• 0

cafe overname in België

Hallo heren en dames,

 

Ik ben van plan om cafe in België over te nemen (ik heb al een cafe op t oog, dinsdag heb ik een afspraak), waar moet ik allemaal op letten?

 

Het is een eenmanszaak, ik moet natuurlijk weten wat de vaste maandelijkse uitgaven zijn en de inkomsten, of hij schulden heeft gemaakt. Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

 

Alvast bedankt voor jullie reakties!

 

R.M.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een les uit het verleden:

Het restaurant naast m'n ouderlijk huis werd enige jaren terug ter overname aangeboden.

Op de avond dat de potentieele overname-kandidaat kwam kijken was de halve buurt uitgenodigd voor een gratis maaltijd.

De transactie was snel beklonken, maar het was er nooit meer zo druk als op die avond.

 

Mijn advies zou dus zijn: Ga altijd even onaangekondigd een pilsje drinken, of stuur een goede vriend om de sfeer te proeven .

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedrijf staat te koop wegens familie omstandigheden.

 

Voordat ik erheen ging had ik al plannen gemaakt voor toekomst maar toen ik erheen ging om een pilsje te drinken en cafe + omgeving te bestuderen ben ik van gedachten veranderd. Het is een heel kleine en rustige vakantiedorpje. Ik ben zelf een allochtoon, als ik die café overneem dan ben ik bang dat er geen klanten meer komen en na een half jaar de deuren sluit.

 

Of denk ik helemaal verkeerd!?

Link naar reactie
  • 0
tenzij je de maandelijkse HL-borrel naar je toe weet te halen :P

 

Laten we er voor RamsesII dan maar een wekelijkse borrel van maken ;)

 

Het feit dat je "allochtoon" bent kan helaas in sommige plaatsen leiden tot "angst/onrust" onder de bevolking om het maar zo te zeggen. Aan de andere kant hoeft het in mijn ogen geen obstakel te zijn. Je zult waarschijnlijk altijd "vaste gasten" hebben die wegblijven, aan de andere kant zullen er ook nieuwe klanten bij komen.

 

En laten we eerlijk zijn, het zou toch wel eens lekker zijn om eens iets exotischers te kunnen bestellen bij je biertje dan een hollandse bal gehakt. ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.