Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
ramsesII

cafe overname in België

Recommended Posts

Hallo heren en dames,

Ik ben van plan om cafe in België over te nemen (ik heb al een cafe op t oog, dinsdag heb ik een afspraak), waar moet ik allemaal op letten?

Het is een eenmanszaak, ik moet natuurlijk weten wat de vaste maandelijkse uitgaven zijn en de inkomsten, of hij schulden heeft gemaakt. Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

Alvast bedankt voor jullie reakties!

R.M.

Een les uit het verleden:

Het restaurant naast m'n ouderlijk huis werd enige jaren terug ter overname aangeboden.

Op de avond dat de potentieele overname-kandidaat kwam kijken was de halve buurt uitgenodigd voor een gratis maaltijd.

De transactie was snel beklonken, maar het was er nooit meer zo druk als op die avond.

Mijn advies zou dus zijn: Ga altijd even onaangekondigd een pilsje drinken, of stuur een goede vriend om de sfeer te proeven .

Serenity systems design

www.serenity.nl

Bedankt voor je reaktie!

Ja inderdaad, daar heb ik ook aan gedacht! Ik ga vanavond naar België met een vriend om te kijken of het wel te doen is.

Misschien ten onrechte maar het heeft mij geholpen:

Waarom staat het bedrijf te koop/kan het worden overgenomen....

Het gaat er niet om wat je bent, maar om wie je bent...

Bedrijf staat te koop wegens familie omstandigheden.

Voordat ik erheen ging had ik al plannen gemaakt voor toekomst maar toen ik erheen ging om een pilsje te drinken en cafe + omgeving te bestuderen ben ik van gedachten veranderd. Het is een heel kleine en rustige vakantiedorpje. Ik ben zelf een allochtoon, als ik die café overneem dan ben ik bang dat er geen klanten meer komen en na een half jaar de deuren sluit.

Of denk ik helemaal verkeerd!?

Ik ben zelf een allochtoon, als ik die café overneem dan ben ik bang dat er geen klanten meer komen en na een half jaar de deuren sluit.

tenzij je de maandelijkse HL-borrel naar je toe weet te halen :P

tenzij je de maandelijkse HL-borrel naar je toe weet te halen :P

Laten we er voor RamsesII dan maar een wekelijkse borrel van maken ;)

Het feit dat je "allochtoon" bent kan helaas in sommige plaatsen leiden tot "angst/onrust" onder de bevolking om het maar zo te zeggen. Aan de andere kant hoeft het in mijn ogen geen obstakel te zijn. Je zult waarschijnlijk altijd "vaste gasten" hebben die wegblijven, aan de andere kant zullen er ook nieuwe klanten bij komen.

En laten we eerlijk zijn, het zou toch wel eens lekker zijn om eens iets exotischers te kunnen bestellen bij je biertje dan een hollandse bal gehakt. ;D

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.