• 0

Venn. belasting

Winstpiek

 

Het probleem is dat ik een eenmalige winstpiek in 2005 heb (licenties), terwijl de venn. bel. lager gaat worden in de komende jaren en ik juist dan weer veel moet investeren (en dus lagere winst).

De winst wil ik, net zoals afschrijvingen, 'uitsmeren'. Ik wil de eenmalige 'over'winst als 'bijschrijvingen' over 5 jaar.

 

tips, advies van harte welkom.

 

Gr. Ron

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik raad je aan met je accountant te overleggen.

 

Er zijn nieuwe 'waarderingsgrondslagen' (IFRS), waarbij je het resultaat (=winst) pas mag nemen gedurende de looptijd van de licentie, als er geen 'verplichtingen' jegens je afnemers zijn. Op deze wijze kan (en als je IFRS zou volgen: moet) je je resultaat uitsmeren.

 

Ga niet zelf prutsen, dit is echt accountants werk.

 

Succes én plezier!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Dat klinkt goed. Is ook correct: onze licentie is in feite onze netto contante waarde (v.d. fee's) voor de geschatte gebruiksduur. Dit zou ook redelijkerwijs door ons toegepast kunnen worden omdat omze licenties projectgebonden zijn.

 

Het punt is echter dat IFR voor beursgenot. ond. is en wij een b.v. zijn welke onder de wet op jaarverslaggeving valt. Is IFRS wel geldig voor de wet op jaarverslaggeving?

 

Ik zal dit uiteraard ook aan onze accountant voorleggen.

 

Dank, Ron.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.