• 0

Niet ingeschreven in NL, Eenmanszaak of BV?

Ik woon sinds ruim 2 jaar niet meer in Nederland en ben uitgeschreven uit Nederland.

Nu ben ik in Colombia een reisorganisatie gestart, mijn bedrijf staat in Colombia ingeschreven bij de lokale KvK. 

Nu wil ik ook een bedrijf in NL inschrijven zodat ik een zakelijke rekening kan openen en lid kan worden van de ANVR/SGR /Garantiefonds etc. Ik weet niet zo goed of ik daadwerkelijk bedrijfsactiviteiten in Nederland heb, ik ga bijvoorbeeld wel naar Nederland om mijn bedrijf op de vakantiebeurs te promoten en mijn klanten zijn Nederlands.

Ik ben aan het uitzoeken welke rechtsvorm het beste voor mij is. Idealiter wil ik geen winstbelasting in Nederland betalen, omdat ik dit ook al in Colombia moet betalen. Ik heb contact gehad met de KvK maar kreeg geen duidelijk antwoord. 

Omdat ik niet ingeschreven sta in Nederland weet ik niet of ik eenmanszaak of BV kan openen. Ik kan dit wellicht in de naam van mijn vader doen.

Ik ben nogal in de war wat de beste route voor me is. Weet iemand wellicht een adviseur die bekend is in de internationale reissector? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je kan eenvoudiger met je bestaande bedrijf hier in Nederland een vestiging openen.

Zeker als je werkelijke activiteiten niet meer zijn dan promotieactiviteiten op beurzen en de  werkelijke boekingen (omzet) via internet plaatsvinden.

 

Wil je lid worden van de ANVR e.d. moet je minimaal 250.000,- euro aan omzet halen.

Kijk voor alle voorwaarden op https://www.anvr.nl/bedrijven/Keurmerk criteria/keurmerk.aspx

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.