• 0

Geschil met klantenvertellen.nl over abonnement

Hoi, In het voorjaar van 2019 heb ik, reclamebureau ondernemer, een aanvraag gedaan bij klantevertellen.nl voor een recensiesysteem voor op de website van een klant van mij. Bij de aanvraag, die via de mail is verlopen, kreeg ik een mail met de volgende zin: "Kosten voor een Klantenvertellen account is op basis van 12 maanden €595,00 euro en op basis van 24 maanden €495,00 euro.". Door mijn fout heb ik dit opgevat als €495 te betalen voor de volledige 24 maanden. Hier heb ik per mail akkoord op gegeven. Klantenvertellen neemt vervolgens contact op met mijn klant om de opstelling van het contract af te ronden. Aansluitend wordt er een factuur naar mijn klant gestuurd voor de volledige periode van 24 maanden. De klant ontvangt een factuur van €990 wat twee(2) maal het eerder genoemde bedrag is. Mijn klant besluit niet langer geïnteresseerd te zijn in dit product en wil het contract annuleren. Dit is niet mogelijk en kan alleen 2 maanden voor het aflopen van de eerder genoemde 24 maanden geannuleerd worden.

 

Aangezien de fout bij mij ligt, omdat ik de mail verkeerd begrepen heb en dus niet kloppende informatie aan mijn klant heb doorgegeven, verwacht mijn klant dat ik dit voor hem oplos. Dit ben ik bereid te doen omdat, afhankelijk van hoe je deze zin opvat, de fout bij mij ligt. Is dit daadwerkelijk het geval of sta ik hier in mijn recht als ik aangeef dat deze zin misleidend is?

 

Omdat wij een vrij klein bedrijf zijn hebben wij dit telefonisch geprobeerd op te lossen met Klantenvertellen. Na enkele contact momenten zijn wij telefonisch overeengekomen dat de eerste helft betaald wordt en dat de tweede helft zal komen te vervallen. Na dit telefonisch gesprek heb ik direct een mail gestuurd om een bevestiging per mail. Hier is nooit op gereageerd. Vervolgens hebben wij de eerste helft wel betaald er van uitgaande dat de bevestiging snel zou binnenkomen. Na enkele maanden krijgt mijn klant opnieuw een aanmaning om de tweede helft van de factuur te betalen. Daarop heb ik direct een mail gestuurd met een herinnering naar de eerder gemaakte telefonische afspraak. Ook hierop komt geen reactie.

 

Nu krijgt mijn klant de melding dat er binnen een week betaald moet worden of er wordt een incasso bureau ingeschakeld. Vervolgens heb ik vandaag telefonisch contact met ze opgenomen om ze te wijzen op de eerder gemaakte afspraak. Nu wordt mij verteld dat de werkneemster, waarmee ik deze telefonisch overeenkomst heb gemaakt, er al even niet meer werkt en dat het bedrijf er niet zeker van is dat deze gesprekken achterhaald kunnen worden. Dit lijkt mij niet mijn probleem en heb dit ook aangegeven waarop afwijzend wordt gereageerd.

 

Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk is. Is dit niet het geval dan hoor ik het graag als er vragen zijn.

 

In hoeverre sta ik in mijn recht om hen te wijzen op de telefonische afspraak die gemaakt is? en wat het is beste advies dat jullie mij kunnen geven om dit netjes en fair op te lossen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een ter afronding van deze post. We hebben het geschil met KVT kunnen oplossen. Mijn collega heeft via linkedin contact opgenomen met de directeur van KVT en de situatie uitgelegd. Deze heeft het intern weten te regelen zodat onze eerder gemaakte afspraak met KVT gehonoreerd wordt. Dus het eerste termijn was al door ons betaald en het tweede termijn is komen te vervallen.

 

Een ieder bedankt voor de hulp! Ik heb er veel van geleerd. Fijne feestdagen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.