• 0

ce-markering voor ''dropshipping''

'hallo, Ik heb een dropship bedrijf, en wilde informatie over ''CE-markering'', dus toen ben ik op websites gaan zoeken, en ik vond dit: De markering is verplicht voor bepaalde categorieën producten die in de EU verkocht worden, ook als ze elders gemaakt zijn. op: https://europa.eu/youreurope/business/product-requirements/labels-markings/ce-marking/index_nl.htm , ik koop producten vanuit China en Laat het DIRECT leveren aan mijn klant, (bijvoorbeeld in europa), dus het word verkocht en gemaakt in China (net zoals AliExpress). mag ik het dan alsnog verkopen aan Europa zonder ce-markering?'

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

producten die op de europese markt worden gebracht moeten voldoen aan standaard veiligheidseisen. Voor de verschillende producten zijn deze in europese en nationale richtlijnen vastgelegd. Als ze daaraan voldoen mag je een CE sticker aanbrengen als importeur. Je wordt gezien als fabrikant als je het op de europese markt brengt of laat brengen.

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje lastig, maar grofweg moet degene aan wie iemand betaalt ook garant staan voor de kwaliteit van het product, conformatie naar geldende (CE) normen en dergelijke. 

 

Of je iets laat dropshippen of het eerst naar je eigen magazijn laat bezorgen en vervolgens doorstuurt aan de klant maakt feitelijk niet zoveel uit: De klant mag verwachten een norm-conform product te ontvangen, en heeft tevens recht op wettelijke garantie en dergelijke. 

 

Of je iets laat dropshippen of niet doet daar niets aan af: Als verkoper ben je verantwoordelijk voor alle zaken rond productveiligheid, retourrecht, milieu-eisen en dergelijke. Een overeenkomst tussen jou en een klant is precies dat - het maakt niet uit hoe jij vervolgens aan jouw kant van die overeenkomst voldoet, maar het valt binnen het binnenlands/europees recht waar het alle relaties tussen jou en je klant aan gaat. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.