Sitecheck afdeling

Aanbevolen berichten

Aparte afdeling levert niets meer op dan het idee dat het blijkbaar de bedoeling is om om een 'site check' te vragen en daar zitten weinig mensen op te wachten volgens mij. Een aantal voorwaarden voor je met een vraag mag komen lijkt me een stuk beter. Ik denk aan min. 2 maanden registratie en 50 posts o.i.d.

 

Zelfde mag wat mij betreft gelden voor vragen als 'ik heb zelf een logo gemaakt'.

Link naar reactie

Daar zit wat in!

Wat mij een risico lijkt is dat de lammen de blinden gaan leiden als je niet uitkijkt. De mensen 'die het kunnen weten' bemoeien zich vaak niet of met mate met threads over zelfgemaakte websites en logo's, en dus is de output van zulke threads evenredig aan de input.

Wanneer er wordt opgemerkt dat je misschien iemand zou kunnen inhuren om het góed te doen kom je altijd bij 'ik heb geen geld' uit; begrijpelijk (leer mij starters kennen ;) ) maar over het algemeen wel jammer van de kwaliteit van de discussie.

 

Link naar reactie

Een aantal voorwaarden voor je met een vraag mag komen lijkt me een stuk beter. Ik denk aan min. 2 maanden registratie en 50 posts o.i.d.

 

 

Ik sta er werkelijk versteld van dat deze opmerking voorbij komt.

Inmiddels worden er pogingen gedaan om nieuwe jonge starters naar HL te trekken en nu wordt er van de andere kant een suggestie gewekt dat die starters beperkingen op het forum krijgen. Daar ben ik het dus niet over eens.

Natuurlijk word ook ik er moe van om elke keer weer uit te leggen dat het misschien verstandig is om bijvoorbeeld eerst met een businessplan aan de slag te gaan voordat je je bedrijf proffesioneel op kan bouwen, enkel zal ik wel veel moeite hebben met soortgelijke beperkingen voor starters op HL!!!

 

Groet,

 

Dennis K.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Wat mij een risico lijkt is dat de lammen de blinden gaan leiden als je niet uitkijkt. De mensen 'die het kunnen weten' bemoeien zich vaak niet of met mate met threads over zelfgemaakte websites en logo's, en dus is de output van zulke threads evenredig aan de input.

 

geheel mee eens. wellicht moeten we hier eens een oplossing voor verzinnen.

 

overigens zou ik geen restricties aan posts maken, rijp en groen door elkaar, dat blijft leuk, nuttig en noodzakelijk en is een van de doelstellingen van dit forum.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Een aantal voorwaarden voor je met een vraag mag komen lijkt me een stuk beter. Ik denk aan min. 2 maanden registratie en 50 posts o.i.d.

 

 

Ik sta er werkelijk versteld van dat deze opmerking voorbij komt.

Inmiddels worden er pogingen gedaan om nieuwe jonge starters naar HL te trekken en nu wordt er van de andere kant een suggestie gewekt dat die starters beperkingen op het forum krijgen. Daar ben ik het dus niet over eens.

Natuurlijk word ook ik er moe van om elke keer weer uit te leggen dat het misschien verstandig is om bijvoorbeeld eerst met een businessplan aan de slag te gaan voordat je je bedrijf proffesioneel op kan bouwen, enkel zal ik wel veel moeite hebben met soortgelijke beperkingen voor starters op HL!!!

 

Groet,

 

Dennis K.

 

Ik denk dat 'beperkingen' misschien niet de juiste manier is om dit te zien-- 'barrier to entry' is binnen communities een bekend begrip, en je verhoogt de kwaliteit van je community (en dat is wat Higherlevel is) als je een zekere drempel opwerpt voor mensen om deel te gaan uitmaken. Je verhoogt daarmee de kwaliteit, omdat mensen dan net iets meer moeite moeten doen en je relatief het percentage parasitaire deelnemers naar beneden krijgt.

Als je met vrijwilligers werkt moet je zuinig omspringen met hun tijd en energie, denk ik-- en hoe leuker je het houdt in HL Central ;-) hoe meer gemotiveerd mensen zijn om bij te dragen en mensen te helpen.

 

Een starter is niet hetzelfde iemand (die uiteraard wel een starter kan zijn) die om wat voor reden dan ook zelf iets in elkaar knutselt (with all do respect) en dan feedback verwacht-- waarbij het voor degenen die zoiets voor hun werk doen en op een bepaald niveau actief zijn weinig zin heeft om er op te reageren (één of twee keer kan zoiets wel, maar na een tijdje is het te 'kostbaar'), waardoor er alleen nog reacties overblijven van mensen die er geen kaas van gegeten hebben, hoe goedbedoeld ook.

Bij het forum 'legal' zouden de moderators vrij snel ingrijpen bij zo'n post/thread-devaluatie; bij automatisering/internet en/of marketing etc. gaat het onverdroten door.

Ik begrijp ook wel dat mensen ermee geholpen zijn (duh! :)); ik zie alleen ook de gevolgen op termijn en starters zijn er ook niet mee geholpen als experts bij HL weglopen, niet vaak meer even 'inchecken' om te kijken of er nog een vraag is waar ze wat mee kunnen, omdat er zoveel sitechecks en logochecks voorbijkomen. (Even kort door de bocht)...

 

 

 

Link naar reactie
Ik sta er werkelijk versteld van dat deze opmerking voorbij komt.

Inmiddels worden er pogingen gedaan om nieuwe jonge starters naar HL te trekken en nu wordt er van de andere kant een suggestie gewekt dat die starters beperkingen op het forum krijgen.

 

Blijkbaar wordt het punt dat Annedien aanhaalt niet helemaal goed begrepen. Het gaat hier inderdaad niet om het opleggen van restrikties of beperkingen ten opzichte van nieuwe leden / starters maar om de achterliggende bedoeling van dit forum. Het helpen van starters, okee een aantal zijn van plan een webshop, design bedrijf oid op te starten.

En we vinden het allemaal leuk om te horen hoe het gaat en eventuele vragen te beantwoorden m.b.t. "het ondernemen".

 

Velen van ons, en reken mij daarbij, zijn het gewoon zat om inderdaad aardige uitleg te geven over logo's die er niet uitzien en gemaakt zijn in paint, websites die voor geen meter werken of er in princype ronduit bagger uitzien.

 

Als je wilt weten hoe een site in elkaar gezet moet worden ga je naar een webdevelopper, maar ga je niet hier om feedback vragen.

 

1 post 100 posts, 1 karma 140 karma who cares. Als je een interessante, goed onderbouwde vraag hebt, waar je geen duidelijk antwoord op hebt kunnen vinden in de zoekfunctie, ja dat rode vlak op de startpagina, dan zien velen van ons die graag voorbijkomen.

 

Als je wilt weten hoe je site, logo, whatever uitziet. Kijk dan eens rustig rond op het internet naar verwante bedrijven, sites die webawards uitgeven, en als je er dan nog niet uit bent of je site er mooi uitziet. Tja. (Tijd om een echte designer in te huren denk ik en te stoppen met zelf te kloten)

 

Over functionaliteit mogen er wat mij betreft altijd vragen gesteld worden, is immers een onderdeel van het bedrijfsproces binnen bijv. een webshop. Hoop allen als deze vraag gesteld wordt, dat een heleboel mensen hun persoonlijke meningen wat genuanceerder op virtueel papier kunnen zetten en zich wat meer focussen op de vraag.

 

En wat betreft vinden van een site in de zoekmachines. Daar is ondertussen ook al genoeg over gesproken.

 

Even mijn ongezouten mening.

 

En je weet, voel je je persoonlijk aangesproken. Links staat een linkje kneuzen.

 

het percentage parasitaire deelnemers

 

Die hou je helaas altijd, geloof op het ogenblik dat er wel zo'n 7000 hier van in het "ledenbestand" zitten.

Link naar reactie

Gezien de reacties na mijn post denk ik dat de meningen toch niet zo ver uiteen liggen.

Ik was enkel bang dat er strenge restrikties toegepast werden bij nieuwkomers!

 

Dennis K.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Is het niet tijd voor een aparte sitecheck afdeling, zodat al die verzoeken om 'wat vind je van mijn website' zich niet zo vermengen met andere ondernemersvragen?

Er komen er inmiddels zo veel dat ik me dit afvroeg....

 

Ik vind dit "website-checking" afdeling voorstel best wel een goede, maar dan wel het liefst in de rubriek <>

 

Het vertroebeld anders inderdaad de andere ondernemersvragen....

 

maak er gelijk twee afdelingen van:

-Wat vind je van mijn logo/huisstijl

-Wat vind je van mijn website...

 

Dit past wel thuis in het rijtje onder....Show je Werkplek...

 

Egbert Punter

Link naar reactie

Ik vind restricties helemaal geen probleem en ze zijn er al: dit forum is bedoeld voor vragen over ondernemen en commerciele aanbiedingen zijn niet gewenst. Voldoet je vraag niet aan die criteria dan hoort hij hier niet. Sitechecks (zonder concrete vraag) voldoen in mijn opinie niet. Het is echter wel leuk om te zien hoe iemand, die je 'kent' door dit forum, bezig is met z'n bedrijf dus ook dat hij/zij een nieuwe site heeft. Vandaar mijn suggestie voor aantal posts en aantal maanden lidmaatschap.

Link naar reactie

Voor sitechecks bestaat al een jaar of 4 een goede Nederlandse site waar je je gratis voor in kunt schrijven en je site gratis kunt laten beoordelen: http://www.sitechecks.nl

Er staan momenteel bijna 6000 ruim 3500 sitechecks in die een kleine 25.000 beoordelingen hebben gekregen.

 

Misschien een idee om de sitechecks van het kaliber "wat vind je van m'n site" daar naar toe door te verwijzen, en voor een sitecheck binnen Higherlevel te verlangen dat men meer moeite doet om aan te geven wat het met hun onderneming te maken heeft? Bij het laatste denk ik minimaal aan een aanduiding van:

- doelgroep

- doelen

- positie binnen het marketing/communicatieplan van de onderneming

- achtergrond (waarom is voor de huidige site/vormgeving/indeling gekozen)?

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Wat mij een risico lijkt is dat de lammen de blinden gaan leiden als je niet uitkijkt.

 

Geldt dat niet voor heel HL?

 

Dat het een risico is, uiteraard geldt dit voor heel HL.

Alleen trek ik graag even de vergelijking met bijvoorbeeld het legal onderdeel.

Stel, er duiken steeds vaker starters op die amateuristische contracten opstellen omdat ze geen geld hebben voor een juridisch advies.

Pietje zet zelf iets in elkaar en laat dit zien op het legal forum. Jurist X geeft in zijn goedertierendheid een vrij uitgebreid advies over het hoe&waarom van een goed dichtgetimmerd contract, en geeft tips en suggesties om het contract te verbeteren.

 

Klaasje denkt: wow, dat is handig! en post ook zijn zelf geknutselde contract. Jurist X of Y is de beroerdste niet, en geeft nogmaals advies.

 

Dan duiken Jantje, Mientje en Truusje op die ook hun contracten, algemene voorwaarden en overeenkomsten die ze zelf geknutseld hebben laten zien. Jurist X en Y trekken hun conclusies en gaan niet hun tijd meer besteden aan het 'opwaarderen/repareren' van hele beroerde uitgangspunten.

 

Maar, denkt ondernemer Z, die wel eens een boekje gelezen heeft over contracten en een paar regels kent, "Dan help ik toch?" En zo zijn er nog wat ondernemers die wel wat 'ik denk dat', 'volgens mij' en 'als ik het me goed herinner' willen posten, geen probleem.

Jurist X en Y kijken naar het tenenkrommende advieswerk van ondernemer Z en consorten, en voelen zich toch geroepen een moderator er van te verwittigen dat mensen met rammelende tips en adviezen op pad gestuurd worden; iets dat mogelijk nog schadelijker is dan helemaal geen advies.

Ik weet zeker dat de HL Chiefs dan aan de rem trekken en ingrijpen.

 

Bij websites, logo's en huisstijlen kan het blijkbaar tot op grote hoogte gewoon z'n beloop hebben-- ik begrijp wel waarom, maar de 'jurist X' kan net zo goed 'designer Z' zijn, die afhaakt-- wat zonde is! Want 'designer Z' heeft expertise, kennis in te brengen.

 

Bovendien zie ik ook steeds meer posts verschijnen die quasi-nonchalant iets laten zien, waarbij ik bijna wel zeker weet dat mensen stille hoop hebben dat er weer iemand in Illustrator of Photoshop klimt om een verbeterde versie te maken, of een andere suggestie te doen.

Dat gebeurt vaak ook wel, dus tot op zekere hoogte werkt dit ook.

 

HL timmert hard aan de weg om te groeien-- en groeien is snoeien, als je het ergens op wil laten lijken.

In het begin hielpen mensen uit zichzelf anderen, en dat is nog zo, ik merk alleen een tendens dat mensen er op gaan rekenen en ik denk dat zoiets een risico is voor 'evenwichtige groei'. Van open hulpvragen met een hoop op hulp naar sturende hulpvragen met een implicatie of zelfs explicitering van verwachtingen líjkt subtiel maar kan een dooddoener zijn voor veel mensen die met hun tijd en energie de dragende kracht zijn achter HL.

 

Volgens mij is het ecosysteem van een community gevoeliger dan men denkt-- alles heeft invloed op alles.

 

Thus spoke Hoen ;)

 

Link naar reactie

Van een aparte afdeling voor sitechecks naar het ecosysteem van een community, wat een sprong ;D

 

Anders, goede suggestie die site. Ik heb hem bekeken, geregistreerd en wat reviews door zitten bladeren. Kwalitatief goede response. Zonder bezwaren met goede onderbouwing of veto van andere mods ga ik sitechecks zonder concrete vraagstelling sluiten en naar deze site verwijzen.

 

Om de nieuwkomers niet af te schrikken: foutje mag je maken, ik geef geen kneuzen en stuur (bijna) altijd een pb met uitleg. Ben dus eigenlijk best lief ;D

Link naar reactie

Jullie (Annedien, WillemJ enz.) hebben natuurlijk volkomen gelijk. Helaas staan er nog geen grote duidelijke regels op HL wat wel en niet gewenst of geoorloofd is, behalve over het tentoonspreiden van reclamemateriaal. Misschien is dat een aardig idee: een soort regelgeving voor HL.

 

Een aantal maanden geleden, toen mijn partner HL gevonden had, stond er een post van iemand met een vraag over diens boekhouding.

Mijn partner, 20 jaar hoofd boekhouding geweest bij een firma met 2000 mensen, dacht in zijn goedheid: "ik zal even helpen", waarop een antwoord gegeven werd van een moderator: "Beetje aan het hobby'en??"

 

Zulke terechtwijzingen zijn dan moeilijk te te begrijpen als nieuwkomer, zeker als je moderators ook niet altijd compleet juiste antwoorden ziet geven. Je denkt dan al snel dat jouw expertise niet gewenst is op het forum.

 

 

 

Link naar reactie

Het basisidee van HL is 'vrijheid blijheid' maar ik denk dat de (flinke) groei botst met dat idee. Dus zullen er inderdaad wat regeltjes moeten komen denk ik.

 

Die reactie van die moderator snap ik niet ??? Dat is de ultieme manier om ter zake kundige mensen weg te jagen. Nu is het vertrouwen in advies bij mij zo groot als het vertrouwen in de persoon en heb je op HL weinig anders dan een profiel en misschien website. Een referentie naar de bron van wijsheid wil dus nog wel eens helpen.

Link naar reactie

Mijn partner, 20 jaar hoofd boekhouding geweest bij een firma met 2000 mensen, dacht in zijn goedheid: "ik zal even helpen", waarop een antwoord gegeven werd van een moderator: "Beetje aan het hobby'en??"

 

Welk topic is dat concreet?

 

Verder ben ik het met Anders en willemj eens: prima om te verwijzen naar sitechecks.nl. Ter zake kundige mensen geven daar uitgebreid advies. Soms wat hard, maar wel inhoudelijk goed.

 

Voor goed onderbouwde vragen blijft natuurlijk plaats, mits ze ondernemersgerelateerd zijn en niet enkel om de eigen site te showen of algemene meningen over een site te krijgen.

Link naar reactie

Ik vind wel dat je moet oppassen met regeltjes en dergelijke, want wat ik zo prettig vond toen ik bij Higherlevel kwam was dat alles vrij laagdrempelig is. Want ik was nog maar net begonnen en had van heel veel dingen nog geen kaas gegeten, maar door het lezen van bestaande berichten en reacties heb ik heel veel geleerd. Vooral omdat de taal die hier gebruikt wordt over het algemeen voor mij begrijpelijk nederlands is.

 

Dus ik denk dat die laagdrempeligheid vastgehouden moet worden! Natuurlijk ben ik het er ook mee eens dat het niet de bedoeling is dat iedere starter of iedereen met 'een leuk ideetje' gaat vragen of wij hun site willen bekijken. Maar goed als ik een topic niet interessant vind dan reageer ik er gewoon niet op.

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.