• 0

Supplementen importeren vanuit de VS

Goedemiddag,

 

Ik wil een vloeibaar voedingssupplement uit de VS naar Nederland halen en onder mijn eigen bedrijfsnaam verkopen. Private Label dus.

Nu heb ik een bedrijf gevonden dat me kan helpen maar ik heb geen idee hoe het zit met de benodigde documentatie voor vloeibare supplementen.

Op het label komt keurig te staan wat erin zit, maar hier in NL heb je ook een HACCP nodig. (HACCP = Hazard Analysis Critical Control Points).

 

Nu is mijn vraag: Als de producent me alle documentatie geeft met wat erin zit, hoe het geproduceerd is etc, is dat dan voldoende of moet ik nog meer kunnen overhandigen aan bijv. de douane of de Voedsel en Waren Autoriteit?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Voedingssupplementen met vitaminen en mineralen mogen op de markt gebracht worden zonder toestemming vooraf, als ze alleen toegestane bestanddelen bevatten, die zijn opgenomen in Richtlijn 2002/46/EG. Ze moeten ook  voldoen aan Warenwetbesluit voedingssupplementen, Warenwetregeling voedingssupplementen en Warenwetregeling vrijstelling voedingssupplementen.

 

Voor vitamine A, D en B6 geldt de Warenwetregeling vrijstelling vitaminepreparaten.

 

Hou er rekening mee dat je moet voldoen aan de Tolerable Upper Intake Levels (UL). Je zult je etikettering hoogstwaarschijnlijk ter controle vooraf moeten overleggen aan de NVWA. Hou er rekening mee dat de regulering in de VS anders (lees slechter) is dan in de EU, dus zorg ervoor dat je zeker weet dat het supplement überhaupt mag worden ingevoerd.

aangepast door jajajeroen
Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, jajajeroen zei:

Voedingssupplementen met vitaminen en mineralen mogen op de markt gebracht worden zonder toestemming vooraf, als ze alleen toegestane bestanddelen bevatten, die zijn opgenomen in Richtlijn 2002/46/EG. Ze moeten ook  voldoen aan Warenwetbesluit voedingssupplementen, Warenwetregeling voedingssupplementen en Warenwetregeling vrijstelling voedingssupplementen.

 

Voor vitamine A, D en B6 geldt de Warenwetregeling vrijstelling vitaminepreparaten.

 

Hou er rekening mee dat je moet voldoen aan de Tolerable Upper Intake Levels (UL). Je zult je etikettering hoogstwaarschijnlijk ter controle vooraf moeten overleggen aan de NVWA. Hou er rekening mee dat de regulering in de VS anders (lees slechter) is dan in de EU, dus zorg ervoor dat je zeker weet dat het supplement überhaupt mag worden ingevoerd.

 Super, dank je wel!

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Wij zoeken advies bij het importeren van hondensupplementen uit de VS. Gelden hier dezelfde regels voor?

 

Ik zie wel soortgelijke supplementen uit de VS bij een paar van onze retailers online staan, maar voor de regelgeving en zekerheid zoeken we hier naar advies.

 

Hierbij een link naar het product https://vetericyn.com/product/vetericyn-all-in-dog-supplement/

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.