• 0

openstaande factuur

Als producent van o.a. dvd's  over de geschiedenis van mijn gemeente lever ik  al meer dan 15 jaar dvd's aan een lectuurshop.

Recent heb een (foto) boek uitgebracht en wou deze aan betreffende winkel leveren.

Omdat de gevraagde hoeveelheid procent  voor  ieder verkocht boek van deze winkelier hoger was dan mijn winst en hier geen enkel

overeenkomst was te bereiken, heb ik door boosheid de volgende dag mijn resterende dvd's retour genomen en een factuur gestuurd van de verkochte exemplaren.

Na 5 weken geen betaling ontvangen en contact opgenomen met de administratie, deze was natuurlijk erg boos omdat ik mijn dvd's retour had genomen.

Zijn antwoord op de nog niet betaalde factuur was, je hebt aan mij de verkeerde en ik kijk wel.

Nu heb ik de eerste herinnering afgegeven, wat alweer 2 weken geleden is.

Wat kan ik hier nu aan doen, wat is wijsheid?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hier spelen meer de ego's op dan dat er sprake is van een wanbetaler, daar is geen brief of procedure tegen opgewassen. Jullie gedragen je beide gewoon onprofessioneel.

 

Persoonlijk vind ik het redelijk flauw om een product dat al 15 jaar loopt terug te trekken alleen maar omdat de winkelier een nieuw product niet wil afnemen. De man staat daar om zijn brood te verdienen en het is logisch als hij de marge te laag vind dat hij een product dan niet gaat verkopen. Vervelend voor jou maar niet meer dan dat.

 

Kortom. Wat mij betreft heb je twee opties.

1. Je houd je poot (en kop) stijf en blijft hem bestoken met mails en herinneringen want formeel heb je gelijk, maar ja van een rechtszaak zal het wel niet komen voor een paar niet betaalde dvd's.. dus het is een beetje met losse flodders schieten..

 

2. Je gaat van de week ff langs en praat het uit..

Link naar reactie
  • 0

Beste MatheuRam,

 

Welkom op Higherlevel.

 

24 minuten geleden, MatheuRam zei:

heb ik door boosheid de volgende dag mijn resterende dvd's retour genomen en een factuur gestuurd van de verkochte exemplaren.

Is dit ook de manier waarop je altijd hebt gefactureerd aan deze klant danwel de manier waarop factureren is overeengekomen?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Quote

heb ik door boosheid de volgende dag mijn resterende dvd's retour genomen

Begrijp ik het goed dat die dvd's dus al bij de winkelier stonden en jij deze uit de winkel hebt meegenomen?
Dan kan ik me voorstellen dat de winkelier daar niet blij mee is (deze zou je waarschijnlijk zelfs kunnen aanklagen wegens diefstal)

De winkelier hoeft niet zo maar alles af te nemen wat jij hem aanbied lijkt me: fout ligt toch volledig bij jezelf.
Ik zou maar eens heel voorzichtig langs gaan met een bosje bloemen en/of flesje wijn.
Misschien kan de 15 jaar oude relatie dan nog hersteld worden en mag je verder weer dvd's leveren.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, MatheuRam zei:

Omdat de gevraagde hoeveelheid procent  voor  ieder verkocht boek van deze winkelier hoger was dan mijn winst en hier geen enkel overeenkomst was te bereiken

Kan de winkelier niet gewoon zijn percentage op jouw verkoopprijs zetten? Of bepaal JIJ de verkoopprijs?

 

Ik denk inderdaad ook dat je hier fout gehandeld hebt met het 'terugnemen' van die DVD's.

Maar je schrijft dat je dat uit boosheid hebt gedaan dus ik neem aan dat je dat zelf ook wel inziet.

Tijd om dat dus te 'repareren'.

 

Link naar reactie
  • 0

De auteursvergoeding van een doorsnee boek ligt tussen de 10% en 15%, als ik het wel heb. Draag je als affiliate van bv Bol.com of Bruna bij aan de verkoop via je eigen auteurssites, dan verdien je nog eens een slordige 10% bij. Er zijn anderen die een hoger percentage krijgen: de uitgever en de detaillist. Wat het Centraal Boekhuis verdient, weet ik niet.

 

Dat voelt onrechtvaardig aan soms.

 

Jij bent je eigen uitgever en boekhuis, dus je hoeft geen marge te delen met die partijen. Maar wel met de detaillist. Dat is (gezien de beperkte belangstelling voor het thema) mogelijk ook de enige die ruimte geeft aan jouw uitgaven. Vanuit zijn/haar perspectief ben jij misschien degene die een gunst gedaan wordt.

 

Aan te raden is dan ook om in eigen omgeving nog wat meer verkooppunten te zoeken. Verkoop je al via Bol.com, Boekwinkeltjes en Marktplaats?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.