• 0

Branche-info cadeauwinkel (webshop)

Ik ben DennH, 29 jaar en nieuw op dit forum. Mijn achtergrond is het P&O-werk (HR-manager, HR-consultant) en werk op dit moment fulltime bij een groot chemiebedrijf. Ik lees al enige tijd mee, maar laat nu ook eens van me horen.

 

Ik ben van plan om een cadeauwinkel via internet te starten. Nog een cadeauwinkel? Ja, NOG een! Maar natuurlijk niet zomaar een. Het is mijn intentie om te beginnen met een webshop (vanwege relatief lage kosten) en proberen een fysieke franchise-organisatie op te zetten. Ik ben inmiddels naar de KvK geweest naar de voorlichtingsavond voor starters (leuk voor de voorpret en het ontmoeten van andere ondernemers in spe vind ik, maar het leek wel een herhaling economieles). Bij ons aan tafel zat een jurist/adviseur van de KvK die erg enthousiast over mijn idee was (altijd leuk om te horen).

 

Ik ben echter naarstig op zoek naar feiten, fabels en cijfers over deze branche (mede t.b.v. ondernemingsplan). Ik kan vrijwel niets vinden. Het is haast allemaal de categorie 'detailhandel non-food', maar dat is te algemeen.

 

De KvK adviseerde mij om concullega's te bellen en hen vragen te stellen(sommigen praten immers graag over hun bedrijf), maar ik kan me voorstellen dat zij niets van hun 'geheim' prijs willen geven. Ook de sites van de Rabobank (branche-info), het CBS, etc. leveren voor mij geen relevante info.

 

Hebben jullie enig idee waar ik branche-info vandaan kan halen? Alvast dank voor jullie reactie!

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

kijk eens op www.promz.nl, daar vind je vast interessante informatie.

 

daarnaast nog het volgende: richt je eerst op: hoe vind ik mijn klanten en hoe vinden klanten mijn winkel. dat is een van de belangrijkste vragen! als je die kunt beantwoorden, dan kan je op inkoop, logistiek etc gaan richten.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.