ga verdien kan ik dan in aanmerking voor KOR komen ?

Let op dat bij de nieuwe KOR niet gaat om minder dan €20.000 winst ('verdienen') maar om minder dan €20.000 omzet.

 

(Er kunnen situaties zijn waarbij je met €9.000 winst dus wel meer dan €20.000 omzet hebt en dan val je er niet meer onder)

 

Link naar reactie
  • 1
6 minuten geleden, prinsrachid zei:

Facturen (met btw) van januari moet je toch uiterlijk halverwege februari hebben verzonder. Als je dus voor 15 februari in de nieuwe KOR zit, zou je in 2020 niet meer met btw te maken hebben

 

Dat gaat niet werken helaas, De toelating tot de KOR gebeurd per tijdvak / kwartaal, de eerste mogelijkheid is 1 april 2020.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/hoe_werkt_de_btw/nieuwe-kleineondernemersregeling/

 

En daarmee ontstaat wel een potentieel vreemde situatie waarbij je de eerste 3 maanden wel met btw factureert en daarna ineens niet meer.

 


 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Zorran zei:

Omdat ik als ondernemer ( ondernemer voor BTW en geen ondernemer voor inkomstenbelasting ) minder dan € 10.000 per jaar ga verdien kan ik dan in aanmerking voor KOR komen ?

Als je onder de 20.000 euro omzet blijft, dan kan dat ... maar waarom zou je dat willen ?


Dat kleine beetje administratie (en de daar bijbehorende btw-aangifte) geeft een goed beeld van je eigen onderneming. Je doet het meer voor jezelf dan voor de Belastingdienst.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.