• 0

Niet te verkopen producten/artikelen afboeken

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt een beetje aan hoe jij je voorraad  gedurende het jaar doet.

 

Als je de vereenvoudigde methode gebruikt waarbij je heel het jaar alle inkopen als kosten boekt en op het einde van het jaar na een voorraad telling de voorraadwaarde op de balans aanpast dan zit het verlies door schade al in dat rekensommetje, immers tel je die defecte artikelen niet mee in je voorraad.

 

Als je een volledige voorraadboekhouding voert waarbij de inkoop op voorraad wordt geboekt en de verkopen van de voorraad af gaan dan moet je om de voorraad kloppend te krijgen ook een afboeking maken wegens schade door de voorraad te verlagen en je kosten te verhogen. Dan zit de schade ook in je resultaat.

Kosten van schade zijn gewoon aftrekbaar

Voor het inzicht in schade (of diefstal) kun je in plaats van de rekening inkoopwaarde omzet (of rekening inkopen) ook een aparte rekening kosten voorraadverschillen boeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    12 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.