• 0

Baas in andere stad, reiskosten terugvragen?

Hallo allemaal, tijd geleden dat ik hier ben geweest voor een aanmelding. Leuk om te zien dat het hier nog steeds bloeit van de topics!

 

Ik woon in Rotterdam en mijn uitvoerder(baas) is op de zaak in Leiden, theoretisch gezien hebben wij elke ochtend een werkoverleg en daarna ga ik naar het werk in Schiedam. Is het mogelijk om reiskosten terug te vragen aan de belastingdienst voor de reis van mijn huis tot aan de zaak in Leiden?

Normaal gesproken doe ik dit alleen met de route van Rotterdam naar Schiedam, maar in theorie hebben wij elke ochtend een werkoverleg/toolboxmeeting.

 

Ik kreeg deze 'tip' van een oud-collega die zei dus dat dit vroeger veel werd gedaan. Ik vond het nogal als een broodje aap verhaal klinken en heb ook geen idee hoe ik dit moet opzoeken voor feiten, hopelijk weten jullie dit of dat jullie mij in ieder geval de goede richting op kunnen duwen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
34 minuten geleden, Bigdeal zei:

Is het mogelijk om reiskosten terug te vragen aan de belastingdienst voor de reis van mijn huis tot aan de zaak in Leiden?

De Belastingdienst betaalt jouw kosten natuurlijk niet, maar als deze reiskosten zakelijk gemaakt worden voor je onderneming kun je ze wel als kosten opvoeren, waardoor je winst lager wordt en je dus minder inkomstenbelasting betaalt.

 

Het is me niet duidelijk of je ondernemer bent, aangezien je spreekt over "baas" in plaats van opdrachtgever. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
14 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

De Belastingdienst betaalt jouw kosten natuurlijk niet, maar als deze reiskosten zakelijk gemaakt worden voor je onderneming kun je ze wel als kosten opvoeren, waardoor je winst lager wordt en je dus minder inkomstenbelasting betaalt.

 

Het is me niet duidelijk of je ondernemer bent, aangezien je spreekt over "baas" in plaats van opdrachtgever. 

Excuses, ik werk via een uitzendbureau en in loondienst. Als ik straks ZZP-er ben had ik deze vraag ook gesteld, dus dank voor het antwoord.

 

Geldt de vraag in mijn huidige situatie ook?

aangepast door Bigdeal
Link naar reactie
  • 0
36 minuten geleden, Bigdeal zei:

Geldt de vraag in mijn huidige situatie ook?

Voor eigen vervoer niet, voor openbaar vervoer mag je onder voorwaarden een vast bedrag aftrekken van uw inkomen (bron). Dit forum is echter niet voor werknemersvragen bedoeld. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Bigdeal zei:

maar in theorie hebben wij elke ochtend een werkoverleg/toolboxmeeting

 

Wat bedoel jij met "in theorie"?  Maak je die reizen daadwerkelijk? Zo te lezen niet namelijk, en is het een broodje-aap tip. 

Alleen daadwerkelijk gemaakte reiskosten kun je aftrekken, wat je "in theorie" doet is irrelevant 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.