• 0

Zakelijke auto

Ik ben een zzp’er en heb 3 vragen mbt de auto.

 

1)heb onlangs een 2e handse auto gekocht voor mijn werk deze auto is een marge auto dus geen btw.

mijn vraag is dus moet ik deze auto ook gaan afschrijven of hoeft dat niet?

 

2)auto heb ik aangemeld als zakelijk bij de belastingdienst dus ik rijd er alleen zakelijk mee en houdt de rittenadministratie bij moet ik deze auto op mijn balans zetten?

 

3)en alle onderhoudskosten mag ik toch gewoon aftrekken?

 

ik hoor graag jullie reacties 

 

Hakim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ad. 1

Als je € 450 of meer hebt betaald, dan moet je daar inderdaad op afschrijven ... en dat voor de periode van minimaal 5 jaar.

 

Ad. 2

Als je moet afschrijven, dan neem je de auto ook in de balans op. Het één gaat niet zonder het ánder.

 

Ad. 3

Alle kosten met betrekking tot de zakelijk geëtiketteerde auto worden ten laste van de onderneming gebracht ... zoals mrb, verzekering, brandstof, onderhoud, parkeerkosten en afschrijvingskosten.

 

5 uur geleden, Hakim1978 zei:

auto heb ik aangemeld als zakelijk bij de belastingdienst dus ik rijd er alleen zakelijk mee en houdt de rittenadministratie bij

Uit de kilometeradministratie moet blijken dat u de auto uitsluitend zakelijk gebruikt.

Zo niet, dan moet u aan het einde van  het boekjaar een correctie maken voor het privégebruik.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.