• 0

Zaken doen met buitenlandse bedrijven

Hallo Allemaal,

 

Wanneer ik een Nederlands bedrijf als potentiele klant heb, ga ik altijd even naar de KvK. Jaarcijfers opvragen, bedrijfshistorie, etc.. Ik vraag me af hoe dat eigenlijk zit met buitenlandse bedrijven, bijvoorbeeld uit de VS. Toch wel prettig om te weten dat een bedrijf echt bestaat voor je in zee gaat (overigens ga ik niet zomaar met nieuwe bedrijven in zee zonder een voorschot, dat helpt ook al natuurlijk).

 

Misschien dat iemand het hier weet??

 

Gr,

 

koen

Sonologic, experts op het gebied van webapplicaties, MKB unix migratie, embedded systems, intra- en internet, kunstmatige intelligentie en embedded systems; http://www.sonologic.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi GMC,

 

Al googelend kwam ik de site van het Ministerie van Economische Zaken tegen. Daar stond een verwijzing naar www.evd.nl.

 

Citaat:

 

De EVD, agentschap van het ministerie van Economische Zaken, ondersteunt ondernemers en publieke organisaties bij het internationaal ondernemen en samenwerken. De EVD stimuleert internationale activiteiten met informatie over buitenlandse markten, met projectmatige en financiële ondersteuning en door het leggen van contacten met zakenpartners in het buitenland. Daarbij benut de EVD zijn wereldwijde netwerk van nationale en internationale organisaties zoals, Kamers van Koophandel, Nederlandse ambassades, consulaten generaal, de Europese Commissie en internationale financieringsorganisaties . Door de combinatie van kennis, ervaring, maatwerk en het wereldwijde netwerk opent de EVD werelden op het gebied van internationaal zakendoen die voorheen gesloten leken.

 

Is dit wat je bedoelt? Ik ga er vanuit dat zij ook behulpzaam kunnen zijn met het verstrekken van bedrijfsinformatie.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Koen,

 

Even een vraagje, doe je onderstaand:

 

Wanneer ik een Nederlands bedrijf als potentiele klant heb, ga ik altijd even naar de KvK. Jaarcijfers opvragen, bedrijfshistorie, etc.. I

 

voor elke opdracht die je binnenkrijgt van Nederlandse bedrijven of hanteer je een begrenzing (kosten opdracht).

 

Andere mogelijkheid om internationaal achter de "betrouwbaarheid en kredietwaardigheid" van (inter)nationale bedrijven te komen zijn:

 

- www.graydon.co.uk en natuurlijk www.graydon.nl

- www.dnb.com

- www.atradius.com

 

Natuurlijk zijn hier niet alle gegevens van alle bedrijven te vinden en ben je hier ook geld aan kwijt.

 

Natuurlijk kun je ook altijd referenties natrekken. Zet wat vragen op papier over, betalingen, groottte van de opdracht, etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is heel erg moeilijk om van een Amerikaans bedrijf de originele/eigenlijke eigenaar te achterhalen. In Amerika kent men niet zoals bij ons in Europa de KvK. Een Amerikaans bedrijf kan zelfs van de ene op de andere dag een andere eigenaar hebben. Een goede referentie is een bankrekening. Als men een bankrekening nummer aan je geeft en het staat zowel op de bedrijfsnaam als de naam van de gemachtigde (die bij jou bekend is) dan kun je van een wat zekere situatie uitgaan.

 

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de tips. De site evd.nl heeft wel dat typische overheids-gevoel: ik naar het invulformulier voor vragen aan de medewerkers VS, gegevens invullen, druk op submit: 'u moet een vraag invullen, ga terug'.. ik terug.. nix geen invulveld voor vragen! Gelukkig stond er een telefoonnr. en email adres bij :)

 

Wat betreft het opzoeken van gegevens in de kvk, ik doe dit niet bij elke opdracht, enkel indien het om veel geld gaat en/of ik het niet helemaal vertrouw (dat is dus een gevoelskwestie). Als ik de mensen persoonlijk ken zoek ik het meestal ook niet op. Sowieso vraag ik meestal de gratis gegevens op (via de site van de kvk), en dus bij grotere opdrachten ook de info waar je voor moet betalen. Toch altijd prettig om te weten of een bedrijf bijvoorbeeld 6 keer per jaar van eigenaar verandert oid..

 

Gr,

 

Koen

Sonologic, experts op het gebied van webapplicaties, MKB unix migratie, embedded systems, intra- en internet, kunstmatige intelligentie en embedded systems; http://www.sonologic.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.