• 0

Prive spullen zakelijk gebruik BV

Hoi, goedendag, 

Ik heb onlangs een bv opgezet en doe hierbij in eerste instantie even de komende tijd zelf nog de administratie tot ik voldoende verdien voor een DGA salaris. Waar ik even meezit is dat ik diverse zaken als een laptop, telefoon, auto en ander materiaal voor opdrachten reeds prive heb en die eigenlijk in de bv zakelijk wil opnemen. Moet ik nou hiervoor een factuur opstellen en naar mezelf toesturen? Van een zzp-er met eenmanszaak weet ik dat deze gewoon netjes een excel overzicht heeft met printscreens van marktplaats en vervolgens via een prive storting in zijn eenmanszaak heeft opgenomen.  Dit zal denk ik toch wel net wat anders werken voor mijzelf en de BV of gaat het op dezelfde manier in werking? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In principe vallen die dingen nu (omdat je DGA bent) binnen de loonheffingen. Of ja kan (soms) iets verkopen aan de BV (of andersom0. Dus fundamenteel anders dan wanneer je IB ondernemer bent (met een eenmanszaak b.v.).

 

Waarom is hier sprake van een BV trouwens? Je bent kennelijk overgegaan naar een BV, als ik het goed interpreteer dan...

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

In principe vallen die dingen nu (omdat je DGA bent) binnen de loonheffingen. Of ja kan (soms) iets verkopen aan de BV (of andersom0. Dus fundamenteel anders dan wanneer je IB ondernemer bent (met een eenmanszaak b.v.).

 

Waarom is hier sprake van een BV trouwens? Je bent kennelijk overgegaan naar een BV, als ik het goed interpreteer dan...

 

Ben gelijk met een BV begonnen. Ik snap overigens niet wat je precies bedoelt met valt binnen de loonheffingen. Bij mijn auto kan ik nog denken dat je de bijtelling bedoelt, maar het is wel lastig om dit te doen terwijl ik alles vanuit privénaam gebruik. Hoe zou ik om moeten gaan met mijn gereedschappen en apparaten die ik prive heb aangeschaft (ruim voordat ik mijn BV ben begonnen) tav de loonheffingen?

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

Nou, als je allerlei vergoedingen wil hebben (vanuit de BV) voor van alles (als privépersoon) dan valt dat meestal onder de loonheffingen...

 

En ik las dat je eigenlijk vond dat je allerlei zaken in privé aangeschaft had waar je van vond dat het eigenlijk door de BV 'betaald' most worden - vandaar dus.

 

hier zeg je wel iets, kan ik mijn werkgereedschappen en apparaten verkopen aan de bv (mezelf eigenlijk) tegen marktconforme prijzen?

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Dondonna zei:

Ik snap overigens niet wat je precies bedoelt met valt binnen de loonheffingen.

 

Als DGA moet je jezelf via jouw bv gebruikelijk loon uitbetalen waarover je dan weer loonheffing afdraagt aan de belastingdienst. Verzoeken om een lager loon te hanteren worden steeds minder gehonoreerd. je netto loon niet uitbetalen mag maar aan het afdragen van loonheffing ontkom je niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.