• 0

K.O.R. en Adsense

Goede dag,

 

Hoe boek ik inkomsten van Adsense  in mijn boekhouding voor de K.O.R

Stel ik ontvang van google Adsense 1000 euro (de btw wordt door  google betaald)

Ik maak hiervoor een factuur aan Google  met btw verlegd

Moet ik dan toch  ook 210 euro  als btw opgeven ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Let even goed op het drempelbedrag van 10.000 euro per jaar! Als je namelijk minder dan 10.000 euro per jaar levert (Wet OB Artikel 1a) binnen de EU, dan kan het zijn dat de omzet niet meetelt voor de omzet onder 3b. Als je btw-vrijstelling hebt, dan is de omzet dus btw-vrij! Je moet wel even zelf bijhouden dat het een Europese levering betrof voor het geval je boven de 10.000 euro uit komt. 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, prinsrachid zei:

Let even goed op (...)

 

Het gaat hier over B2B diensten, verricht door Maxian en afgenomen door Google (IRL). Het gaat over Adsense: dan plaats je op je eigen website 'ads geregeld en behartigd' door Google (van allerlei klanten van G.) en bij het verrichten van deze diensten verleg je de BTW naar G. in Ierland (want daar zijn zij - althans toen ik het voor het laatst zag! - gevestigd en belastingplichtig).

Maar Google regelt het allemaal verder. Mocht je zelf een factuur versturen dan denk ik niet dat deze "geboekt" wordt bij G., gezien men kennelijk (via de voorwaarden dan, neem ik aan) een soort 'selfbilling' hanteert. Maar formeel moet je dus eigenlijk ook de verlegde omzet bij 3b opgeven in je aangifte.

 

Niets met verschillende drempelbedragen inzake B2C leveringen, import e.d. te maken dus (volgens mij - ieder zijn eigen mening natuurlijk).  

   

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.