• 0

Op zoek naar nieuwe bedrijfsnaam

Wellicht kunnen jullie me helpen! Ik heb sinds 2012 een schoonheidssalon genaamd Susan Sensation of Beauty. Toen leuk bedacht maar nu tijd voor vernieuwing. 

Redenen genoeg daarvoor: de naam is lang, moeilijk te spellen voor veel mensen en blijft niet hangen. 

Ik wil graag een pakkende korte naam. Door het vele brainstormen loop ik vast in mijn eigen ideeen. Wie heeft er leuke ideeen of tips? 

Het bedrijfslogo wil ik in een goude kleur met donkere achtergrond gaan uitvoeren. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

 

De uitstraling, herkenbaarheid en onthoudbaarheid van je naam levert maar een kleine bijdrage aan je commercieel succes.

 

Ben je snel te vinden voor potentiële klanten in je buurt? Zorg dat je aangemeld bent bij Google Places en vraag tevreden klanten om een review!

 

Ben je duidelijk op je website? Aantrekkelijk is ook prima, maar duidelijk is belangrijker.

 

Krijg je aanbevelingen? Geef vaste klanten persoonlijke cadeaubonnen voor (zeg) 25% korting op een eerste behandeling. Ik weet niet wat jij aan follow-ups krijgt, maar normaliter kun je een flinke korting geven op de eerste kennismaking. Doe verdien je immers terug bij herhaalbezoekjes.

 

Goud op donker? 

 

Noem jezelf FAB-PLAATSNAAM of BELLE-PLAATSNAAM

 

of anders BEAUTEAZY (de dichtsbijzijnde concurrent zit in Australië)...

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
59 minuten geleden, TwaBla zei:

 

De uitstraling, herkenbaarheid en onthoudbaarheid van je naam levert maar een kleine bijdrage aan je commercieel succes.

 

Ben je snel te vinden voor potentiële klanten in je buurt? Zorg dat je aangemeld bent bij Google Places en vraag tevreden klanten om een review!

Vragen om een review moet ik zeker gaan doen. 

 

Ben je duidelijk op je website? Aantrekkelijk is ook prima, maar duidelijk is belangrijker.

 

Krijg je aanbevelingen? Geef vaste klanten persoonlijke cadeaubonnen voor (zeg) 25% korting op een eerste behandeling. Ik weet niet wat jij aan follow-ups krijgt, maar normaliter kun je een flinke korting geven op de eerste kennismaking. Doe verdien je immers terug bij herhaalbezoekjes.

Je bedoelt hiermee, dat huidige klanten een bon krijgen voor hun vrienden kennissen om deze in te leveren met die korting? 

 

Goud op donker? Logo kleuren waar ik aan denk. 

 

Noem jezelf FAB-PLAATSNAAM of BELLE-PLAATSNAAM

 

of anders BEAUTEAZY (de dichtsbijzijnde concurrent zit in Australië)...Deze is ook lastig te schrijven en onthouden voor klanten. Dat wil ik liever niet meer.

 

heel erg bedankt voor je tips!!

 

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Linda Goris-Bruinenberg zei:

Check even de website van Floris Hülsmann van Namarama. Hij heeft daar veel waardevolle tips over het kiezen van je bedrijfsnaam. Met een gratis e-book krijg je direct goede tools om te checken waar een goede bedrijfsnaam sowieso aan moet voldoen! Misschien kun je met deze tips nog eens naar je eigen brainstormlijst kijken? 

Dankjewel Linda. Ik ga er eens even naar kijken 👍🏻

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.