• 0

Aandelen in bedrijf waar ik voor freelance

Ik heb wat raad nodig. Uiteindelijk zal hier een fiscalist bij moeten komen, maar die schakel ik liever pas in als ik zelf wat onderzoek heb gedaan. Misschien kunnen jullie mij iets meer vertellen over het volgende:

 

Ik werk als freelancer voor meerdere bedrijven. Ik heb een holding BV waar ik in dienst ben, mijn BV factureert mijn klanten. Mijn BV is ook een vennoot in een vof. 

 

Een van mijn klanten is een goedlopend, snel groeiend bedrijf (een BV werkmaatschappij), waar ik al jaren voor werk. Directeur en andere aandeelhouders  willen mij graag binden aan het bedrijf. Ik heb daar een grote rol en het is de bedoeling dat ik de komende jaren een groot deel van de kar blijf trekken. Het voorstel is een percentage van het bedrijf. Minder dan 5%. Uit alle cijfers blijkt dat dit bedrijf keihard blijft groeien, dus ik ga graag op het aanbod in.

 

Dit lijkt echter onmogelijk. De waardering van het bedrijf is inmiddels vrij hoog. Ik kan de aandelen tegen de huidige waardering niet kopen. 

Wat is hier mogelijk? Zijn er fiscale / administratieve regelingen te bedenken? Een lening van de werkmaatschappij? Een stichting oprichten aan hun kant die aandelen uitgeeft?

Is het handiger om dit via mijn holding te doen? of in persoon?

 

Ik ben hier niet echt in thuis, dus elk advies is welkom!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.