• 0

Webwinkel bouwen met Frontpage

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een website wil voor commerciële doeleinden (zoals een webwinkel) dan raad ik je aan dit door een professional te laten doen. Een professional kent marketingtechnische aspecten, psychologische aspecten en technische aspecten waar een leek nog nooit van heeft gehoord en niet op zou komen. Dit scheelt je heel veel bezoekers en dus klanten en dus omzet.

 

Verder is de techniek achter het design van een webwinkel niet te doen door een leek. Frontpage bijvoorbeeld kan alleen design doen (en inderdaad heel beroerd) en zal je niet verder kunnen helpen met de webshop. Ook zou ik geen andere programma's kunnen bedenken die dit wel kunnen.

 

Indien je echt geen budget hebt kun je drie dingen doen:

1) Bedenken of het nog zin heeft een webshop te starten

2) Een opensource webshop downloaden en met een programma als Dreamweaver (kost overigens ook een smak geld) een design in elkaar draaien

3) Een goedkope freelancer zoeken en kijken of deze het onder de 500 euro kan doen

 

Maar nogmaals, de kwaliteit van een professionele webshop is heel veel keren hoger dan een eigengemaakt dingetje. Vergelijk het met een huis dat je zelf ontwerpt of door een architect laat ontwerpen. De architect kent technische en functionele aspecten waar je niet op zou komen.

 

Succes!

 

 

[edit]

Nu ik je bericht nog een keer lees: waarom vind je het eigenlijk logisch dat je zelf een webwinkel zou maken in plaats van dat je het laat maken?

[/edit]

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Beste Christianne,

 

Voor een willekeurig Internet-concept en zeker ook voor een webwinkel is veel belangrijker wat je wilt realiseren, dan hoe je het gaat realiseren. Bij de vraag wat te realiseren, is het in het algemeen nuttig ook de resultaten van anderen te bekijken. Wat vindt je er goed aan? Wat vindt je er minder goed aan? Wat ontbreekt er? Welke functionaliteit is voor jou niet nodig. Bij deze analyse van anderen zul je dikwijls aanwijzingen vinden hoe iets gerealiseerd is en anders kun je het vragen. Indien het geen rechtstreekse concurrenten zijn, zullen ze er in het algemeen wel een (kort) antwoord op willen geven. En dan heb jij antwoord op je vraag.

 

Neen, Frontpage is niet (het meest) geschikt(e) voor het maken van een webwinkel. Ik denk ook niet dat jij zelf een webwinkel technisch moet realiseren. Doe waar je goed in bent en schakel anderen in waar mogelijk.

 

Aan het onderwerp webwinkel wordt met grote regelmaat aandacht besteedt op dit form. De zoekfunctie is je vriend.

 

Voor nu even kort:

1. er zijn vele online concepten beschikbaar waarmee je eenvoudig een webwinkel kunt realiseren tegen lage kosten. Het resultaat oogt wat minder professioneel door de beperkte configuratiemogelijkheden.

2. er zijn softwarepakketten (veel zelfs open source) beschikbaar waarmee je zelf een webwinkel kunt bouwen. Dit vraagt wat meer technische know how, ook op het gebied van hosting. De voordelen: meer fuctionaliteit, flexibiliteit en een professionelere uistraling.

3. er zijn veel ondernemingen beschikbaar (w.o. HL-leden) die graag tegen beperkte kosten een webwinkel voor je willen bouwen (op maat of met de onder 2. vermelde tools). Vraag wel naar portfolio en check referenties. Voor jou blijft dan de schone taak over te bepalen wat je webwinkel moet kunnen en eventueel hoe hij er uit moet zien (mijn advies: schakel ook daar een professional voor in).

 

Veel succes. Wat ga je eigenlijk verkopen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag viel bij mij de PCM (sept. 2005) in de bus met daarin, jawel, een test van webwinkelsoftware. 5 pakketten zijn getest, te weten Ecomm (www.trellian.com), Easy Shopmaker (www.easyshopmaker.com), Mijn Webwinkel (www.mijn-webwinkel.com), Eigen Webwinkel (www.invender.com), en Shopfactory (www.shopfactory.com).

 

Conclusie van het blad: Eigen Webwinkel heeft NED. interface en wint daarom de titel Beste Product en Ecomm, die iets goedkoper is, de titel Beste Koop.

Ik kan beamen uit eigen ervaring dat Oscommerce een heel goed alternatief is als je creatief bent.

 

Succes!

 

ps.Met de bovenstaande comm. merken heb ik geen enkele ervaring en binding. Ik houd het bij Osc.

Duurzame wooden watches webshop en de Natuurkamperterrein Distelheide voor mijn ontspanning in de bossen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.