• 0

Pre-autorisatie met betaalpas mogelijk?

Is het mogelijk om een online betaalsysteem / webshop te bouwen met daarin de mogelijk om met pre-autorisatie en een betaalpas te betalen. Dus niet met een creditkaart maar met een betaalpas, het liefste via iDeal zelfs...

 

Denk aan het systeem van de onbemande tankstations welke ook gewoon met een betaalpas werken. Alleen dan een online variant waarin je vooraf een autorisatie afgeeft op een later te bepalen  bedrag (afhankelijk van welke diensten worden afgenomen).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, dat is bij debitcards niet toegestaan, bij debitcards moet altijd op moment van betalen het bedrag bekend zijn en de transactie moet bevestigd worden door een handeling van de kaarthouder.

Volgens mij geldt dat ook voor incassomachtigen, je mag geen open machtiging zonder bedrag aangaan.

Bij onbemande tankstations is het toegestaan omdat je zelf direct invloed hebt op het bedrag door hoe lang je de vulgreep van de tank vasthoud..

 

Voor transacties ergens in de toekomst zonder dat de kaarthouder erbij is en voor een onzeker bedrag is niet mogelijk. Ook bij credit cards werkt dat niet helemaal zo, aar mag je alleen een bedrag reserven op de bestedingslimiet van de kaart en dan bij afrekenen de reservering laten vervallen en het juiste bedrag af te schrijven. En bij de geringste twijfel over de reservering wordt die door de creditmaatschappij geannuleerd.

 

 

ALs ik goed zie aan je eerdere vraag wil jij iets met (fiets)verhuur gaan doen. Ik denk dat je dan eerder met pinnen voor de borg en retour-pinnen kunt gaan werken. Dan kun je de borg afschrijven van de debitcard en als de fietsen terugkomen het verschil tussen borg en huurprijs retour-pinnen.

 

 

d

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
25 minuten geleden, Roel J zei:

Volgens mij geldt dat ook voor incassomachtigen, je mag geen open machtiging zonder bedrag aangaan.

 

Waarom denk je dat?

 

Is gewoon de vervanger van een papieren machtigingsformulier.

Zijn wel meer diensten die je doorgaans per automatisch incasso afrekent zonder dat vooraf het exacte bedrag bekend is. Denk aan je telefoonrekening.

 

Enige incassovorm die ik kan bedenken waarbij je wel vantevoren een maximaal bedrag moet afspreken zijn zakelijke incasso's die niet storneerbaar zijn.

Maar voor de normale soort geldt dat niet.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Roel J zei:

Bij onbemande tankstations is het toegestaan omdat je zelf direct invloed hebt op het bedrag door hoe lang je de vulgreep van de tank vasthoud..

 

Dat is best een apart systeem eigenlijk.

 

Gezien het tankstation niet weet hoeveel je kan besteden weten ze ook niet of het verantwoord is om de pomp vrij te geven. 

 

Voor zover ik weet werkt het technisch met een test-transactie van 200 euro: als je dat bedrag mag pinnen geeft het systeem de pomp vrij en kun je tanken. Ik weet niet of het systeem stopt bij 200 euro aan brandstof gezien dat gelukkig niet in de gemiddelde personenwagen past, maar als je een vrachtwagen komt aftanken is het een ander verhaal. Niet dat iemand dat in Nederland zal doen als het een internationaal transport betreft waarvoor je daadwerkelijk te tank voller zal gooien dan je lief is. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.