• 0

Picqer + Woocommerce - vraag mbt de tracking code vanuit Picqer naar Woocommerce

(aangepast)

Iemand hier die werkt met Picqer en Woocommerce, eventueel via een fulfilment partij ? 

 

Ik heb een technische vraag waar ik bij Picqer niet uit kom.

 

Ik krijg namelijk de Trackingcode vanuit Picqer niet op de juiste plaats in binnen Woocommerce. Gevolg hiervan is is dat ik een handmatige handeling moet doen ( copy - paste ) wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn in een automatisch systeem.

 

De vraag is gesteld aan Picqer echter die ondersteunen geen externe plugins, maw ze weten het eigenlijk niet.

aangepast door Derek-Jan
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
22 minuten geleden, Highio zei:

https://picqer.com/nl/help/artikelen/woocommerce-koppelen

 

of werk voor de externe ontwikkelaar.

 

Groet,

 

Highio

 

Mijn shop werkt prima met Picqer, het is alleen de tracking code die niet goed binnenkomt en daar zoek ik een oplossing voor. Ondersteuning vanuit Picqer is prima maar men kan mij niet helpen omdat ze geen externe plugins ondersteunen dus zoek ik iemand die hetzelfde probleem heeft en daar een oplossing voor heeft gevonden.

 

Een externe ontwikkelaar is een eventuele volgende stap.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
16 minuten geleden, Highio zei:

Wat zeg dé ontwikkelaar van deze specifieke plugin? Daar zou ik me als gebruiker met een probleem tot richten...

 

Groet,

 

Highio

 

De fout zit niet bij de plug-in, het gaat fout bij het verzenden van de tracking code vanuit Picqer naar Woocommerce.

 

Picqer ondersteund alleen standaard Woocommerce functionaliteiten en de tracking code behoort niet tot de standaard. Hij word dus wel naar de shop gestuurd maar komt binnen als een notitie bij de bestelling. De plugin kan dit niet lezen. Installeer ik een andere plugin dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem. 

 

De plugin zorgt ervoor dat de status van de bestelling gewijzigd word naar verzonden en er een mail verstuurd word naar de klant met de mededeling dat zijn pakket verzonden is met daarin de tracking code, tevens kan de klant in zijn klantenportaal ook de tracking code terug vinden. Nu moet ik, als ik mijn klant deze functionaliteit wil bieden, de tracking code handmatig kopieeren en dat wil ik niet.

 

Picqer kan zelf ook een mail versturen met daarin die code maar dan heb ik hem nog steeds niet in mijn klantenportaal staan. Ik wil graag alle communicatie vanuit 1 kanaal, mijn shop.

 

Maar misschien is er hier een gebruiker die hiervoor een oplossing heeft gevonden?

aangepast door Derek-Jan
Link naar reactie
  • 4

Hoi Derek-Jan,

 

Casper van Picqer hier. We kunnen de trackingcode naar WooCommerce inderdaad alleen sturen als reactie op de bestelling, omdat WooCommerce hier standaard geen andere manier voor heeft in de API. Wij werken bij webshops direct met de standaard API van de webshop en zijn daarom gebonden aan wat er standaard in een webshop werkt.

 

Het is best krom dat WooCommerce niet standaard een veld heeft voor de trackingcode, het is ook het enige webshop platform waarbij we het niet als standaard veld kunnen meegeven. Om te zorgen dat je het in ieder geval in de WooCommerce admin wel kan zien, geven we het als reactie op de bestelling door.

 

Je zou met een developer inderdaad kunnen zorgen dat de trackingcode uit de comment gehaald wordt en gevoed wordt aan de plugin die je gebruikt voor het mailen van de trackingcode.

 

Je kan ook (via je fulfilment partij) de mailtjes laten sturen door Picqer of door je vervoerder. Het nadeel is dat de layout van die mail net iets anders is dan de bestelbevestiging vanuit je webshop, maar de klant heeft dan wel direct de trackingcode (of trackingurl) in de e-mail.

 

Groet,

Casper

Link naar reactie
  • 0
Op 20-12-2019 om 14:55, casperbakker zei:

Casper van Picqer hier.

 

Klantenservice 2.0 !

 

Zo was het mij ook uitgelegd door jou collega. Er worden nu ook mailtjes verstuurd vanuit Picqer dus mijn klant krijgt wel een tracking code maar het was netter als het via mijn shop zou gaan.

 

Waarom bieden jullie geen plugin die dit opvangt ? Of is die markt te klein? Ik ben best bereid om hier een normaal bedrag voor te betalen ( 50 a 100 euro is redelijk voor zoiets ) want zelf ontwikkelen voor 1 shop is een stuk duurder. 

Link naar reactie
  • 0
Quote

Waarom bieden jullie geen plugin die dit opvangt ? Of is die markt te klein? Ik ben best bereid om hier een normaal bedrag voor te betalen ( 50 a 100 euro is redelijk voor zoiets ) want zelf ontwikkelen voor 1 shop is een stuk duurder. 

 

Als we onbeperkt tijd zouden hebben zouden we zoiets ook doen, wij hebben het liefst dat het zo goed mogelijk werkt. Maar we proberen met een klein team zo veel mogelijk impact te maken en daarom kijken we goed naar welke inspanningen van ons het meeste effect hebben.

 

 

Alles waarvoor we een plugin nodig hebben in de webshop zorgt voor behoorlijk veel werk, zeker om een standaard plugin te maken die op honderden/duizenden webshops geïnstalleerd gaat worden. Het gaat dan om continu zorgen voor updates, veel verschillende server-omgevingen en versies ondersteunen, en goed samenwerken met alle andere plugins waarmee het samen gebruikt wordt. Daarom proberen we zo veel mogelijk te ondersteunen zonder dat we een plugin nodig hebben.

 

Al onze integraties met webshops (we ondersteunen er 8) werken volledig via de API van de webshop. Zo kunnen we een betere ervaring geven en conflicteren we (bijna) nooit met andere plugins en kunnen we verschillende versies makkelijker ondersteunen. Het heeft alleen 1 nadeel: we kunnen niets ondersteunen wat niet via de API mogelijk is.

 

Door samenwerkingen met bijvoorbeeld PostNL, Sendcloud en MyParcel ondersteunen we ook die plugins via de standaard API van de webshop. Ook dit weer om te voorkomen dat je een Picqer plugin nodig hebt in je webshop.

 

Enkel voor Magento en Shopware bieden we een Picqer plugin aan, dit is omdat die webshops geen concept van webhooks hebben en bestellingen maar 1 keer per kwartier ophalen voor veel webshops te langzaam is voor goed voorraadbeheer.

 

Ik snap je situatie volledig en het zou absoluut mooi zijn als wij daarvoor een standaard oplossing zouden bieden. Het is op dit moment echter niet aan de orde vanwege bovenstaande redenen. Ik hoop dat je dat begrijpt.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 23-12-2019 om 13:15, casperbakker zei:

 

Als we onbeperkt tijd zouden hebben zouden we zoiets ook doen, wij hebben het liefst dat het zo goed mogelijk werkt. Maar we proberen met een klein team zo veel mogelijk impact te maken en daarom kijken we goed naar welke inspanningen van ons het meeste effect hebben.

 

Ik snap je situatie volledig en het zou absoluut mooi zijn als wij daarvoor een standaard oplossing zouden bieden. Het is op dit moment echter niet aan de orde vanwege bovenstaande redenen. Ik hoop dat je dat begrijpt.

 

 

Ik begrijp het volledig maar ik heb wellicht iets gevonden waarmee het wellicht wel gaat, ik zal na de feestdagen er nog een mailtje aan wagen richting jullie.

 

Ik hoopte eigenlijk op een reactie hier van een gebruiker die tegen hetzelfde probleem aangelopen was als ik....

Link naar reactie
  • 0
Op 28-12-2019 om 15:15, Derek-Jan zei:

 

Ik begrijp het volledig maar ik heb wellicht iets gevonden waarmee het wellicht wel gaat, ik zal na de feestdagen er nog een mailtje aan wagen richting jullie.

 

We kunnen altijd meekijken met je, laat maar weten als je zover bent.

 

Op 28-12-2019 om 15:15, Derek-Jan zei:

 

Ik hoopte eigenlijk op een reactie hier van een gebruiker die tegen hetzelfde probleem aangelopen was als ik....

 

Daar ging ik ook vanuit. Maar wilde graag de reden ervan in dit topic toelichten. Vandaar dat ik erin sprong.

 

Fijne jaarwisseling!

Link naar reactie
  • 0
Op 1-4-2021 om 13:02, Oli4vier zei:

Hier op hetzelfde probleem gebotst als Derek-Jan!

 

Kan je eventueel de oplossing delen die je hiervoor gevonden hebt?

 

Helaas nog geen oplossing gevonden en dat is jammer omdat de volledige functionaliteit van WOO niet gebruikt word.

 

De klant ontvangt wel de track and trace via de mails die Picqer verstuurd, maar ik had ze liever ook zichtbaar in het klantenportaal in de shop.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
Op 19-12-2019 om 12:54, Derek-Jan zei:

Hij word dus wel naar de shop gestuurd maar komt binnen als een notitie bij de bestelling.

 

casperbakker Kan die notitie niet als "notitie aan klant" worden opgeslagen via de API (in plaats van als privé notitie wat nu waarschijnlijk het geval is)? Dan verschijnt hij namelijk wel in het klantenportaal.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1
2 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

 

@casperbakker Kan die notitie niet als "notitie aan klant" worden opgeslagen via de API (in plaats van als privé notitie wat nu waarschijnlijk het geval is)? Dan verschijnt hij namelijk wel in het klantenportaal.


Ik heb het maar even opgezocht: https://woocommerce.github.io/woocommerce-rest-api-docs/#order-notes

 

"customer_note - boolean - If true, the note will be shown to customers and they will be notified. If false, the note will be for admin reference only. Default is false.

Dat kan dus gewoon, en daarmee wordt het track & trace nummer gewoon opgeslagen in het klantportaal bij de order, en krijgt de klant nog  netjes een mailtje vanuit WooCommerce daarover ook.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

#opgelost

 

Ik heb een pluginbouwer gevonden die op mijn vraag (gratis) in zijn bestaande plugin een connectie met Picqer heeft ingebouwd. Ik heb nu de beta versie draaien en bij de volgende update van hun plugin is deze optie beschikbaar voor alle gebruikers.

 

Voor de geinteresseerden, het betreft de plugin  Advanced Shipment Tracking Pro van Zorem.com 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.