Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Thechief

Op zoek naar een merknaam

Recommended Posts

Beste Forumleden,

Dit is redelijk nieuw voor mij, ik hoop dat het wat oplevert.

Na een lange periode verkopen via bol.com, iedereen kent het wel. Ben ik bol.com een beetje zat aan het worden en vraag ik me af of dit nou echt een lange termijn business is. Nu wil ik graag een eigen merk gaan creëren. Je zag het waarschijnlijk al aan de titel, maar ik heb dus een plan geschreven, en ben dus bezig met een startup.

Ik vindt het bedenken van een merknaam alleen zo ontzettend moeilijk, want dit is super belangrijk. Ik hoop dat er hier creatievelingen zijn die me hierbij kunnen helpen. 

De startup:

Ik ben bezig met het oprichten van een haarproducten merk, denk hierbij in eerste instantie aan wax. Deze wax al op maand abbonement verkocht worden, net als Onthatass doet en de Boldking, Shaversclub etc.  

Nou is dit merk uit eigen behoefte gekomen, de meeste mensen kiezen namelijk hun wax op basis van wat vrienden of kennissen doen. Niemand denkt erbij na dat diegene ongetwijfeld heel ander haar heeft. Kortom veel mensen doen maar wat en smeren soms ook goedkope troep in hun haren. Als je naar de drogist gaat zie je door de bomen het bos niet meer zoveel aanbod dat er is. Maar als ik op zoek ben naar duidelijkheid in wat nou echt bij mijn kapsel past dan kom ik met lege handen naar buiten. De wax komt natuurlijk door de brievenbus.

De missie is dan ook: het ontzorgen van de keuze in een haarproduct en het kopen hiervan om zo onze klanten iedere dag met klasse over straat te laten gaan.

De doelgroep is 18+, of iemand nou een drukke baan heeft of student is(moet deze het wel kunnen betalen). Voor iedere haarstijl hebben wij een passend aanbod. Het merk moet premium en mannelijk overkomen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, mocht iemand extra info willen stel ze gerust!

Met vriendelijke groet,

Joost

Is het voor jongens of voor meisjes? Of uniwax?

Ben je bekend met de diverse baardsmeersels die via het barbier-circuit verkocht worden? En hun prijsniveaus?

Hoe lang gaan jouw potjes mee? Met andere woorden: een abonnement voorziet in een nieuwe lading per...

Heb je verschillende smaakjes?

Voldoen je aan de hygiëne-eisen voor dit soort producten?

Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch The Death of Stalin! (en meer gratis films)

Heren wax,

Ja ik ben bekend met die baardsmeersels, ik wil alleen beginnen met wax voor in je haar.

Betreft de prijsniveaus, deze zijn al bepaald.

De wax gaat per maand, dus de potjes gaan ruim een maand mee. 

De leverancier regelt keurmerken en eisen, de fabriek zit ook gevestigd in Nederland.

Smaakjes ben ik nog niet over uit, ik denk dat ik gewoon reguliere geuren aanhoud die niet te overheersend zijn, de meeste mensen hebben namelijk ook parfum op en om dat te mengen met een overheersende wax is niet prettig. Het gaat er vooral om dat als je nat regent of als je gaat zweten, dat er een prima geur ook vanaf komt. 

Mr. Miyagi

Mr. Miyagi is de karateleraar uit The Karate Kid, een film die elke man kent. 1 van de bekendste quotes uit die film is "wax on, wax off". Die quote is zo bekend dat Google 'm zelfs als zoeksuggestie geeft als je zoekt op mr. Miyagi, en er zijn zelfs t-shirts en andere producten met die quote te koop. Dat gaat weliswaar over auto wax, maar ik denk dat de associatie met het woordje wax sterk genoeg is om het hiervoor te gebruiken. 

Je zou ook alleen Miyagi kunnen gebruiken (zonder mr.) maar aangezien je jezelf op mannen richt lijkt me mr. een goede toevoeging.

Edited by Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Mr Tussauds

Kuyff

Palm Balm

Bij Zepig krijg je een idee. 

Suggestie: voeg een beetje tint toe.

Dus Kuyff Black Balm, Kuyff Red Gloss, Kuyff Pepper n Salt, et cetera...

Edited by TwaBla
link aan zepig toegevoegd

Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch The Death of Stalin! (en meer gratis films)

5 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Mr. Miyagi

Mr. Miyagi is de karateleraar uit The Karate Kid, een film die elke man kent. 1 van de bekendste quotes uit die film is "wax on, wax off". Die quote is zo bekend dat Google 'm zelfs als zoeksuggestie geeft als je zoekt op mr. Miyagi, en er zijn zelfs t-shirts en andere producten met die quote te koop. Dat gaat weliswaar over auto wax, maar ik denk dat de associatie met het woordje wax sterk genoeg is om het hiervoor te gebruiken. 

Je zou ook alleen Miyagi kunnen gebruiken (zonder mr.) maar aangezien je jezelf op mannen richt lijkt me mr. een goede toevoeging.

Interessant, denk je dat dit ook mag? 

@TwaBla Johan Kuyff dan :winking-face:   

Vanwege de associatie met voetbal natuurlijk, maar wellicht jaag je dan de psv en feyenoord fans wel weg...

@Thechief geen idee of dat mag, dat zul je zelf moeten uitzoeken. Ik weet niet of mr. Miyagi een beschermde naam is.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Misschien wel. Ik weet niet of @Thechief internationale ambities heeft? Dan lijkt me Kuyff ook minder geschikt. Toch maar mr. Miyagi dan, kun je het product ook een mooi japans martial arts design geven. Hoe mannelijk wil je het hebben?

Vind het wel een goed idee mr Miyagi, Ik denk dat Kuyff ook zeker internationaal geschikt is.

Ik ben nu al verder dan ik zelf was met het verzinnen van een merknaam. 

Mr miyagi is natuurlijk veel gebruikt, om hiervoor een domein te regelen is moeilijk.

Kuyff is overal geschikt.

Heel fijn dat iedereen gewoon meedenkt!!!!

Edited by Thechief

mrmiyagi.com is gewoon te koop, op miyagi.com staat 1 regeltje tekst, die is dus wellicht ook te koop. Daar zul je wel wat voor moeten betalen, maar mrmiyagiwax.com is gewoon te registreren. miyagiwax.com is overigens wel al geregistreerd dus wellicht is iemand al eerder op hetzelfde idee gekomen...   

Ja dat is altijd mijn bijnaam, misschien wel alleen het moet wel een beetje aantrekkelijk zijn.

Als je toch iets met chief wilt, misschien iets met een indianen opperhoofd / mohawk? Ook stoer en mannelijk natuurlijk. Taft gebruikt ook iemand met een hanekam in hun reclames.

Ja dat zou ook kunnen, maar het moet niet Taft look a like worden.

Ik ben echt op zoek naar ook iets met een betekenis erachter. Mr Miyagi gaat moeilijk worden met al die merken rechten. Maar dat was wel een vette. Kuyff is ook goed alleen niet zoveel over te vertellen. Wel pakkend. 

Ik denk dat we gewoon heel veel suggesties moeten hebben, deze naast elkaar zetten en dan de beste pakken. Dus mocht er iemand nog ideeën hebben, brand los!! 

Over Mr Tussaud is wel een heel verhaal uit de duim te zuigen. Hoe hij met lede ogen moest aanzien dat zijn vrouw een zaak met geboetseerde bekendheden op poten zette en toen maar zelf thuis restanten wax is gaan smelten om als alchemist zijn eigen pommades te brouwen uit varkensvet, bijenwas en diverse tuinkruiden.

Moet wel een zwart-wit verhaal zijn met een hoog steampunk gehalte.

JohnnyCashHair.jpg

alleen wax is wel een smalle basis, zie je in de toekomst ook uitbreiding naar andere verzorgingsproducten?

dan moet je wellicht anders gaan denken..  dan vallen associaties met haar wat mij betreft af

"zoek het maar uit"